ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Astra Sedan
31. srpna 2012

Sedanem chtěla modelová řada Astra rozšířit své zákazníky v Česku o starší páry a firemní klientelu. Láká je hlavně působivým komfortem tlumení, dokonalým odhlučněním kabiny a kvalitním interiérem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Konkurenti Škody Rapid - test nového Opelu Astra Sedan
reklama

Sedanem chtěla modelová řada Astra rozšířit své zákazníky v Česku o starší páry a firemní klientelu. Láká je hlavně působivým komfortem tlumení, dokonalým odhlučněním kabiny a kvalitním interiérem.

Největší nevýhodu podle mne představuje velká hmotnost vozu, kvůli níž i papírově výkonný motor působil docela mdlým dojmem.

Sedan doplnil modelovou řadu čtvrté generace Astry po třech letech od premiéry hatchbacku v polovině roku 2012. Design i některé technické prvky byly proti původní verzi hatchbacku a kombíku modernizované. Obě tradiční verze karoserie ale změny přejaly.

Astra sedan se vyrábí v polských Gliwicích.

Začátkem roku 2016 s nástupem prodeje další generace pětidveřové Astry hatchback přejmenoval Opel v Česku sedan na Astru Classic.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Celkově na mě působí elegantním a lehce sportovním dojmem. Přední část zdobí chromované lišty na spodní hraně kolem chladiče a mlhovek, které jsou na černém podkladu. Astra sedan se usmívá víc než hatchback a kombík před modernizací, logo drží zúžené lišty připomínající křídla letounu.

Na spoustě míst jak uvnitř tak vně se objevuje motiv bumerangu.

Efektně vypadá hlavně na světlometech. Vpředu ho můžete vidět u příplatkových adaptivních světlometů v pásku diod pro denní svícení, stejně tomu tak je i vzadu. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Interiér vozu ve mně vzbudil pocit komfortu a přepychu. Je očividné, že zde se nešetřilo. Trochu kazí dojem volant bez kůže a absence některých chromovaných prvků, které se objevují až od nejvyšší výbavy Cosmo, ale jinak nebylo co vytknout.

Zajímavé je osvětlení přístrojové desky reagující na změnu režimu. Pokud vůz obsahuje systém FlexRide, který mění nastavení podvozku, řízení a ovládání, osvětlení zrudne po aktivaci módu Sport.

Dojem podtrhuje fakt, že veškeré plasty jsou z kvalitních materiálů a během jízdy po nejen uhlazených cestách se neozývalo žádné vrzání a jiné nepřijemné zvuky. Vše je dobře tlumené - ať už zabouchávání dveří tak chod všech tlačítek a ovladačů. Celkově bych řadil interiér u Astry sedan mezi špičku v kompaktní třídě.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jako když batole usedne na svůj oblíbený nočník – takový jsem měl první pocit po nástupu do vozidla. Sedadla jsou příjemně tvarovaná a v zatáčkách drží tak, jak mají. Řidič se v kabině cítí útulně…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus