ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Astra 5dv.
16. ledna 2010

Čtvrtá generace Opelu Astra označovaná písmenem J se rozhodla zaútočit na věčného rivala VW Golf téměř dokonalým komfortem pro řidiče a spolujezdce. Dojem z kvality materiálů, odhlučnění a tlumení nárazů je impozantní. Pětidveřová Astra dokáže posádku před neblahými následky jízdy po špatných silnicích téměř dokonale ochránit.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Čtvrtá generace Opelu Astra označovaná písmenem J se rozhodla zaútočit na věčného rivala VW Golf téměř dokonalým komfortem pro řidiče a spolujezdce. Dojem z kvality materiálů, odhlučnění a tlumení nárazů je impozantní. Pětidveřová Astra dokáže posádku před neblahými následky jízdy po špatných silnicích téměř dokonale ochránit.

Všechno ale něco stojí.

Větší hmotnost se podepisuje na menší jízdní hravosti. A hlavně na tom, že motory, které by měly podle udávaného maximálního výkonu jet jako z praku, v opelu skoro nejsou cítit.

Pětidveřová Astra J osloví zejména rodiny a firmy, které v autě vyhledávají pohodlí, klid a bezpečí.

Auto přijelo na český trh koncem roku 2009.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Astra J se mi moc líbila na fotkách, při prvním setkání naživo ale jiskra nepřeskočila. Je to taková baculka, na kterou se příjemně dívá, ale docela rychle se mi okoukala. V obrovských masách plechu se trochu ztrácejí ostatní prvky. A to i v těch výbavách, které se zdobí chromovanými lemy a velkými litými koly.

Výjimkou jsou pohledy na příplatkové diody denního svícení u předních xenonových světel a zadní světla ve tvaru dvou dvojic bumerangů.
Světelná "vizitka" takové astry vypadá originálně.

Interiér mě oslovil o poznání víc, to je jiná písnička. Škoda, že zvlášť u přístrojové desky jde o melodii opsanou z úspěšné skladby jménem Insignia... Základní provedení s volantem bez kůže a bez chromovaných dekorů samozřejmě vypadá o dost hůř než vymazlené vyšší výbavy. Ještě, že i u prvního stupně Essentia zůstalo alespoň chromované lemování tubusů přístrojů za volantem.

Zaujme hlavně červené čalounění, které lze pořídit jako standard druhé výbavy Enjoy v kombinaci s vybranými barvami karoserie.

Pozoruhodným jsem shledal také osvětlení přístrojů, pokud vůz obsahuje příplatkový systém FlexRide. Ten nastavuje tlumiče a jiné komponenty auta buď na komfortní nebo sportovní notu. V prvním případě převládá bílá barva přístrojů. Po zmáčknutí tlačítka Sport vše rudne. Zajímavé! Intenzitu sportovního osvětlení jsem ale musel v noci ztlumit (naštěstí to lze), jinak bych si připadal jako býk, jemuž v aréně mávají před nosem červenou muletou.

Dojem z kvality použitých materiálů a péče o detail patří k absolutní špičce kompaktní třídy, a to i když se započítají takzvané prémiové značky (Audi, BMW, Mercedes, Volvo...). Svědčí o tom například dokonale tlumené zabouchnutí dveří a schránky před spolujezdcem, nebo příjemně tlumený chod všech tlačítek a ovladačů. Zatím se mi také nestalo, že by se z nějaké astry ozývaly nepříjemné pazvuky typu povrzávání.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jestli se někde podařilo Astře J ohrozit VW Golf, tak je to právě v jeho parádní disciplíně - na místě pro řidiče. Troufnu si říct, že v kombinaci útulnosti, praktičnosti a jízdního komfortu pro pře…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus