ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Astra GTC
28. března 2012

Je to Astra, a není to Astra. Třídveřová Astra GTC má podle Opelu s pětidveřovou verzí shodné jen tři součástky - anténu, kliky a zpětná zrcátka. Řadí se tedy po bok těch třídveřových hatchbacků, které se od pětidveřových provedení výrazně odlišují. Tvarem karoserie inklinuje k vozům kupé.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Je to Astra, a není to Astra. Třídveřová Astra GTC má podle Opelu s pětidveřovou verzí shodné jen tři součástky - anténu, kliky a zpětná zrcátka. Řadí se tedy po bok těch třídveřových hatchbacků, které se od pětidveřových provedení výrazně odlišují. Tvarem karoserie inklinuje k vozům kupé.

Astra GTC je sportovnější a exkluzivnější verzí rodinného hatchbacku, čemuž odpovídají i o něco vyšší ceny než u pětidveřové karoserie i kombi.

Opel Astra GTC chce lovit hlavně mezi mladšími a staršími jednotlivci a páry, kterým u auta záleží více na stylu než praktičnosti. Zároveň jde ale o vůz s velmi slušnou prostorností na zadních sedadlech, kam se vejdou dva dospělí a jedno dítě, a v kufru.

Přestože Astra GTC vypadá sportovně, zapůsobil na mne její podvozek spíš komfortem. Jízdní vlastnosti potěší v táhlých zatáčkách, ale v těch nejostřejších auto působí trochu těžkopádně.

Druhá generace Astry GTC se na českém trhu začala prodávat začátkem roku 2012.

Začátkem roku 2016 s nástupem prodeje další generace pětidveřové Astry hatchback přejmenoval Opel v Česku Astru GTC pouze na "GTC" s tím, že vypustil jméno "Astra".

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

V designu GTC se ještě víc než u jiných karosářských verzí Astry prolíná baculatost a oplácanost s dravostí a agresivitou. Třídveřové provedení se mi ze všech karosářských provedení líbí nejvíce hlavně díky svůdné zadní části auta. Stejně si ale myslím, že kdyby v některých partiích zhubla a vypadala méně jako ocucaný bonbón, tak se bude líbit déle.

Interiér se od ostatních verzí Astry neliší, ale chybí verze s úplně chudou výbavou. Základní GTC se shoduje s prostředním stupněm výbavy pětidveřové Astry.

Dojem z kvality použitých materiálů a péče o detail patří ke špičce kompaktní třídy. Na rozdíl od pětidveřových aster, které prošly kvalitativními testy vždy bez ztráty květinky, se ale z jednoho GTC ozývalo drobné drnčení a vibrování.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Tady nebylo nutné proti pětidveřové Astře nic měnit. V kombinaci útulnosti, praktičnosti a jízdního komfortu pro přední cestující hledá opel mezi kompakty jen těžko konkurenci. Tohle prohlášení al…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus