ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Adam Rocks
1. listopadu 2014

Namoč třídveřové miniauto do ochranných plastů ve stylu teréňáku a okořeň ho střechou připomínající kabriolet - tak by mohl znít recept na Opel Adam Rocks.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Namoč třídveřové miniauto do ochranných plastů ve stylu teréňáku a okořeň ho střechou připomínající kabriolet - tak by mohl znít recept na Opel Adam Rocks.

V německém Eisenachu se od podzimu 2014 vyrábí auto, které nemá žádného přímého konkurenta. Auto, které je drahé, nepraktické, a přesto si od něj Opel slibuje posílení prodeje už tak úspěšného Adama.

Očekává, že díky verzi Rocks rozšíří zájem o jinak spíše ženami vyhledávaného Adama mezi muži. Vypadá totiž docela drsňácky. Samozřejmě cílí hlavně na nejmladší zájemce o nové auto.

Proč si něco jako Opel Adam Rocks pořídit? Za prvé proto, že si díky neuvěřitelnému rozsahu individualizace můžete nakonfigurovat auto, které už zdálky poznáte, protože druhé takové pravděpodobně nebude existovat.

Za druhé díky skvělému novému benzinovému motoru 1.0 Turbo nebo výborným jízdním vlastnostem.

A za třetí třeba jen proto, že se vám takové auto prostě líbí...

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Právě vizáž karoserie spolu s obrovskými možnostmi individualizace považuji asi za nejsilnější zbraň Adama Rocks.

Rozpustilý Adam pobral díky oplastování ve stylu SUV a standardně montovaným sedmnáctipalcovým kolům solidní dávku drsnosti. Asi jako když si usměvavý klučík obleče křiváka a do rukou popadne boxery. Líbí se mi to, ale musím říct, že jsme si při projížďkách v okolí lotyšské Rigy připadali s kolegou Leošem stejně čtyřprocentně jako s obyčejným adamem. Kdyby nám oběma bylo o dvacet míň, asi bychom to ale brali my i okolí jinak.

Více než dvě stránky v ceníku zabírají možnosti individualizace.

Na mezinárodní prezentaci v okolí Rigy jsme měli čtyřicet aut a žádné z nich nebylo totožné. Vymyslet se dá tisíce různých kombinací. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Kromě toho, že si jako u běžného Adama můžete vybírat různé barvy vrchní části karoserie, krytů zrcátek, lišt na přední masce, polepů nebo klipů na litá kola, máte na výběr i ze dvou barev plátěné elektricky stahovací střechy, která patří ke standardu každého Adama Rocks.

Střecha končí za předními sedadly a dá se s ní manipulovat i za jízdy až do rychlosti 140 km/h s tím, že se natáhne a stáhne během pěti vteřin.

Už od 70 km/h sice začíná při otevřené střeše šumět vzduch obtékající auto, což se při 130 km/h změní v poměrně značný hluk, ale dovnitř nefouká. Navíc díra do střechy nemá negativní vliv na pevnost karoserie, nezaznamenal jsem žádné otřesy při přejíždění nerovností.

Také uvnitř Adama Rocks se individualizátoři vyřádí. Můžete si připlatit za různé barvy čalounění, kožených doplňků nebo interiérových dekorů na centrální konzoli, palubní desce a ve výplních dveří.

Z interiéru Adama Rocks dýchá kromě stylu i kvalita na první pohled hmatatelná třeba ze změkčené vrchní části přístrojové desky nebo slyšitelná z tlumeného zavírání dveří.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Je prakticky totožná s běžným adamem až na to, že standardní výbava Rockse zahrnuje mnohem více prvků. Majitelé opelů se tady budou cítit jako doma, protože přes všechny cool prvky se většina přís…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus