ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Astra Sports Tourer
4. srpna 2014

Astra Sports Tourer je pořádný kus auta. Na délku přerostla všechny konkurenty mezi rodinnými kombíky včetně Octavie, v některých ohledech překonává i auta řadící se o třídu výš.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Astra Sports Tourer je pořádný kus auta. Na délku přerostla všechny konkurenty mezi rodinnými kombíky včetně Octavie, v některých ohledech překonává i auta řadící se o třídu výš.

Její rozložitost a nadprůměrná hmotnost se pozitivně projevují na stabilitě, pocitech komfortu a bezpečí. Rekordní vnější rozměry ale neodpovídají prostornosti interiéru, která se řadí k běžnému standardu. Dynamika většiny papírově dobře disponovaných motorů se ve velkém těle kombíku tlumí stejně úspěšně jako přejezdy nerovností v komfortně naladěném podvozku.

Přes sportovní jméno a do jisté míry i vzhled tak Sports Tourer osloví především vyznavače pohodlí a klidu. A to jak mezi rodinami tak firmami.

Na českém trhu se začala Astra Sports Tourer nabízet koncem roku 2010, skutečný prodej ale odstartoval až začátkem roku 2011. V polovině roku 2012 prodělala facelift, díky němuž vypadá dynamičtěji a méně otekle.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Díky modernizaci na mě příď Astry Sports Tourer působí dravějším dojmem a zároveň neztratila eleganci. Přední část nově zdobí chromované lišty na spodní hraně kolem chladiče a mlhovek, které jsou na černém podkladu. Oproti starší verzi se více usmívá a logo drží zúžené lišty připomínající křídla letounu.

Karoserie nejsilnější naftové varianty Bi-Turbo (na obrázcích jde o to šedivé auto) vypadá ještě sportovněji a liší se hlavně v oblasti předního a zadního nárazníku nebo sníženým podvozkem. Za nevýhodu považuji opravdu malou vzdálenost krytu nárazníku od země, každou chvíli jsem s Bi-Turbem na zlomech nebo větších nerovnostech českých silnic štrejchnul o zem.

Zde vidíte vedle sebe všechny tři varianty. Úplně vlevo máte verzi před modernizaci, uprostřed po ní a vpravo po ní ve verzi Bi-Turbo. Všechny fotky v testu zvětšíte kliknutím na ně.

Stejně jako hatchback Astry vyznává Sports Tourer styl "ocucaný bonbón", z něhož vystupují dynamické křivky. Na auto se hezky dívá ze všech stran.

Zadní část karoserie kombíku se podle mne povedla mnohem více než u hatchbacku. Není tak oteklá, líbí se mi světlomety ve tvaru orlího zobáku trochu připomínající minulou generaci Audi A4 Avant.

Stejně jako u hatchbacku najdete na spoustě míst venku i uvnitř motiv připomínající bumerang.

Efektně vypadá hlavně na světlometech. Vpředu ho můžete vidět v příplatkovém pásku diod pro denní svícení, vzadu ve všech variantách coby podpis nové Astry ve tmě.

Designem interiéru se kombík prakticky neliší od hatchbacku. Znamená to pohledné, zajímavé řešení přístrojové desky s možností efektní dvoubarevné kombinace a unikátním plynulým přechodem do výplní dveří. Potěší také spousta kvalitně působících materiálů příjemných na pohled i dotek a u dosud testovaných aut i absence jakýchkoli rušivých elementů typu pazvuků nebo drnčení. Odhlučnění kabiny se může rovnat s takzvanými prémiovými značkami (Audi, BMW, Mercedes atd.), příkladná je i péče o detail v prostoru řidiče.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Totožná jako u hatchbacku. V kombinaci útulnosti, praktičnosti a jízdního komfortu pro přední cestující hledá opel mezi kompaktními kombíky konkurenci jen těžko. Soudím ale na základě dojmů z vyššíc…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus