ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Zafira Tourer
30. května 2014

Opel Zafira Tourer původně nepřijel jako nástupce stávající Zafiry přejmenované na Classic, ale rozšířil nabídku modelu o novou větší, luxusnější a dražší variantu. Zafira Classic i Zafira Tourer se prodávaly  paralelně mezi roky 2012 a 2014.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Opel Zafira Tourer původně nepřijel jako nástupce stávající Zafiry přejmenované na Classic, ale rozšířil nabídku modelu o novou větší, luxusnější a dražší variantu. Zafira Classic i Zafira Tourer se prodávaly  paralelně mezi roky 2012 a 2014.

Zafira Tourer (na obrázku vlevo) proti krátké Zafiře narostla na délku o 19 cm, takže se dostala na rozhraní mezi kompaktní auta a střední třídu. Výrobce ji sice skromně řadí do nižší kategorie, ale podle nás může konkurovat i větším vozům typu Ford S-MAX a Galaxy nebo Renault Espace. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Zafira Tourer je na rozdíl od krátké Zafiry v nejlevnějším provedení pouze pětimístná, třetí řadu sedadel dostaneme až ve vyšších stupních výbavy, nebo za příplatek. Zkoušeli jsme ale zatím pouze sedmimístné verze.

Nejvíce nás Zafira Tourer v porovnání se soupeři i předchozí generací nadchla pohodlím. Vyvážený podvozek ale umožní i jistou a překvapivě svižnou jízdu do zatáček.

Trochu zklamáním jsou dynamické parametry většiny benzinových motorů. Mezi negativa řadím i to, že některé vnitřní rozměry auta nekorespondují s těmi vnějšími. Jde třeba o šířku v loktech, která je proti ostatním kompaktním MPV podprůměrná.

Přesto Zafira Tourer pobere až sedm dospěláků. Konkurenty drtí podélnou prostorností v prvních dvou řadách sedadel.

Typickými zájemci o Zafiru Tourer budou středně a dobře situované rodiny, a to i početnější.

Opel začal Zafiru Tourer v Česku nabízet od začátku roku 2012.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zafira Tourer v roce 2012 ukázala, jakým směrem se vydá design opelů v nejbližších letech. Robustnost až nateklost karoserie vycházející ze současné Astry rozbíjejí dynamické křivky netradičních tvarů, což se mi líbí.

Přední maska se zahnutými světlomety ve tvaru bumerangu se podobá elektromobilu Ampera.

Vnější vzhled je celkově dynamičtější než u předešlé generace Zafiry, není ale tak extravagantní jako například u konkurentů francouzských značek.

Design přístrojové desky vychází z Astry. Znamená to pohledné, zajímavé řešení. Potěší také spousta kvalitně působících materiálů, které ale lépe vypadají než znějí na poklep. U jednoho z testovaných aut jsme zaregistrovali i pazvuky vycházející z přístrojové desky při přejíždění dlažby.

Zatím jsme zkoušeli pouze auta v lepších výbavách, takže těžko říct, o kolik chudší bude základní provedení.

Každopádně se mi líbil malý aerodynamický hluk při dálničních rychlostech. Design vozu se údajně inspiroval rychlovlaky a Zafira Tourer se na dálnici chová trochu jako TGV. Tedy až na rámus od pneumatik...

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jak je u posledních modelů Opela typické, patří v kombinaci útulnosti, praktičnosti a jízdního komfortu mezi konkurenty na vrchol. Všechny ovládací prvky výrobce rozmístil logicky, nejčastěji použív…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus