ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Insignia liftback
18. března 2010

Odvážný dynamický design, výborné jízdní vlastnosti a spousta inovativních technologií - všechny tyhle atributy dokázaly evropské motoristické novináře nadchnout natolik, že přidělili Opelu Insignia titul auta roku 2009.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Odvážný dynamický design, výborné jízdní vlastnosti a spousta inovativních technologií - všechny tyhle atributy dokázaly evropské motoristické novináře nadchnout natolik, že přidělili Opelu Insignia titul auta roku 2009.

Své rozhodně sehrál i obrovský kvalitativní rozdíl proti poslední generaci modelu Vectra, jehož je Insignia následníkem.

Insignia patří mezi několik málo modelů střední třídy, které kromě karoserií sedan a kombi nabízejí také liftback s velkými výklopnými pátými dveřmi.

I když se délkou řadí na samý vrchol levnějších manažerských aut, nabídka prostoru je zejména na zadních sedadlech rozpačitější. Kvůli tomu vidím Insignii mnohem více jako typické služební a manažerské auto. Rodiny si ji tolik pořizovat nebudou.

Mezi slabší stránky vozu patří také chudší standardní výbava. Spousta prvků, které u některých konkurentů dostanete zdarma, je tady za příplatek.

Insignia liftback přijela na český trh spolu se sedanem koncem roku 2008.

Mezi oběma karoseriemi panují naprosto minimální rozdíly co do rozměrů tak vzhledu. O tom se můžete přesvědčit na fotografii. Poznali jste, že liftback je vzadu?

Design

¾ zepředu dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Insignia liftback se mi líbí ze všech tří karosářských variant nejvíc. Připadá mi nejkompaktnější a nejdynamičtější, i když měří na délku úplně stejně jako sedan. Proti kombíku mi přijde svalnatější a štíhlejší.

Zvenčí i uvnitř se na spoustě míst objevuje motiv, který někomu připomíná bumerang, jinému trochu zdeformovanou podkovu.

Přístrojová deska se povedla včetně detailů typu dokonalé grafiky příplatkové navigace.

Za kvalitu bych dal Insignii 1-. Líbí se mi tlumené zavírání dveří i chod většiny ovladačů. Většina materiálů je příjemná na dotek. U několika testovaných aut (teď beru všechny tři karosářské verze dohromady) se ale občas ozývalo praskání z přístrojové desky.

Akustika tvrdšího podvozku zvlášť s velkými koly a nízkoprofilovými pneumatikami také nebyla při přejezdu nerovností pokaždé dokonalá.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Člověka za volantem obklopí, obejme. Vytváří to trochu dojem stísněnosti, ale ve skutečnosti jde spíše o útulnou a sportovně laděnou obestavěnost. Nedostatkem prostoru totiž řidič netrpí v žádném …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus