ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Corsa 5dv.
8. června 2011

Aktuální čtvrtá generace modelu Corsa způsobila malou revoluci. Stala se totiž v Česku autem roku 2007, i když se proti ní ve finále postavila škodovka - jmenovitě Roomster!
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Aktuální čtvrtá generace modelu Corsa způsobila malou revoluci. Stala se totiž v Česku autem roku 2007, i když se proti ní ve finále postavila škodovka - jmenovitě Roomster!

Novináři na konkurentce Fabie mezi malými vozy již v době příchodu na trh oceňovali hlavně vyváženost. Tahle charakteristika Corse zůstává i v současnosti. Ve většině parametrů ji najdeme nad průměrem malých hatchbacků.

Osobně bych vyzdvihl jízdní vlastnosti Corsy, podvozek patří u malých aut mezi nejjistější. Vyčnívá až šestiletá záruka na nejdůležitější části vozu. Chválím také schopnost bezpečného převozu tří dospělých osob na zadní lavici, kterou například Škoda Fabia nedisponuje. Unikátní je mezi běžnými malými hatchbacky také možnost nastavení sklonu opěradla ve dvou polohách.

Naopak mne irituje systém blinkrů bez aretace, se kterým má drtivá většina řidičů problémy. Déle jsem si musel zvykat na trochu kostrbaté řazení.

Corsa patří mezi typické pětidveřové pětimístné hatchbacky s délkou kolem čtyř metrů, které v západní Evropě slouží hlavně jako druhé vozy do rodiny, nebo auta pro začínající řidiče a mladé páry. Celkem důstojně ale může splnit i roli jediného vozu pro menší rodiny, které nepřevážejí větší náklady.

Malý opel patří mezi časté volby autopůjčoven.

Čtvrtá generace se v Česku začala prodávat v září roku 2006, na jaře roku 2010 prodělala modernizaci. Ta se nedotkla vzhledu auta, zato způsobila významné změny parametrů většiny motorů. Měnilo se i nastavení podvozku. Takzvaný designový facelift s proměnou tváře, ale bez dalších technických změn, se v Česku odehrál o necelý rok později, tedy v únoru 2011.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Velmi dobře odolává zubu času, hlavně když bereme v úvahu tvary karoserie. Corsa stále působí naprosto soudobě a moderně.

Tady je pro ilustraci srovnání přední části auta před designovým faceliftem v roce 2011 a po něm (vpravo - obrázky si můžete kliknutím na ně zvětšit)). Myslím, že se povedlo udělat Corsu zajímavější. Zaměřte se hlavně na mřížku chladiče, světlomety a tvar okolí mlhovek.

Stejně jako u většiny malých aut se ale výrazně liší vzhled základních variant a těch lépe vybavených. Auta v nejlevnějším provedení Selection bez mlhovek, s černými klikami a interiérem bez ozdobných dekorů, kožených doplňků a barevných displejů vypadají proti verzím na obrázcích z testovacích jízd trochu jako chudí příbuzní.

Příplatkovým doplňkům typu navigačního displeje se také daří rozbít jinak docela strohou přístrojovou desku.

Totéž se dá říct o dvoubarevném provedení palubky u limitované verze Color Edition. Více interiérových barev můžete mít i u stupně výbavy Enjoy, jak vidíte například na fotce přístrojové desky na začátku příští kapitoly.

Zatímco u aut testovaných z počátku výroby jsem si často stěžoval na nejrůznější povrzávání v interiéru, poslední tři zkoušené kusy po modernizaci v roce 2010 se podobných problémů vyvarovaly.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Potěší sedadla a poloha za volantem. Některá řešení ale nejsou ergonomicky dotažená. Prostorové poměry na předních místech nepatří mezi nijak zvlášť velkorysé. Platí to hlavně pro šířku, která se …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus