ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai Tucson
29. dubna 2021

V pořadí již čtvrtá generace přijíždí na český trh ve velkém stylu. Nezaměnitelný design, nové technologie a široké spektrum motorizací dělá z nového Tucsonu silného hráče nejen u nás.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

V pořadí již čtvrtá generace přijíždí na český trh ve velkém stylu. Nezaměnitelný design, nové technologie a široké spektrum motorizací dělá z nového Tucsonu silného hráče nejen u nás.

Ani předchozí verze nijak nezahálela a vydobyla si velmi silnou pozici na světových trzích, kde se od prvního představení v roce 2004 prodalo kolem 7 milionu vozů, pětinu tvoří prodeje v Evropě. V České republice sice na svého mladoboleslavského rivala ztrácí, i tak se stabilně drží v první dvacítce nejprodávanějších vozů a nová generace má předpoklady v úspěších svého předchůdce pokračovat.

Nový Tucson vyniká prostorností, bohatou výbavou a skvělými jízdními vlastnostmi. Nesmíme opomenout ani početnou nabídku služeb. Protipólem je však vyšší pořizovací cena.

Podobně jako většina vozů SUV nižší střední třídy je nošovický rodák univerzálním autem pro široké spektrum motoristů - od rodin přes páry a jednotlivce obou pohlaví a všech věkových kategorií s aktivním stylem života.

Vyrábí se jak s pohonem přední nápravy tak všech kol. Na českém trhu se prodává od podzimu roku 2020.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nová generace udělala obrovský skok. Změna, jakou Korejec z Nošovic prošel, je prakticky nepřehlédnutelná a jasně ukazuje, jakou cestou se automobilka chce dále ubírat. Je to zároveň vzhled, který budí rozporuplné emoce. Některým může připadat nový Tucson příliš extravagantní nebo ostrý, ale splňuje to hlavní, upoutává pozornost.

Designéři se nechali inspirovat konceptem s názvem Vision T, představený v roce 2019 na autosalonu AutoMobility LA v Los Angeles, a odkaz je patrný z každé strany.

Nejvýraznější u nového Tucsonu je bezpochyby příď, a to především díky členěným LED denním světlometům, které tvarem úhledně navazují na mřížku chladiče. V ní je také velmi elegantně umístěné logo automobilky, mající stejnou barvu jako přední maska. Celková koncepce předního nárazníku působí robustně, dynamicky a především moderně.

Pohled z boku zaujmou výrazně ostré prolisy, dodávající vozu příjemné křivky. Linie vedoucí od přední a zadní části vozu mizí do ztracena v oblasti předních dveří a vytváří tak užší pas, a tím pádem nechají vyniknout oblasti kolem blatníků. Vůz pak vypadá mohutně a zároveň stabilně. Sportovní nádech dotváří horní chromovaná lišta, zdůrazňující mírně se svažující střechu u C-sloupku.

Zádi dominují zadní světlomety roztažené po celé její šíři. Zřetelné rysy a tvarování poutají pozornost, a tak není divu, že snadno přehlédnete odbočovací světla uložené vespod v nárazníku.

Zajímavě je řešeno umístění zadního stěrače, ukrytého pod spojlerem. Tam, kde byste ho normálně čekali, je logo Hyundaie z leštěného skla. Funkčnost je spíše estetická než praktická, stěrač má totiž velmi omezenou hybnost a většina nečistot na okně zůstává.

Testovaná verze byla obuta do 19“ kol z lehké slitiny s pěknou texturou. Pro hybridní motory jsou dostupná za příplatek od výbavy Comfort, ve standardu pouze v nejvyšším stupni Style. Ostatní motorizace musí sáhnout po paketu Premium nebo sportovně laděné variantě N-Line. Nejnižší výbava Start vyjíždí překvapivě na sedmnáctipalcových ocelových kolech, litá kola jsou standardem až od vyšší verze.

Originalita a moderní vzhled se odráží i do interiéru vozu, nad kterým by nejeden perfekcionista zaplesal. Dominantou je bezpochyby středový sloupek, kde v námi testovaném modelu sídlil 10,25“ displej. Stříbrné linky po jeho stranách ladně navazují na palubní desku a pokračují přes přední dveře až do zadní části vozu. V elegantním řešení designéři našli i praktické využití, když do utvořených linií ukryli výdechy ventilace. Vše tak působí čistě a harmonicky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vnitřní uspořádání je navrženo přesně tak, jak se očekává, i když nějaké to překvapení se tu najde. Zapomeňte na kapličku! Budíky vystřídal displej, který spíš než v palubní desce je posazen na ní…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus