ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu Tipo kombi
11. dubna 2017

Relativně levný rodinný kombík v pozitivních i negativních významech slova "lacinost" - to je Fiat Tipo kombi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Zájemce o Fiat Tipo kombi si může vybrat ze tří benzinových a dvou naftových motorů.

Ty benzinové dělají z vozu průměrně až nadprůměrně žravý a spíše línější kombík nižší střední třídy. Platí to zejména o atmosférické čtrnáctistovce a šestnáctistovce (ta se pojí jen s automatickou převodovkou). Relativně nejlépe je na tom čtrnáctistovka s turbem, přesto při porovnání s konkurenty nepřekračuje průměr. Zato se dá pořídit i s pohonem na plyn (LPG).

V nabídce jsou rovněž naftová třináctistovka a šestnáctistovka. Oba jsou podle laboratorních údajů při porovnání s konkurenty nadprůměrně úsporné, ale třináctistovka zároveň platí za lenocha. Motor 1.6 MultiJet najdeme z hlediska dynamiky v průměru.

reklama

1.4

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 T-Jet

Tento motor nebyl dosud testován.

1.3 MultiJet

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 MultiJet DDCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 MultiJet

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Přesné, tak akorát dlouhé, páka nevydává žádné nepatřičné zvuky, ale trochu nezřetelné. Celkově jedna z nejlepších věcí, které řidič bezprostředně používá při jízdě.

Zkoušel jsem šestistupňové manuální řazení spojené s benzinovým turbomotorem 1.4 T-JET.

V nabídce je i pětistupňové manuální řazení pro základní naftový motor 1.3 MultiJet a šestistupňové automaty pro benzinovou a naftovou šestnáctistovku (ten je dvouspojkový). Ani jednu z automatických převodovek jsem ale zatím netestoval.

Řízení

Takový průměr. Existují plynulejší řízení, tady jsem rozeznal vůli kolem středové polohy, a pak trochu gumovosti dále od středu. Neměl jsem s tím ale zásadní problém. 

Na parkování lze zvolit lehčí režim City.

Podvozek

První dojmy z jízdních vlastností byly dobré. Podvozek mi připadal jako solidní kompromis mezi požadavky na komfort a držení stopy v zatáčkách. Docela dobře se mu dařilo filtrovat drobné nerovnosti, věděl jsem , co se děje pod koly.

Pak jsme ho ale vyzkoušeli na hrbolatější silnici v zatáčkách pod plynem a skoro zděšení ve mě vyvolávalo hrozivé odskakování kol na nerovnějším terénu. Podvozek netlumí, ale péruje a vykopává, což může být ve vyšších rychlostech hodně nebezpečné.

O větších nerovnostech typu zpomalovacích prahů a propadlých kanálů jsem pak věděl tak, až to bylo mé páteři líto. Nedokážu plně posoudit, nakolik bylo chování auta způsobené příplatkovými sedmnáctipalcovými koly 225/45 R17 (standard tvoří patnáctky, ve výbavě Lounge 205/55 R16). Troufl bych si ale říct, že na menších kolech s balónovějšími a užšími pneumatikami sice bude auto komfortnější, ale v zatáčkách se bude více naklánět.

Ani se sedmnáctkami není auto žádný sportovec. I na suchém kvalitním asfaltu se po přišlápnutí plynu v ostřejších zatáčkách často ozýval stabilizační systém.

Asi nejvíc mi ale vadila nedospělost a nejistota podvozku při vysokých dálničních rychlostech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus