ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renault Clio
7. března 2020

Konkurent Škody Fabia a dlouhodobě jeden z nejprodávanějších evropských modelů prošel proměnou, která není na první pohled tak zřetelná zvenčí. Uvnitř se však děly věci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Konkurent Škody Fabia a dlouhodobě jeden z nejprodávanějších evropských modelů prošel proměnou, která není na první pohled tak zřetelná zvenčí. Uvnitř se však děly věci.

Již od svého nástupu v r. 1990 se Clio stalo bestsellerem francouzské značky po celém světě. Clio bylo nejčastěji vyhlášeno nejoblíbenějším vozem Francouzů a v roce 2013 se dokonce vyšvihlo na místo lídra segmentu B v Evropě. V letech 2012 až 2018 se tak každým rokem prodalo víc vozů než předchozího roku, což je zcela výjimečné.

Nejlevnější provedení SCe 65 s litrovým benzinovým tříválcovým motorem o výkonu 48 kW přijde na 259 tisíc korun. Jde tedy o jeden z nejdostupnějších pětidveřových hatchbacků v Česku.

Nižší základní cenu mají aktuálně pouze Dacia Sandero, Hyundai i20, Mitsubishi Space Star a Citroën C3. Škoda Fabia se s motorem 1.0 MPI/44 kW prodává o deset tisíc dráž. 

Mezi nejsilnější zbraně nového Clia kromě již zmiňované nízké cenovky patří design karoserie i interiéru, luxusní kokpit s nejmodernějšími technologiemi a komfortní a jistý podvozek. Naopak achillovou patou je pro Francouze stísněný prostor na zadních sedadlech, vysoká nákladová hrana a ochuzená základní výbava.

V pořadí pátý Renault Clio si budou pořizovat především jednotlivci nebo páry - a to spíše mladšího věku. Tipnul bych to hlavně na mladé slečny. Pro starší páry a menší rodiny se na trhu najde spousta praktičtějších a rozměrnějších vozů.

Zajímavostí je, že se nebude vyrábět varianta kombi, takže Škoda Fabia Combi přijde o posledního přímého konkurenta. Prozatím se tedy prodává jen zkoušený 5dvéřový hatchback. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Znáte pořady, ve kterých se pod rukama zkušených vizážistek promění tuctová holka v krasavici, se kterou se laskáte očima? Přesně takhle vypadá mezigenerační změna Clia.

Novinka patří na rozdíl od předchůdce mezi nejvýraznější a nejstylovější pětidveřové malé hatchbacky, což platí zvlášť o testované verzi v bohaté výbavě Intens s pohlednými litými koly.

Auto bylo oblečeno do oranžového kabátku Valencia. Tato barva je u Clia absolutní novinkou, stejně jako hnědá Vison a modrá Céladon. Ztělesňuje dynamičnost a dodává vzhledu nebývalou sytost a hluboký lesk díky specifické povrchové úpravě založené na oranžové vrchní vrstvě, která byla použita v automobilovém průmyslu zcela poprvé. Je nabízeno celkem 11 barev karoserie a 3 pakety personalizace karoserie (červená, oranžová, černá) 

Na těchto dvou fotografiích vidíte nejprve čtvrtou generaci a poté zkoušenou pátou. Nové Clio je po všech stránkách ušlechtilejší a dynamičtější, převzalo smyslné tvary předchozí generace.

Kapota je zvýrazněna prolisy, maska chladiče je větší, příď je důraznější díky velmi nápadné mřížce, která usnadňuje správné chlazení motoru.

Velmi povedené jsou již zmiňované 16palcové disky kol z lehké slitiny (v základu jsou rozměrově totožné akorát ocelové).

Full LED světlomety jsou již v základní výbavě a nechybí tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický. Díky nim je nové Clio výraznější a elegantnější. 

Zadní světla jsou stejně jako přední světlomety výraznější, s novým světelným podpisem také ve tvaru písmene „C“ zdůrazněným 3D efektem. Delší a štíhlejší třetí brzdové světlo je nápadně umístěno v horní části zadního okna.

Detaily jako anténa ve tvaru žraločí ploutve, zvýrazněné zadní okno, schované zadní klidy a chromované lemování bočních oken zapadají do vskutku povedeného designu exteriéru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Wow! efekt po usednutí za volant. Těžko první dojem z interiéru nového Renaultu Clio vyjádřit jinak. Uvnitř páté generace malého hatchbacku nezůstal kámen na kameni. Posun z hlediska komfortu, luxus…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus