ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mitsubishi ASX
20. července 2020

Mitsubishi ASX prošlo důkladným faceliftem. Dostalo silnější dvoulitr pod kapotu, automat a vrátil se i pohon všech kol. Co víc si přát? No možná to, aby řada věcí už nebyla při starém.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Co se na palubě změnilo? Téměř nic. Svědkem budiž fotografie kabiny Mitsubishi ASX před facelitem:
Pořád je totiž potřeba mít na mysli, že nejde o novou generaci, ale jen o facelift. A to se toho mnoho nemění. Jen přibudou nové funkce.
Výhled vpřed ale není z místa řidiče, kde se sedí o trochu výš, vůbec zlý. Podívejte se, jak má ASX tenká A sloupek. Tady není problém.
Směrem vzad je situace také v pořádku, ale mohlo by to být lepší, kdyby mělo auto větší prosklenou plochu. Ale jinak pohoda.
Otočme se ale dopředu. Volant je starý známý, který zdobí lesklý plastový dekor. V případě automatu CVT je tu pak jeden z nejhezčích prvků v celé kabině:
Ano, dvě parádní kovové páčky na manuální řazení, které ale pohříchu vůbec potřebovat nebudete, protože CVT je prostě bezstupňové a řadili byste jen virtuálně a to je téměř zbytečné.
Ovládání na volantu je jednoduché a přehledné. Vlevo jsou multimédia a telefon.
Na pravém rameni pak najdete ovladač tempomatu. Ale kde se mění zobrazení na palubním počítači?
No přece tady – kulatým tlačítkem INFO vlevo pod přístrojovým štítem. To je solidní retro, které prozradí kořeny vozu v době, kdy rádiem zněla písnička Tepláky od skupiny Nightwork.
To ale nevadí, protože budíky dostanete pěkně ručičkové. ASX nešlo s modernizací tak daleko, aby je nahradilo displejem. Nedivíme se, bylo by to zbytečné.
Novinkou je ale zábavní systém s větší obrazovkou, která je samozřejmě dotyková. Ten je ale součástí až top výbavy Intese. Jinak dostanete obyčejné rádio. Upřímně, klidně u něj zůstňte.
Novinka mnoho funkcí nenabízí a graficky je také trochu pozadu za konkurencí.
Kromě obrazovky se ovládá i dotykovými plochami. Když si zvyknete, bude to OK.
Je dobrou zprávou, že Mitsubishi zůstalo při starém i z hlediska ovládání klimatizace. Hezky pomocí velkých otočných voličů. To se nám líbí a starším lidem se bude líbit dvojnásob.
Pod klimatizací je nově možnost dobíjet zařízení nejen pomocí 12V zásuvky, ale i dvou standardních USB portů. Je tu také vyhřívání předních sedadel (také Intesne), jehož tlačítka jsou rovněž poměrně retro. Pak se tu ještě ovládá start-stop a stabilizace. Jinak stojí za to zmínit, že facelift přinesl více systémů, jako je detekce provozu za autem, když couváte, kontrola jízdy v pruzích nebo monitorování mrtvého úhlu. Z toho hlediska je ASX standardně vybaveným vozem.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Z hlediska prostornosti bylo a stále je ASX zhruba v průměru třídy. pohodlně převeze pět menších dospělých, což je vzhledem k délce auta slušný výkon. Šířkou ve druhé řadě dokonce ASX patří k nejlepším. I díky tomu se na zadní sedadla relativně pohodlně vejdou tři dospělí. Naopak místo na nohy na straně spolujezdce jsme u ASX naměřili nejkratší ze všech, stejně jako u Dacie Duster. Největší konkurenti na tom ale nejsou o moc lépe. Také výška na zadních sedadlech patří mezi konkurenty k nejmenším, ale osobám s výškou kolem 180 cm postačí ke vzpřímenému sezení.
Prostřední opěrka vzadu na rozdíl od spousty jiných aut nediskvalifikuje toto místo pro dospělého. Postavám s výškou přibližně do 170 cm bezpečně podepře hlavu.
Výtečně! tenhle nákres by měl být ve všech autech. Spousta cestujících na zadních sedadlech si totiž opěrku neseřizuje, nebo si dokonce sedá i na místo s nedostatečně výsuvnou opěrkou, a pak snadno přijdou k úrazu.
Pojďmě ale ke kufru, který Mitsubishi vyřešilo šalamounsky. Za malý přílatek si totiž jde objednat rozšiřující sadu a pak dostanete takovýto velký prostor – 488 litrů v základu! Pokud si nepřiplatíte, je v kufru mezipodlaha. Tady ji prý není potřeba.
Po sklopení máte mít k dispozici 1219 litrů místa. Ale pokud jste dali peníze navíc za sadu na zvětšení objemu, bude vám teď mezipodlaha chybět. Vytvoří se velký schod.
A kampak zmizely věci, které se v kufru normálně ukrývají? Třeba sada na dofouknutí pneumatik, lékárnička a další? No přece sem. Pod přední sedadla. Lidem ve druhé řadě tak mohou docela vadit. Prot je dobré si rozmyslet, zda do rozšiřující sady půjdete.
Mimochodem, víc od kufru nečekejte. Je poměrně jednoduše řešen. Zadní sedadla se sklápí tlačítkem, které mají na vrchu opěradla.
Kryt kufru je obyčejný dekl, který visí na tenkém provázku za obyčejný špunt. Poškození čehokoliv je nasnadě.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motorová nabídka se po faceliftu zúžila. Auto si už můžete pořídit jen s jedinou jednotkou, jde o benzinový čtyřválec s dvoulitrovým objemem 2.0 Smart MIVEC, který dosahuje výkonu 110 kW. Ten lze sp…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus