ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mitsubishi ASX
20. července 2020

Mitsubishi ASX prošlo důkladným faceliftem. Dostalo silnější dvoulitr pod kapotu, automat a vrátil se i pohon všech kol. Co víc si přát? No možná to, aby řada věcí už nebyla při starém.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Mitsubishi ASX prošlo důkladným faceliftem. Dostalo silnější dvoulitr pod kapotu, automat a vrátil se i pohon všech kol. Co víc si přát? No možná to, aby řada věcí už nebyla při starém.

Model ASX vstupoval na český trh už v roce 2010. A i když se díváme na od pohledu jiné auto (alespoň zpředu), jde stále o facelift. Už dávno měla jezdit druhá generace subtilního kompaktního SUV, které je na českých silnicích poměrně rozšířené. Facelift alespoň přináší možnost jak se odlišit.

V kategorii kompaktních SUV je nabito a ASX to nemá lehké. Do hry jde s odvážnou cenou a zajímavě bohatou výbavou. Facelift například přinesl full-LED světlomety už v základní výbavě. Zajímavá je i možnost rozšířit si zavazadlový prostor tak, aby uspokojil i potřeby nejednoho českého chalupáře.

Mitsubishi ASX může stejně jako většina ostatních kompaktních SUV plnit roli bezpečného a relativně multifunkčního rodinného vozu. Ještě frekventovanější volbou podle nás bude pro páry a jedince s aktivním způsobem života. ASX se dá považovat za menší klon modelu Outlander, s nímž sdílí přibližně 70 procent všech dílů. Na rozdíl od něj se však nevyrábí v Evropě, ale v Japonsku.

V roce 2020 se vyrábí jen s jediným motorem. Jde o benzinový dvoulitr.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design je asi nejzásadnější změnou po faceliftu, kterou vidíme pouhým okem. Máme z něj trochu zvláštní pocit, protože z předního pohledu se auto určitě změnilo, při pohledu zboku nebo zezadu už si člověk není tak jistý. Ale hezky popořadě.
Auto nasadilo novou příď s drsnější maskou chladiče, se kterou poprvé vyjel větší crossover Eclipse Cross.
Specialitou jsou full-LED světlomety už v základní výbavě, jež autu dodávají futuristický výraz. Konkurence je už také někdy nabízí.
Parádně vypadají i mlhovky. I ty jsou LED a také v základu.
Designéři se 10 let staré auto pokusili oživit různými detaily.
Kola velikosti 18“ jsou až v testované top výbavě Intense. V základu dostanete dokonce jen ocelové disky, což je trochu škoda.
Záď se měnila, ale jen jemnými úpravami. A tak se vám může stát, že si nové ASX zezadu spletete se starým.
Brzdovky jsou ale také diodové.
Ne, tady se opravdu výfuk neskrývá. Je to jen ozdoba, aby auto vypadalo dobře. Přitom je to škoda, protože k benzinovému motoru by se pořádná trubka hodila, nezdá se vám?
A jak je na tom kabina? No, ta je poněkud zklamáním. Je totiž až na pár drobností prakticky stejná jako dřív. Okamžitě se tak cítíte jako ve starém voze. A to si při odjezdu s novým autem ze showroomu asi nepřejete. Zdá se ale, že to určitým řidičům vadit nebude, zejména pak starším generacím. Alespoň je ASX dobrou alternativou k přetechnizovaným moderním vozům.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Co se na palubě změnilo? Téměř nic. Svědkem budiž fotografie kabiny Mitsubishi ASX před facelitem: Pořád je totiž potřeba mít na mysli, že nejde o novou generaci, ale jen o facelift. A to se toho m…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus