ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Audi Q3
27. září 2018

Z malého a docela nepraktického auta vyrostlo plnohodnotné SUV. Tak se nejlépe dá popsat mezigenerační změna Audi Q3. Druhé vydání úspěšného modelu z Ingolstadtu navíc dostalo nápadný design a solidní motory. Testovali jsme ho ještě před zahájením prodeje v Česku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Z malého a docela nepraktického auta vyrostlo plnohodnotné SUV. Tak se nejlépe dá popsat mezigenerační změna Audi Q3. Druhé vydání úspěšného modelu z Ingolstadtu navíc dostalo nápadný design a solidní motory. Testovali jsme ho ještě před zahájením prodeje v Česku.

Navzdory své nepraktičnosti byla první generace Audi Q3 druhým nejprodávanějším SUV této značky na českém trhu. Podobné úspěchy slavila i v jiných zemích. Novinka ale vypadá ve všech směrech lépe a to je pro ni důležité. Zejména se pak o ní konečně dá prohlásit, že může posloužit i jako jediné auto do rodiny. Že bychom měli tu čest s budoucím nejprodávanějším Audi řady Q u nás?

Auto se vzhledem inspirovalo u nového Audi Q8, konečně také nabízí výrazná barevná lakování. Nabídka motorů je také dostatečně široká. Na jízdních dojmech se ale podepsala nutnost přizpůsobit se nové emisní normě.

Auto jsme zatím testovali jen krátce na silnicích severní Itálie v září 2018, tedy ještě před uvedením na český trh. Proto jsme nemohli porovnat ceny, ani vždy přesně určit, který prvek je součástí výbavy nebo bude za příplatek

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nejprve se pojďme podívat na rozměry, které se ve všech směrech pořádně zvětšily. Důležitá je hlavně délka. Nové Audi Q3 měří 4485 mm, což je skoro o 10 cm víc, než měla minulá generace. Ruku v ruce s tím jde i rozvor. Ten má hodnotu 2680 mm, což je o 77 mm víc než dříve. Tyto dva důležité údaje naznačují, že auto uvnitř bude výrazně prostornější, než v první generaci. Pro úplnost se sluší dodat, že novinka má na výšku 1616 mm, což je o necelý centimetr víc než stará Q3.

Vzhledově se auto nyní co nejvíce podobá svému velkému sourozenci Audi Q8. Samozřejmě ale má i vlastní linky. Je ale pravda, že třeba na fotografiích budou mít laici více práce poznat, o jaký jde model. To ale v zásadě nevadí, zejména když jde o levnější vůz.
Nápadná je už masivní maska chladiče, kterou můžete dostat ve dvou provedeních. Nám se líbila nejen tato chromová.
Hezká je také černá verze první edice, kromě ní dostanete k autu i další černé detaily, jako například logo.
Masku doplňují nápadné světlomety LED s hezkým „šrafováním“.
Podobné designérské orgie se odehrávají i vzadu.
Auto samozřejmě dostalo i různé designu disků kol. My jsme jezdili s těmito devatenáctkami.
Toto je design osmnáctipalcových kol.
A tady si můžete prohlédnout ještě jedny pěkné devatenáctky.
Velmi se povedl také design interiéru. Nejen díky tomu, že i Q3 adoptovalo vzhled přístrojové desky od velkých modelů, jako je Audi Q8, A8 nebo A7. Vůz si opět můžete doszdobit prvky sportovního paketu S Line.
Na palubní desce je ale i pěkná novinka v podobě alcantarového „koberečku“, který kryje výstupek na její horní části. Je příjemný na dotek a vypadá dobře.
Zejména díky tomu, že si ho můžete vybrat v několika barevných provedeních a s oranžovým lakem může dokonce dobře souznít.
A perlička na závěr? U vozů vybavených pohonem všech kol najdete na palubní desce svítící logo. To abyste věděli!

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska je kombinací designu z velkých modelů a z malých. Pokud jste už za poslední dobu nějaké Audi řídili, budete se za volantem cítit jako doma. Volant samotný je dobře známý, v našem příp…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus