ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Mazdy 3
17. března 2021

Novou Mazdu 3 lze definovat jedním jediným slovem, a tím je odvaha. Na evropský trh totiž přijíždí s charismatickým designem, ojedinělým tvarem karoserie a s motory nepolíbenými turbodmychadly. Jde proti trendu, mnoho jiných takových na silnici už nepotkáme. Nestydí se nabídnout ani menší rozměry kabiny nebo kufru, ale zato bohatší výbavu, se kterou by se nemusela stydět ani mezi luxusními vozy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Novou Mazdu 3 lze definovat jedním jediným slovem, a tím je odvaha. Na evropský trh totiž přijíždí s charismatickým designem, ojedinělým tvarem karoserie a s motory nepolíbenými turbodmychadly. Jde proti trendu, mnoho jiných takových na silnici už nepotkáme. Nestydí se nabídnout ani menší rozměry kabiny nebo kufru, ale zato bohatší výbavu, se kterou by se nemusela stydět ani mezi luxusními vozy.

"Trojka" je pro Mazdu klíčovým modelem, vždyť od svého uvedení v roce 2003 se jich prodalo více než šest milionů kusů. Nová čtvrtá generace chce pochopitelně na úspěchy svých předchůdců ladně navázat, což se ji prozatím daří. Hned po příchodu na trh v roce 2019 vyhrála prestižní anketu Women’s World Car of the Year.

Na českém trhu se nová Mazda 3 nabízí hned ve dvou karosářských provedeních - sedan a hatchback. Předmětem tohoto testu je však výhradně druhá zmiňovaná verze. K nám do redakce dorazila nová "trojka" ve specifikaci Skyactiv-G 150 AT Plus, tedy s benzinovým dvoulitrovým atmosférickým motorem o výkonu 150 koní a šestistupňovou automatickou převodovkou. Hnací síla směřovala pouze na přední nápravu. Paket Plus pak vozu dodal luxusnější výbavu.

Mazda 3 svými vnějšími rozměry spadá mezi takzvané kompaktní hatchbacky. Úhlavními nepřáteli tak jsou například Ford Focus, Škoda Scala, Toyota Corolla, Seat Leon, Hyundai i30 nebo třeba zbrusu nový Citroen C4. Konkurenční výhodou Mazdy 3 je bezpochyby design, bohatá základní výbava a špičkové jízdní vlastnosti. Zákazník si však bude muset připlatit, "trojka" totiž rozhodně nepatří mezi levná auta.

Novou "trojku" bychom doporučili ať už jednotlivcům nebo párům, kterým záleží na vzhledu a chtějí, aby je jejich vůz nějakým způsobem reprezentoval. Rádi cestují, poznávají nová místa a celkově si jízdu v autě užívají. Čtvrtá generace Mazdy 3 jim bude skvělým parťákem v časech dobrých, ale také zlých.

Zajímavostí je, že Mazda byla v roce 1920 založena jako společnost vyrábějící náhražku korku, až později se zaměřila na výrobu nářadí. Teprve v roce 1931 se začala orientovat na produkci motorových vozidel. Prvním vozem byl nákladní tříkolový motocykl zvaný Mazda GO.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Na silnici nenajdete mnoho odvážnějších hatchbacků. Mazda 3 na sebe strhává pozornost už jen svým vzhledem. Ten je minimalistický, přesto nápadný. Nízká silueta a tlustý C-sloupek skoro připomínají kupé a když vyjedete v barvě Soul Red Crystal, které se už přezdívá „mazdí červená“, obdržíte od ostatních řidičů zaručeně pár palců nahoru.

Nejzřetelnějším podpisem automobilů Mazda jsou samozřejmě agresivně tvarované světlomety. Ty jsou již od základní výbavy ledkové a disponují ostřikovači. Standardem je rovněž funkce automatického přepínání dálkových světel.

Světlomety ladně navazují na obří masku chladiče, která vozu dodává osobitost a sexappeal.

Typická jsou i zadní světla. U námi zkoušeného exempláře byla zkrášlena příplatkovým paketem Style. Ten jim dodal specifický design.

Nová Mazda 3 standardně obouvá 16palcová hliníková kola. Na testovaném kousku však můžete vidět disky 18palcové, které jsou součástí paketu Plus. Jejich jednoduchý vzhled dokonale padne k elegantní karoserii.

Evoluce designu KODO na nové Mazdě 3 je popisována jako „úsvit nové éry“, přičemž hatchback má představovat svůdný vzhled s trvalou přitažlivostí vyvolávající vzrušující zážitky, kdežto sedan je čistou a sofistikovanou krásou, vyzařující zralost a zdokonalení. Výsledkem jsou tak naprosto dvě odlišné osobnosti, kdy by si mohl někdo i pomyslet, že nejde o jeden model. Pochopitelně obě karosářské varianty vychází z konceptu Kai i Vision Coupe.

Nová Mazda 3 se nyní na českém trhu prodává také v limitované sérii Edition 100, která odkazuje na sté výročí japonské automobilky. Vůz získá například prémiové vínově červené čalounění sedadel v kombinaci s bílým interiérem, karoserii v bílé metalické barvě Snowflake Pearl, hlavové opěrky s reliéfním logem 100th Anniversary či středové krytky kol s tentýž logem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pokud jde o interiér, ten prošel radikálnější mezigenerační proměnou než vnější vzhled. Kabina je výrazně vyšší než u předchůdce a Mazda se držela hesla „méně je více“, což ji vedlo k minimalistické…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus