ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nová Dacia Sandero
16. prosince 2020

Nová Dacia Sandero je stále laciné auto, ale už tak lacině nepůsobí. Ve třetí generaci dostala moderní šasi, větší výbavu i zpracování. Díky tomu si i řidiči, kteří hledí na každou korunu, užijí čas strávený za volantem. Auto jsme poprvé krátce vyzkoušeli na českých silnicích.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Dacia Sandero se bude od ledna 2021 nabízet na českém trhu jen s benzinovými tříválci. Základem je atmosférická jednotka SCe 65 o výkonu pouhých 49 kW. Další motory jsou přeplňované. TCe 90 má výkon 67 kW, Eco-G 100 pak 74 kW, který jezdí i na LPG. Základní motor je spojen manuální pětistupňovou převodovkou, další mají šestikvalt, což novinka pro tuto generaci Sandera. Stejně tak i automatická převodovka CVT pro motorizaci TCe 90.

reklama

1.0 SCe

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TCe CVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TCe

Podle nás jde asi o nejlepší možnou volbu pod kapotu nového Sandera. Možná se řada lidí stále přeplňovaných tříválců bojí, jenže motor má jednoduché turbo, nepřímý vstřik a tedy i velmi jednoduchou a nenáročnou techniku. Klidně vydrží stejně dlouho a levně jako atmosférické jednotky v minulé generaci.

Tříválec má typický chod, takové mručení až vrnění, které se projevuje ve vyšších otáčkách. Při stání na semaforu ale příliš nevibruje ani do páky manuální převodovky, ani do pedálu. A to je dobře. Celkově se nám líbil nejen jeho zvukový projev, ale i velmi solidní dynamika. Auto působí svižně.

Ještě se sluší poznamenat, že díky novému šestistupňovému manuálu točí při dálniční rychlosti zhruba 2900 otáček za minutu. Auto má tedy ještě chuť zrychlovat a už není odkázané jen na pravý jízdní pruh. Na cestě jsme si připadali docela sebevědomě.

1.0 TCe LPG - benzín

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TCe LPG - plyn

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Pro Sandero je šestistupňová manuální převodovka novinkou. Chodí bez problémů, čistě v kulise a řadit s ní je radost. Spojka chodí lehce.

Řízení

Lehké, elektrické, bez většího citu, ale zcela vyhovující.

Podvozek

Se Sanderem jsme ujeli jen asi 50 kilometrů a tak si ještě na finální hodnocení počkáme na klasický plnohodnotný test. Podvozek je samozřejmě jednoduchý, ale velkých rázů jsme se nedočkali ani na rozbité silnici za Prahou. Samozřejmostí jsou větší náklony než u dražších hatchbacků, ale ne tak velké,aby vás vystrašily. Spíš ale počítejte s klidnější jízdou.

Zlepšil se hluk od podvozku. Stále nedosahuje úrovně dražších aut, ale i tak vytváří příjemnější atmosféru na palubě. S autem jsme si troufli i na dálnici a v rychlostech lehce nad povoleným limitem bylo Sandero pořád stabilní. Vůz se pak ani na okresce nekroutil. Vyšší tuhost šasi je citelná.

Nová Dacia Sandero je pořád laciným autem. Ale už ne tak moc, že je to poznat na první pohled. Má řadu kompromisů, ale pokud vám jde o účelný vůz na ježdění z bodu A do bodu B, neseženete vlastně nic s tak vynikajícím poměrem ceny a užitného hodnoty.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus