ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nová Dacia Sandero
16. prosince 2020

Nová Dacia Sandero je stále laciné auto, ale už tak lacině nepůsobí. Ve třetí generaci dostala moderní šasi, větší výbavu i zpracování. Díky tomu si i řidiči, kteří hledí na každou korunu, užijí čas strávený za volantem. Auto jsme poprvé krátce vyzkoušeli na českých silnicích.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Nová Dacia Sandero je stále laciné auto, ale už tak lacině nepůsobí. Ve třetí generaci dostala moderní šasi, větší výbavu i zpracování. Díky tomu si i řidiči, kteří hledí na každou korunu, užijí čas strávený za volantem. Auto jsme poprvé krátce vyzkoušeli na českých silnicích.

Dacia Sandero ve třetí generaci dorazí na český trh během ledna 2021. My jsme ji ale už zkoušeli s měsíčním předstihem. Nejde o plnohodnotný test, spíš první dojmy, které později doplníme o klasické týdenní zkoušení této důležité novinky. Už teď si ale odnášíme z jízdy v novém Sanderu spíš pozitivní zjištění.

Novinka bude stále patřit mezi to nejlevnější, co si lze na českém trhu koupit. Doporučíme ji proto jednotlivcům, párům i rodinám s napjatým rozpočtem, které se zároveň nechtějí pouštět do obtížného pátrání v kategorii ojetin.

Na českých silnicích jsme se s novým Sanderem poprvé svezli v prosinci 2020. Šlo o motorizaci TCe 90 s manuální převodovkou ve výbavě Essential.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Dacia Sandero stojí na nové platformě CMF-B, kterou sdílí s malými modely Renaultu. To se projevuje na lepší tuhosti vozu, bezpečnosti, jízdních vlastnostech, ale i rozměrech. S délkou 4088 mm je o 30 mm delší, s 1848 mm o 115 mm širší a s 1499 mm o 19 mm nižší. Zároveň má delší rozvor, tedy 2604 mm proti původním 2589 mm. Samozřejmě se změnil také vzhled vozu.
Novinka láká na první pohled a to i v nízké výbavě Essential, kterou jsme měli pro krátké svezení k dispozici. Maska chladiče není jen plastová, ale zdobí ji lesklé logo i lišty na její horní části.
Tady ještě detail zpracování loga a jeho umístění na vystouplém ostrůvku masky chladiče.
LED jsou důležité. A tak je nově dostalo i Sandero a tím se přihlásilo do moderní doby. Paráda!
LED najdeme i na zadních brzdových světlech a podobně jako přední světlomety i zde je charakteristický stromečkovitý design.
Auto samozřejmě bude startovat na plechových kolech, my jsme ale k výbavě dostali i 16“ kola Flexwheel Sorane. Více příplatků je další novinkou pro třetí Dacii Sandero.
Někdy se ale najdou poměrně laciné detaily. Třeba plastové kliky, které nejsou lakované.
Stejně tak zrcátka nebyla v této verzi v barvě laku karoserie.
To už se ale přesouváme dovnitř. Kabina se značně vylepšila, i tak tu ale převládá poměrně velké množství plastů. Zejména v levných verzích to není právě krásné a navíc jde o materiál, do kterého se snadno dělají škrábance. Hrozí, že kabina nebude po pár letech používání vypadat právě dobře. Existují ale i dražší verze s barevnými detaily na palubě, které prostor pro posádku prozáří.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte na palubě. Vše je nové. Palubní deska má jednoduchý a logický design. Pozice za volantem je vzpřímenější, kdo by chtěl ještě lépe vidět ven, může si vybrat verzi Stepway se zvýšeným podvozke…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus