ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Qashqai 2018
23. října 2018

První generace Nissanu Qashqai, která přijela v roce 2010, se jako premiérový zástupce segmentu SUV prosadila mezi deset nejprodávanějších aut na evropském kontinentu. Druhá generace, která vešla do prodeje v roce 2014, na úspěch předchozího modelu navázala. I teď, kdy vzniká tento test, tedy v druhé polovině roku 2018, je model s nevyslovitelným jménem nomádského kmene nejoblíbenějším SUV v Evropě. A pátým nejprodávanějším bez ohledu na typ karoserie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Po faceliftu v roce 2017 a dalších změnách v roce 2018 je opět o něco přátelštější a uživatelsky přívětivější. Z hlediska high-tech a kvality se stal opět více než konkurenceschopným.

Výhled do předoboku vyhovuje, směrem vzad jsem rád využíval služeb parkovací kamery s možností pohledu na vůz z ptačí perspektivy a senzorů (standard od výbavy N-CONNECTA). 

Líbí se mi, jak má Nissan u Qashqaie vyřešené hlídání mrtvého úhlu (standard od výbavy Tekna). Kontrolka není zabudovaná v zrcátku, jak bývá u konkurentů zvykem, ale v jeho držáku uvnitř kabiny na černém podkladu, takže je mnohem zřetelnější. Navíc, když chce člověk odbočit do obsazeného pruhu, tak se přidá akustické varování, což také nebývá u většiny SUV běžné.

Testoval jsem i upozornění na vybočení z jízdního pruhu (standard od N-CONNECTA), což se pro změnu děje pouze akustickým varováním a docela slabým. Asi by mě ten zvuk z mikrospánku neprobral.

Vyšší pohodlný posez v širokém, dobře tvarovaném a komfortním sedadle s příjemnými hlavovými opěrkami dává pocit nadhledu nad okolní situací, klidu a bezpečí. Řidič má mnohem lépe podepřená stehna než dříve. Faceliftovaný model dostal propracovanější sedadla, která dostala přifouknuté bočnice. Lépe drží tělo, i když v porovnání s konkurenty jde stále o průměr.

Volant před faceliftem a po něm. To byla nejzásadnější změna v interiéru při modernizaci v roce 2017. Je teď větší, pohlednější, modernější a opravdu se moc dobře drží. Nejvíc oceňuji, že je teď tlustší a rozšíření v místech úchopu jsou nyní dostatečná. S tlačítky se pracuje mnohem lépe než dříve. Mají na starost ovládání palubního počítače, čímž myslím nejen klasické údaje o spotřebě nebo průměrné rychlosti, ale například také nastavení bezpečnostních systémů typu udržování pruhu nebo čtení dopravních značek. Tlačítky na volantu se ovládá také audiosoustava, telefon připojený přes bluetooth handsfree nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

To vše se zobrazuje na pětipalcovém barevném displeji se slušnou grafikou mezi klasickými přístroji. Konkurence jde ale dál mnohem rychleji, digitální přístroje zkrátka vypadají moderněji.

Další důležité informační centrum představuje dotekový displej na středovém panelu, který byl koncem roku 2018 zmodernizován a nese název NissanConnect. Standardem je už od druhé výbavy Acenta (dříve až od čtvrté). Zůstal sedmipalcový a na první pohled podobný, ale vylepšila se jeho grafika a logika, přibylo funkcí. Nově lze například personalizovat ikony na domovské stránce. Nadšený jsem byl i z rychlosti a logiky obsluhy navigace (standard od třetí výbavy N-CONNECTA). Ta nově umožňuje propojení s telefonem. Můžete si třeba doma na telefonu najít trasu a poslat ji do navigace auta. Vestavěná navigace umí navíc pracovat s aktuálními daty o hustotě provozu, pokud ji umožníte brát data z telefonu. Jejich spotřeba je údajně minimální. Většina těchto nových vychytávek ale v roce 2018 nefungovala v Česku, protože tam nejsou k dosažení aplikace Apple Car Play a Android Auto.

V kabině je dost místa na odkládání drobností. Do výplní dveří se vejde i láhev s objemem 1,5 l. Péči o detail dokazuje i logicky umístění tlačítek nastavování zpětných zrcátek.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Už u verze před faceliftem jsem psal, že zatímco místo řidiče mi připadalo naprosto vymazlené, vzadu to zase taková extraliga není.

Qashqai patří stejně jako předchůdce spíše mezi čtyřmístná než pětimístná auta. Prostřední místo ve druhé řadě nevyhoví dospělým výškou hlavové opěrky a děti budou naříkat nad tvrdým podkladem.

Takže auto doporučuji maximálně čtyřčlenným rodinám. Na krajích se mi sedělo dobře, ale jen díky tomu, že měřím 174 cm. Cestujícím nad 185 cm opěrky hlavy nevyhoví.

Mnohá SUV konkurují variabilitou vnitřního prostoru víceúčelovým vozům MPV, což ale není případ Qashqaie. Ten nabízí pouze klasické sklápění děleného opěradla zadního sedadla do roviny. Ta lícuje s falešnou podlahou zavazadlového prostoru (standard od výbavy Acenta). Mezipodlaha dělená do dvou dílů se dá využít na rozparcelování kufru a zamezení pohybu menších předmětů. Na jejich uchycení tu jsou praktická gumová poutka, nechybí ani háčky na nákupní tašky.

Objem kufru vzrostl na základě údajů výrobce v porovnání mezi první a druhou generací Qashqaie o 29 l na solidních 439 l. U faceliftu se překvapivě také zlepšil objem, a to o 15 litrů. Podle techniků se to povedlo díky tomu, že měnili čalounění na bocích kufru, ten má teď jednodušší hranatý tvar, a to mu při měření objemu pomohlo. Šířka kufru Qashqaie je u kompaktních SUV špičková hodnota.

Při testech v roce 2018 jsem ale objevil v technických datech znovu objem zavazadlového ptostoru 410 litrů - tedy jako před faceliftem. Čert ví, jak na tom Qashqai skutečně je. Každopádně nejde o nic závratného, ani o vyložený propadák.

Háčky na tašky na bocích kufru jsou praktický detail (snímek pochází z testů v roce 2017).

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Na poli motorů se nic neměnilo při faceliftu v roce 2017. Zato o rok později došlo k hotové revoluci. Základní motorizaci tvořil benzinový turbomotor 1.2 DIG-T/85 kW od Renaultu. Od poloviny října…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus