ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Qashqai 2018
23. října 2018

První generace Nissanu Qashqai, která přijela v roce 2010, se jako premiérový zástupce segmentu SUV prosadila mezi deset nejprodávanějších aut na evropském kontinentu. Druhá generace, která vešla do prodeje v roce 2014, na úspěch předchozího modelu navázala. I teď, kdy vzniká tento test, tedy v druhé polovině roku 2018, je model s nevyslovitelným jménem nomádského kmene nejoblíbenějším SUV v Evropě. A pátým nejprodávanějším bez ohledu na typ karoserie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

První generace Nissanu Qashqai, která přijela v roce 2010, se jako premiérový zástupce segmentu SUV prosadila mezi deset nejprodávanějších aut na evropském kontinentu. Druhá generace, která vešla do prodeje v roce 2014, na úspěch předchozího modelu navázala. I teď, kdy vzniká tento test, tedy v druhé polovině roku 2018, je model s nevyslovitelným jménem nomádského kmene nejoblíbenějším SUV v Evropě. A pátým nejprodávanějším bez ohledu na typ karoserie.

Může za to i skutečnost, že Nissan své zlaté vejce neustále opečovává. V roce 2017 vůz prošel faceliftem, který vidíte na fotografiích. Ten přinesl lépe odhlučněnou kabinu. Také se upravoval podvozek, aby byl tužší, a řízení jistější. O rok později obměnil motorovou paletu, uvedl do prodeje novou automatickou převodovku i nový multimediální systém.

Qashqai patří mezi ta nejméně terénní SUV. Většina verzí se musí spokojit pouze s pohonem přední nápravy. Zato vyniká jízdním komfortem. V této disciplíně udělal Qashqai i proti modernizovanému provedení první generace velký posun. Mezi výhody Nissanu Qashqai řadím i úspornost motorů.

Auto by mohlo nabídnout lepší variabilitu kabiny.

Druhá generace Qashqaie už se na rozdíl od té první nevyrábí v prodlouženém a sedmimístném provedení Qashqai+2. Jeho roli převzala nová generace Nissanu X-Trail.

Nissan Qashqai druhé generace se stejně jako jeho předchůdce vyrábí v britském Sunderlandu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

O druhé generaci Qashqaie jsme při jeho uvedení na trh v roce 2014 napsali toto: V duchu doby se linky nového Qashqaie zostřily, ale původní roztomilé a trochu boubelaté rysy stále ze svalové hmoty vystupují. Výrazně pohlednější se mi zdála hlavně záď auta, i když připomíná některé konkurenty mezi kompaktními SUV a tvar světlometů odkazuje i na koncernovou příbuznost s renaulty.

Tady jsou u sebe fotky modelu před faceliftem (bílá) a po něm (červená).

Faceliftovaná druhá generace má ještě výraznější a ostřejší linky na karoserii.

Je to znát hlavně v případě předních světlometů s výraznou LED linkou pro denní svícení.

Také dostala nový nárazník s jinými mlhovkami, rovněž nové zadní světlomety.

Je potřeba se zastavit také u předního nárazníku, resp. se podívat pod něj. Qashqai tu má speciální křidélka, která zmírňují tok obtékajícího vzduchu. To má snížit turbulence a tedy aerodynamický hluk a také údajně mírně snižovat spotřebu. Alespoň to nám technici tvrdili na tiskové konferenci. Tento detail si Nissan nechal dokonce patentovat a pravděpodobně se časem objeví na jiných modelech značky.

V interiéru se také modernizovalo, i když ne příliš výrazně. Přibyly některé jiné lišty a dekory.

Nejvýraznější změnou byla výměna volantu. Ten nový pochází z menší Micry. Není jednoduše kulatý, má lehce zploštělý tvar, tlustší věnec s vybráním v okolí palců a je posetý tlačítky. Tuto změnu vítáme, tlačítka jsou totiž rozmístěná intuitivně a snadno se jimi všechno důležité ovládá.  

Přístrojové desce uprostřed dominovala sedmipalcová barevná dotyková obrazovka, trochu se změnila grafika multimédií.

Koncem roku 2018 dostal Nissan Qashqai nový multimediální systém NissanConnect (standard od druhé výbavy Acenta), který od třetí výbavy N-CONNECTA obsahuje i navigaci. Vizuálně se příliš nezměnil, jeho úhlopříčka má stále sedm palců, ale přibyla řada funkcí, k nimž se ještě v testu dostaneme.

Potěší velmi dobré odhlučnění kabiny, zvláště při nižších rychlostech, na dálnici je slyšet obtékání vzduchu. Nádherně tiše se zavírají dveře, uvnitř vládne útulnost. Qashqai dostal s faceliftem lepší izolaci u podběhů ve dveřích i u zadního nárazníků a má také tlustší zadní skla. Takže je v kabině skutečně královské ticho.

Jedním z poznávacích znamení faceliftovaného Qashqaie je také anténa ve tvaru žraločí ploutve. Tu teď mají všechny modely včetně základní verze.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Po faceliftu v roce 2017 a dalších změnách v roce 2018 je opět o něco přátelštější a uživatelsky přívětivější. Z hlediska high-tech a kvality se stal opět více než konkurenceschopným. Výhled do…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus