ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Nissanu Note
13. června 2014

Nissan se snaží druhou generaci modelu Note odříznout od té první, která patřila k nejzajímavějším, ale také prodejně nejméně doceněným malým rodinným autům na pomezí hatchbacků a MPV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

I když se vpředu sedí o necelý centimetr níž než u předchůdce, zůstal zachován výborný výhled z auta.

O ten se stará i přední sloupek dělený ve stylu vozů MPV nebo velká mezera mezi ním a zrcátky. Výborně! Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Nový Note navíc standardně v nejvyšší výbavě Tekna hlídá "bezpečnostní štít" Safety Shield řízený samočistící zadní kamerou (vodou a vzduchem), která obsluhuje ještě tři další "očka". Dohromady vytvářejí panoramatický obraz dění kolem vozu z ptačí perspektivy. K dispozici je v rámci systému Safety Shield i upozornění na auto v mrtvém úhlu (pomocí klasické kontrolky ve zpětných zrcátkách) nebo na opuštění jízdního pruhu (hlasitým pípnutím).

Slabinou z hlediska prostornosti zůstává i nadále malá šířka interiéru, dva pravidelní návštěvníci posilovny se bez občasných doteků asi neobjedou.

Na druhou stranu mě ale za volantem nic výrazněji neutiskovalo.

Přední sedadla by celkově mohla mít větší rozměry. Jsou taková gaučovitá, to znamená hodně pohodlná, ale zároveň nepodrží tělo v zatáčkách.

Nejlepší mi připadala polokožená sedadla nejvyšší výbavy Tekna, jejichž kožené bočnice zabraňovaly vyklouzávání těla v obloucích lépe než klasické látkové.

Volant vypadá mnohem lépe než u předchůdce. Jeho plast se docela dobře drží - nevyklouzává ani neškrábe do dlaní. Potěší tvarování v místech úchopu. Potažení kůží patří až ke standardu nejvyšší výbavy Tekna.

Z volantu jsem příjemnými a praktickými tlačítky ovládal audiosoustavu, telefon spárovaný přes bluetooth handsfree (standard od druhé výbavy Acenta) nebo tempomat udržující rychlost nastavenou řidičem a omezovač rychlosti (standard každého Notu).

Nepochopil jsem ale, proč se při porovnání předchůdce s novou generací přestěhovalo tlačítko ovládání palubního počítače z volantu na přístrojovou desku (jde o to kulaté vlevo nahoře). U ostatních aut je trend opačný - vše se stěhuje na volant, aby ho ruce co nejméně opouštěly.

Také ovládání zpětných zrcátek je dost utopené mimo zorné pole řidiče.

Přístroje prodělaly výraznou mezigenerační změnu a vypadají moderně nejen při porovnání s předchůdcem, ale i konkurenty.

Při aktivaci režimu ECO se barevně podbarvují podle toho, jak úsporně jedete. K dosažení nižší spořeby přispívá i ukazatel tlaku na plynový pedál ve vnitřním okruží rychloměru.

Středový sloupek se shoduje s menším modelem Micra a rozhodně mu to prospělo. Černý lesklý lak (od druhé výbavy Acenta) působí hodnotně.

Automatická klimatizace s kruhově rozloženými ovladači patří ke standardu nejvyšší výbavy Tekna.

Dotykový displej systému Nissan Connect s navigací (standard nejvyšší výbavy Tekna) sice neuchvátí velikostí, ale málokde jsem zažil tak přátelskou obsluhu navigace. Bleskově a intuitivně jsem dokázal zadávat cíle, ladit stanice a vůbec se pohybovat v celém menu. Klobouk dolů!

Výplně dveří dostaly alespoň o něco větší držák na láhev s pitím než u předchůdce.

Nechybí dostatek drobnějších odkládacích prostor mezi řidičem a spolujezdcem. V porovnání s předchůdcem se díky nižší poloze sedadla řidiče mohla trochu zkrátit dříve až směšně dlouhá řadicí páka.

Spoustu věcí pojmou dvě schránky před spolujezdcem.

Interiér testovaného notu prosvětlovala příplatková prosklená střecha s manuálně ovládanou roletou.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální

Zatímco přední sedadla se mezigeneračně snížila, ta zadní se naopak u nového Nissanu Note posunula o 23 mm výš. Díky tomu se ve druhé řadě sedí trochu jako v kině, což působí příjemně.

Navíc se ještě o 2 cm protáhlo místo na kolena, které tak patří mezi malými auty k nejlepším. Zato jsme naměřili méně centimetrů nad hlavou, ostatní malá MPV jsou na tom lépe. Cestující s výškou 180 cm se ale na krajních sedadlech pod strop vejde i po napřímení a položení hlavy do opěrky.

Největším problém na zadních sedadlech vytváří stejně jako vpředu malá šířka interiéru horší než u ostatních MPV, ale i většiny malých hatchbacků.

Tím pádem se Note bude využívat spíš jako čtyřmístné auto s multifunkční opěrkou mezi zadními pasažéry (standard výbavy Tekna). Prostřední pozici ve druhé řadě totiž stejně nemohou využívat dospělí. Se svými 174 cm jsem měl na tomto místě opěrku hlavy i po maximálním vytažení u krku.

Také vzadu je posezení příjemně gaučovité, děti tu budou rády spát.

Na zvýšená sedadla druhé řady se lépe nastupuje. Dveře lze otveřít téměř do pravého úhlu, což se hodí při upevňování dětských sedaček nebo hůře pohyblivým osobám.

Základní objem kufru mezigeneračně narostl o 15 l na 295 l, což není hodnota, která by nějak zvlášť vyčnívala ani mezi hatchbacky. Mezi MPV jde o slabou hodnotu, což potvrdila i měření dílčích parametrů.

Součástí nejvyšší výbavy Tekna je však možnost podélně posouvat celou zadní řadu sedadel v rozsahu značných 16 cm - buď madlem z kufru nebo hrazdičkami ze zadních sedadel. Vzhledem k velkorysému místu na kolena lze kufr tímto způsobem rozšiřovat velmi často a to až na solidních 381 l objemu. Nevýhodu představuje pouze zasahování madla do prostoru zavazadelníku.

Dalším zajímavým prvkem výbavy Tekna je variabilní mezipodlaha, která dokáže vyrovnat schod mezi sklopenými zadními sedadly a dnem kufru. Zavazadlový prostor umí rozdělit díky možnosti "zlomení" nejen horizontálně, ale také vertikálně. Na poměry malého hatchbacku tak má note velmi variabilní interiér, neztratí se ani v rámci vozů MPV.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motorová paleta se mezigeneračně zcela změnila. Místo dřívějších čtyřválců s objemem 1,4 a 1,6 l zaujaly dvě verze tříválce 1,2 l známé z Nissanu Micra. Obě se chlubí hlavně nízkou spotřebou, kter…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus