ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Micra páté generace
14. srpna 2017

V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Tvůrci nové Micry se na prezentaci chlubili tím, že při vývoji byl proveden rozsáhlý průzkum mezi Evropany, který měl zmapovat různé postavy řidičů, aby se v Micře cítili pohodlně všichni bez odledu na tělesnou konstituci. Prý si dobrou pozici za volantem najdou jak dvoumetroví pánové, tak 150 cm vysoké dámy.

Rozsah nastavení volantu je skutečně velkorysý, také sedadla mají široký roszah posuvu i sklonu opěradla. Řidič si brzy najde ideální pozici. Sedák je dostatečně dlouhý, ocenila bych vykrojenější opěradlo. Ondrovi sedačky připadaly dost tvrdé a v horní části trochu viklavé.

I přesto, že je nová Micra nižší, místa nad hlavou je v ní pořád dost.

Ondrovi vadilo, že jeho kolena z levé strany ohrožovaly výplně dveří a z druhé strany středový sloupek, takže si nemohl sednout blízko k volantu a přístrojové desce, jak je zvyklý. Řešením samozřejmě je přitáhnout si kormidlo blíž k sobě.

Občas se stává, že auta se zajímavým vnějším designem mají horší výhled do stran kvůli širokým sloupkům. Micře sice vzadu vyrostl docela mohutný zadní sloupek, který při couvání zakrývá výhled, ale situace není nijak tristní. Naopak dělený přední sloupek a šikovné umístění zrcátka usnadňují výhled do předoboku stejně jako vysoká poloha sezení blížící se stylu SUV.

Výhodou je, pokud majitel zvolí výbavový prvek s parkovacími senzory, nová Micra má navíc kamery, které zprostředkují výhled plných 360 stupňů (standard nejvyšší výbavy Tekna).

Na některé detaily ovládání je potřeba si trošku zvyknout. Například chvíli trvá, než pochopíte, kterým tlačítkem na volantu se dá listovat v menu zobrazujícím se v kapličce přístrojů (šipkami nahoru a dolů vlevo na volantu), protože těch tlačítek je tu zkrátka hodně a jsou docela malá. Na levé části volantu se ovládá rádio a zmíněné menu, na pravé pak tempomat.

Nejviditelnějším zlepšením je multimediální displej na středové konzole. Rozhodně teď vypadá lépe na pohled, také tlačítka jsou větší a ovládání není špatné, občas ale navigace reagovala s mírným zpožděním. Také trvalo věčnost, než se načetly kontakty z telefonu a listování mezi nimi bylo hotovým martyriem.

Novinkou v Micře je příplatkový výbavový prvek, který se jmenuje Bose Personal. Jde o audiosoustavu, kterou pro Nissan vyvinula firma Bose. Zatím se nabízí jen do Micry, ale podle slov Bose by byla vhodná do jakéhokoli malého auta. 

Sestává z šesti reproduktorů a Bose tvrdí, še i bez subwooferu dokáže zprostředkovat takový zvuk, jako byste seděli v koncertním sále. Zpočátku jsem k tomu byla trochu skeptická, protože prémiové modely různých značek mají třeba 9 nebo i 13 reproduktorů, tak jak by mohli v Bose dosáhnout podobného výsledku jen se šesti? Důmyslnost ale spočívá v tom, že dva reproduktory jsou integrovány do hlavové opěrky u řidiče. Nacházejí se prý na tak ideálním místě, aby se okolo řidičovy hlavy vytvořilo zvukové pole a on měl pocit, že se zvuk rozprostírá kolem něj. Řidič navíc může měnit centrum zvuku v kabině pomocí tlačítka setup a posléze volby audio v menu.

Pokud si pustíte rádio nebo komprimovanou hudbu ve formátu MP3, výsledek je velmi vlažný, ba nijaký. Ale pokud jste hudební fajnšmekr, je nejlepší zasunout do útrob Micry CD a garantuji vám, že výsledek je skutečně znát. Ve skladbách s pianem nebo smyčcovými nástroji se zvuk nádherně rozprostírá a zní, jako kdyby klavír hrál přimo za vámi a zpěvačka stála naopak před vámi. Má to však háček - Bose přiznává, že je to zážitek jen pro jednoho, užívá si ho totiž jen řidič díky zmíněným reproduktorům za hlavou. Spolujezdec se bude spíš tiše podivovat, proč si tu hudbu, která je tak nahlas, tolik užíváte.

Z bezpečnostních asistentů jsme nejvíce zkoušeli příplatkový monitoring slepého úhlu. Líbilo se nám, že kromě tradiční diody ve zpětných zrcátkách, která se rozsvítí, když je vedlejší pruh obsazený, a rozbliká, když do něj přesto chcete odbočit, varuje auto i zvukovým signálem. Ten by ale mohl být hlasitější.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Předchozí generace Micry se nacházela spíše na pomezí třídy miniaut a malých vozů. Na většinu konkurentů ztrácela v tom, že nebyla uvnitř tak prostorná a disponovala průměrným objemem kufru. Nová Micra ale zvenčí mezigeneračně narostla ve všech směrech. Je o 74 mm delší, o 78 mm širší, přitom se snížila o 65 mm. Rozvor, tedy vzdálenost náprav, se protáhl o 75 mm. Objem kufru se zvětšil o 35 litrů na 300 litrů. V porovnání s konkurencí se Nissan vnějšími rozměry řadí mezi celkově větší automobily. 

Předchozí Micra byla úzká, a proto se v ní i dva pasažéři cítili občas dost stísněně. Nová generace je širší, a v prostoru na lokty je to znát. Přesto zůstává i novinka v tomto parametru mezi malými hatchbacky lehce pod průměrem.

Zajímavé je, že základní provedení jsou sice pětimístná, ale bez hlavové opěrky na prostředním místě druhé řady. Tou disponuje standardně pouze nejvyšší výbava Tekna.

Zklamáním skončilo měření podélné prostornosti - také ona je mezi malými hatchbacky podprůměrná, a dokonce výrazně horší mež u mnohem kratéší předchozí generace. Na místě spolujezdce si za sebe pohodlně sednou lidé s výškou do 180 cm, za řidičem to je horší.

Zajímavé je, jak velké má Micra sluneční clony. Zřejmě proto, aby stínily i dámám malého vzrůstu.

Mezi řidičem a spolujezdcem jsou dva držáky na nápoje a ve středové konzoli jedna větší odkládací schránka. Ta má přidanou hodnotu - v noci je zajímavě osvětlená. Skrz perforovanou gumovou podložku totiž prosvítá světlo a dno schránky vypadá jako tečkovaná plocha. 

Testované kusy byly v prostřední nebo vrcholné výbavě, proto mě zarazilo, že vzadu nebylo elektrické otevírání oken, otevírají se klasicky kličkou. Podle vyjádření automobilky prý auta s elektricky ovládanými všemi okny přijdou až později.

Jak už jsem zmínila, kufr svým objemem spadá do průměru třídy malých hatchbacků. Nelíbilo se mi, že jsem u testovaných aut musela s víkem kufru důrazněji švihnout, aby se zavřel, ale jde o zvyk. Kufr má dobrý tvar a je skutečně využitelný (300 l), postrádám však háčky na tašky na jeho bocích. 

Naše interní měření zaznamenala nadprůměrné hodnoty u všech parametrů kufru (délka, šířka i hloubka).

Po sklopení sedadel vznikne docela výrazný schod, ale protože dno kufru je poměrně nízko, dá se toho odvézt víc než dost.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
V době uvedení na trh (od dubna 2017) měla Micra na výběr tři motory - všechno tříválce od Renaultu s pětistupňovými manuálními převodovkami. Pozici základního motoru zastupuje benzinový atmosféri…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus