ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Micra páté generace
14. srpna 2017

V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

V době uvedení na trh (od dubna 2017) měla Micra na výběr tři motory - všechno tříválce od Renaultu s pětistupňovými manuálními převodovkami.

Pozici základního motoru zastupuje benzinový atmosférický agregát o objemu 1,0 litru, dříve měla Micra na pozici základního motoru čtyřválcovou dvanáctistovku. Výkony jsou v porovnání s 1.2 l o chlup horší.

Žádanější však pravděpodobně bude motor, který je už dobře zabydlený v několika modelech Renaultu. Jde o přeplňovaný tříválec 0.9 TCe spárovaný s pětistupňovým manuálem. Má o 7 koní a 30 Nm více než motor 1.2, který v Micře skončil, je o 1,6 sekundy rychlejší z 0-100 km/h.

Dynamické parametry obou benzinových motorů jsou v porovnání s konkurencí špatné. Naopak spotřebou se řadí mezi nejlepší.

Pro zájemce o diesel je v nabídce patnáctistovka, rovněž z dílen Renaultu. Naftový motor je dynamicky skoro stejně špatný jako jeho benzinoví sourozenci, i on to ale vyvažuje příznivou spotřebou.  

reklama

1.0

Tento motor nebyl dosud testován.

0.9 IG-T

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 IG-T/74 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 IG-T/74 kW Xtronic

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 DIG-T/86 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 dCi 2018

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

V době uvedení auta na trh byl k dispozici pouze pětistupňový manuál.

Je trochu rozdíl v nastavení převodů u benzinového turbomotoru a dieselu, u 0.9 TCe se mi zdálo, že kvalty jsou o chlup méně přesné než u dieselu. Ondra řazení u tohoto motoru hodnotil jako delší a relativně kostrbaté při přechodu přes středovou polohu, ale kostrbaté ve smyslu toho, že tam člověk cítí a slyší odpory, nikoli že by bylo nepřesné.

Celkově je podle mne převodovka slušná, dá se říci trochu přesnější než u Renaultu, ale chtělo by to auta srovnat, aby byl tento verdikt podložený přímou zkušeností.

Řízení

Micra se řídí dobře, ve městě má slušný rejd, ocenila bych ještě malinko ostřejší řízení, ale celkově je nenáročná a auto se chová živě, rychle reaguje na povely volantu. Řekla bych, že je dobře nastavené tak, aby se v něm dámy cítily při řízení bezpečně a pánově se neukousali nudou. V zatáčce totiž dobře drží směr.

Ondra zjistil, že se nastavení posilovače progresivně mění podle rychlosti auta a líbila se mu i plynulost řízení.

Brzdy

K brzdám nemám žádných výtek, dávkují se dobře, pedály jsou rozmístěné tak, aby se dobře ovládaly i lidem s delší nohou.

Podvozek

Micra není tak měkká jako například Fabia, a to se mi líbí, je tedy jízdně pro mě osobně sympatičtější. Líbilo se mi, že i při svižněji projeté zatáčce se perfektně drží silnice. Na rozbitějším povrchu ale byl znát neklid. Přičítám to velkým kolům o rozměru 17 palců, která měla testovací voz obuta. Až dostanu do rukou auto na menších kolech, situaci možná přehodnotím.

Také Ondra testoval auto týden na českých silnicích s pneumatikami 205/45 R17, přičemž základem jsou mnohem balónovější patnáctky.

Podvozek podle něj fungoval relativně dobře jen na kvalitním asfaltu, kde se auto moc nenaklánělo a slušně drželo stopu.

Na nerovnostech ale auto v zatáčkách ošklivě odskakovalo. Spokojený Ondřej nebyl ani s komfortem při přejíždění nerovností. Zejména propadlé kanály způsobovaly hlasité rány.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus