ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Micra páté generace
14. srpna 2017

V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 

Takto vypadá vývoj Micry v generacích. Jak je vidět, každá byla úplně jiná a vždy o něco větší. Nová Micra patří do B segmentu malých hatchbacků, tedy toho, kde u nás kraluje Škoda Fabia. Tato třída je velmi nabitá, Micra má mnoho konkurentů.

Její hlavní výhodou bude podle nás zajímavý design. Jako největší nevýhodu vnímáme po prvních testech chování podvozku v zatáčkách na hrbolatém povrchu.

Zatímco minulá generace patřila z hlediska prostornosti interiéru na pomezí minivozů a malých aut, novinka už je podle našich měření ve většině parametrů plnohodnotným malým autem. Tomu odpovídají i vnější rozměry, které většinou mezigeneračně hodně narostly.

Vývoj nové generace kompletně probíhal v Evropě a vůz je určen pro evropské zákazníky. Předchozí generace se vyráběla v Indii a do Evropy byla dovážena.

Aktuální Micra se vyrábí spolu s Renaultem Clio ve francouzském Flins. Renault a Nissan tvoří alianci, je tedy vcelku pochopitelné, že v některých oblastech si značky vzájemně vycházejí vstříc, aby se ušetřily náklady. Micra má podvozek Nissanu i svébytný design, ale řidič, který obě značky zná, se občas nemůže ubránit dojmu, že řídí Renault.

V útrobách Micry najdete například pouze motory, které pohání také Clio. Při spuštění prodeje páté generace nemá Nissan Micra jiné pohonné jednotky než tříválcové. Jestli později přibudou jiné, objemnější, zatím není známo.

Nissan Micra je malé auto vhodné především pro ženy, bezdětné páry nebo dříve narozené řidiče. Je však výrazně jiná než ta předchozí, zlepšení vidím zejména v designu jak exteriéru, tak kabiny. Je zkrátka mnohem mladistvější.

Že se s ní nebudou nudit i mladší řidiči, dokazuje například zajímavá technologická libůstka, kterou je audiosoustava Bose Personal. Věnujeme se jí v následující kapitole o řidičově zóně. Jen v krátkosti - jde o audiosoustavu s reproduktory integrovanými do hlavové opěrky u řidiče. Má zajímavý zvuk a řidič si výběrem vhodné hudby může při poslechu připadat skoro jako v koncertním sále.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

S minulou generací se Micra absolutně nedá srovnávat. Design se změnil zcela radikálně, tady nezůstal kámen na kameni. Je to sice subjektivní, ale mně se nová Micra líbí, daleko více než dvě předchozí generace. Má ostré hrany, dynamické tvary. Působí energicky, ne jen roztomile žensky. Podle mě by se v ní nemusel stydět jezdit ani muž, ačkoli u předchozí generace bych toto s jistotou netvrdila. 

Zde si můžete porovnat minulou a současnou generaci. Výraznému vzezření hodně pomohl nárůst do délky a šířky, Micra bůsobí robustně, dospěleji. Ostrá protáhlá přední světla, dramatické prolisy na kapotě a linka, která se táhne na bocích až k zadním světlům, to všechno splňuje účel - tohle auto má vážně šmrnc.

V duchu dnešní doby a zájmu zákazníků se výrazně rozšířila nabídka individualizace. Vedle několika pestrých laků karoserie (třeba oranžové, červené nebo nebesky modré) si lze zvolit barvu krytů zpětných zrcátek, lišt na náraznících, na litých kolech a také na bočních prazích.

S tím jde ruku v ruce personalizace interiéru, také v kabině lze volit různé dekory přístrojové desky i barevných potahů sedadel a Nissan tvrdí, že existuje až 105 různých kombinací. Je tedy nepravděpodobné, že potkáte na silnici hodně identických kusů.

Kabina se také proměnila k nepoznání. Vedle předchozí generace (nahoře) se posunula o světelné roky kupředu. Má mnohem hezčí design a kvalitnější materiály. Tytam jsou lesklé plasty, které v Micře působily trochu lacině. Viděla jsem několik různých barevných dekorů a textur a vlastně všechny vypadaly hezky. Osobně bych ocenila kvalitnější kůži na jinak pěkném a ve spodní části příjemně zploštělém volantu (jak vypadá v základní verzi nevím, neměli jsme s ním tu čest se seznámit), protože tahle je tak hrubá, že nám kožený volant (standard od výbavy N-Connecta) připadal spíše jako umělohmotný.

Kolegu Ondru pro změnu rozčiloval hlasitý zvuk při zavírání zadních dveří, který působil hodně lacině.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Tvůrci nové Micry se na prezentaci chlubili tím, že při vývoji byl proveden rozsáhlý průzkum mezi Evropany, který měl zmapovat různé postavy řidičů, aby se v Micře cítili pohodlně všichni bez odledu…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus