ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Nissanu Micra
25. ledna 2017

V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva Srpová

V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 

Takto vypadá vývoj Micry v generacích. Jak je vidět, každá byla úplně jiná a pořád pomalu roste. Nová Micra patří do B segmentu, tedy toho, kde u nás kraluje Škoda Fabia. Tato třída je velmi nabitá, Micra má mnoho konkurentů. Pokud hledáte malé auto s nejprostornějším kufrem, je Fabia lepší, v základu má totiž 330 litrů, tedy o 30 litrů více než Micra, ale nový malý Nissan je rozhodně vůz se šmrncovním vzhledem, vedle kterého je Fabia pro někoho až příliš konzervativní.

Předchozí generace Micry se nacházela spíše na pomezí třídy miniaut a malých, na Fabii, Polo, Ibizu ale i Hyundai i20 ztrácela v tom, že nebyla uvnitř tak prostorná a disponovala průměrným objemem kufru. Nová Micra ale narostla ve všech směrech. Je o 74 mm delší, o 78 mm širší, přitom se snížila o 65 mm. Rozvor se protáhl o 75 mm. Objem kufru se zvětšil o 35 litrů. Tímto celkovým nárůstem se tedy Micra sebevědomě posunula mezi hlavní zástupce třídy malých aut.

Zásadní hlavně je, že vývoj nové generace kompletně probíhal v Evropě a vůz je určen pro evropské zákazníky. Předchozí generace se totiž vyráběla v Indii a do Evropy byla dovážena. Minulá generace Micry se však bude stále v Indii prodávat. Doprodej probíhá i v Česku až zhruba do podzimu 2017. Prodej nové Micry se v Česku rozběhne v dubnu 2017.

Není bez zajímavosti, že nová Micra se vyrábí v továrně spolu s Renaultem Clio ve francouzském Flins. Renault-Nissan totiž tvoří alianci, je tedy vcelku pochopitelné, že v některých oblastech si vzájemně vycházejí vstříc, aby se ušetřily náklady. Micra má podvozek Nissanu i svébytný design, avšak to, co mají vozy vedle místa výroby společné, jsou motory. V útrobách Micry tedy najdete to, co pohání také Clio. Jedná se například o benzinový turbomotor 0.9 TCe, ale i naftový agregát 1.5 dCi. Při spuštění prodeje nové generace nemá Micra jiné motory než tříválcové, jestli později přibudou jiné, objemnější, zatím není známo.

Micra je malé auto vhodné především pro ženy, bezdětné páry nebo pro dříve narozené řidiče. Je však výrazně jiná než ta předchozí, zlepšení vidím zejména v designu jak exteriéru, tak kabiny. Je zkrátka mnohem mladistvější. Že se s ní nebudou nudit i mladší řidiči, dokazuje například zajímavá technologická libůstka, kterou je audiosoustava Bose Personal. Věnujeme se jí v následující kapitole o řidičově zóně. Jen v krátkosti - jde o audiosoustavu s reproduktory integrovanými do hlavové opěrky u řidiče. Má zajímavý zvuk a řidič si výběrem vhodné hudby může při poslechu připadat skoro jako v koncertním sále.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

S minulou generací se Micra absolutně nedá srovnávat. Design se změnil zcela radikálně, tady nezůstal kámen na kameni. Je to sice subjektivní, ale mně se nová Micra líbí, daleko více než dvě předchozí generace. Má ostré hrany, dynamické tvary. Působí energicky, ne jen roztomile žensky. Podle mě by se v ní nemusel stydět jezdit ani muž, ačkoli u předchozí generace bych toto s jistotou netvrdila. 

Zde si můžete porovnat minulou a současnou generaci. Výraznému vzezření hodně pomohl nárůst do délky a šířky, Micra bůsobí robustně, dospěleji. Ostrá protáhlá přední světla, dramatické prolisy na kapotě a linka, která se táhne na bocích až k zadním světlům, to všechno splňuje účel - tohle auto má vážně šmrnc.

V duchu dnešní doby a zájmu zákazníků se výrazně rozšířila nabídka individualizace. Vedle několika pestrých laků karoserie (třeba oranžové, červené nebo nebesky modré) si lze zvolit barvu krytů zpětných zrcátek, lišt na náraznících a také na bočních prazích.

S tím jde ruku v ruce personalizace interiéru, také v kabině lze volit různé dekory přístrojové desky i barevných potahů sedadel a Nissan tvrdí, že existuje až 105 různých kombinací. Je tedy nepravděpodobné, že potkáte na silnici hodně identických kusů.

Kabina se také proměnila k nepoznání. Vedle předchozí generace (vlevo) se posunula o světelné roky kupředu. Má mnohem hezčí design a kvalitnější materiály. Tytam jsou lesklé plasty, které v Micře působily trochu lacině. Viděla jsem několik různých barevných dekorů a textur a vlastně všechny vypadaly hezky. Osobně bych ocenila kvalitnější kůži na volantu (jak vypadá volant v základní verzi nevím, neměla jsem s ním tu čest se seznámit), ale na to se dá zvyknout.  

reklama
Řidičova zóna
Tvůrci nové Micry se na prezentaci chlubili tím, že při vývoji byl proveden rozsáhlý průzkum mezi Evropany, který měl zmapovat různé postavy řidičů, aby se v Micře cítili pohodlně všichni bez odledu…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus