ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace Nissanu Leaf
1. listopadu 2018

Jeden z nejprodávanějších elektromobilů na světě - to je Nissan Leaf, který v roce 2018 přijel na český trh ve druhé generaci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jeden z nejprodávanějších elektromobilů na světě - to je Nissan Leaf, který v roce 2018 přijel na český trh ve druhé generaci.

Jde o hatchback nižší střední třídy, který se vyrábí pouze jako čistokrevný elektromobil a jako takový byl i navržen. Neexistuje u něj žádná jiná varianta pohonu.

V době psaní tohoto testu pro něj existovala na českém trhu jediná jakžtakž přímá konkurence - Volkswagen e-Golf. Ten se však liší tím, že byl vyroben jen jako elektrická odnož klasického Golfu. Hyundai Ioniq je liftback, má tedy delší záď. Nový Leaf lze ale v řadě ohledů porovnávat také s o třídu menším BMW i3. Na podzim roku 2018 se z těchto vozů dala ujet s Nissanem Leaf nejdelší vzdálenost bez dobíjení. Šlo také o cenově nejdostupnější elektromobil nižší střední třídy.

Při porovnání s klasickými kompaktními hatchbacky je ale Nissan Leaf samozřejmě drahý. Náklady na jeho pořízení se jen tak nevrátí ani v případě, že budete dobíjet zcela zdarma, což se nám v průběhu testu podařilo.

Mezi jeho negativa při porovnání s běžnými vozy patří také stále ještě relativně omezený dojezd na jedno nabití (cca 300 km mimo dálnice), stísněné poměry v kabině nebo vlažné brzdy.

Naopak potěší velký kufr, bohatá bezpečnostní výbava, tichost elektromobilu a jeho dynamika zejména při rozjezdech od semaforů ve městě.

Nissan Leaf si alespoň optikou podzimu roku 2018 budou pořizovat výhradně nadšenci do nových technologií a ekologického ježdění, protože z finančního hlediska dává smysl pouze při porovnání s klasickými konkurenty takzvaných prémiových značek - tedy například Audi, BMW či Mercedes. Lze jej používat jako auto nejen pro jednotlivce a páry, ale i menší rodiny.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco první generace Nissanu Leaf mi připomíná hloupou dobrosrdečnou žábu, novinka se nemá z hlediska designu karoserie za co stydět. Její ostře řezané křivky jsou v souladu s moderními trendy, byť nemůžu říct, že by se mě osobně nějak zvlášť líbily. Styl Nissanu Leaf je z mého pohledu trochu divoký a překombinovaný. Nicméně zejména testované variantě v příplatkovém dvoubarevném černobílém provedení nelze upřít výraznost.

Ještě přeplácanější mi připadá interiér a přístrojová deska nového Leafu. Změť křivek, barev a dekorů působí velmi nesouladně a má daleko jak do stylovosti BMW i3 tak střídmé a uklidňující uklizenosti Volkswagenu e-Golf.

Střídavá byla v testovaném voze i kvalita materiálů. Od velmi kvalitních kůží na sedadlech či volantu před lacině působící černé plasty s texturou typickou pro starší japonská auta.

Ani interiéru však nelze upřít nádech moderny.

Kvalita odhlučnění kabiny není tak ultimativní jako třeba u BMW i3, ale vysoce překonává hatchbacky nižší střední třídy s klasickými motory.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem Nissanu Leaf jsem si připadal jako ve vyvýšeném hatchbacku nebo velkoprostorovém MPV. Už to dává dobrý předpoklad pro kvalitní výhled do všech stran. Konstruktéři navíc rozbili dělení…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus