ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Nissanu Juke
22. října 2014

Křížence malého pětidveřového hatchbacku a terénního auta si kvůli ulítlému vzhledu karoserie a interiéru těžko koupí někdo, v kom nedřímá alespoň kus exhibicionisty.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Změnila se nabídka motorů. Základem sice zůstává i nadále šestnáctistovka s výkonem 69 kW, ale silnější verzi 86 kW nahradil benzinový turbomotor 1.2 DIG-T s výkonem 85 kW, který známe jako základ pro větší Qashqai. Jde o motor Renaultu, jehož výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba 5,6 l naturalu na 100 km patří mezi malými SUV s benzinovým motorem k nejpříznivějším. Dynamikou se řadí na rozdíl od líné šestnáctistovky k průměru.

Výrazného snížení spotřeby o 0,9 l na 100 km se dočkal silnější benzinový turbomotor 1.6 DIG-T. U verze s pohonem přední nápravy si řekne o šest litrů na 100 km, provedení s pohonem všech kol žere o půl litru více. Jedno z nejžravějších aut mezi malými benzinovými SUV se tak posulo v době uvedení na trh v roce 2014 do lepšího průměru. Mírně se zlepšila i jeho dynamika, která patří na špičku.

Beze změny zůstávají parametry jediného naftového motoru, patnáctistovky od Renaultu. Řadí Juka mezi nadprůměrně schopná malá SUV s turbodieselem z hlediska úspornosti i dynamiky.

reklama

1.6/83 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6/83 kW Xtronic

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Rychlé, lehké a přesné, jen s tichým šelestěním při přechodu přes neutrál. Umožňuje měnit jednotlivé stupně jako když práská bičem.

Ze zkušeností před modernizací vím, že charakteristika pěti a šestistupňové převodovky se příliš neliší.

Řízení

Účinek posilovače se mění podle toho, jestli se auto pohybuje pomalu, nebo sviští rychle.

Při pomalých rychlostech je řízení lehčí. Po vzestupu ručičky rychloměru výrazně tuhne. Řízení s drobnou necitlivostí kolem středové polohy a docela ráznou odezvou při větším natočení volantu láká ke svižné jízdě do zatáček.

Na účinek řízení má také stejně jako na chod klimatizace nebo odezvu motoru také Nissan Dynamic Control System. Sportovní mód je tužší než normální nebo ekonomický.

Podvozek

Připadá mi, že modernizace posunula jízdní vlastnosti Juka směrem od sportu ke komfortu. Ačkoli testované auto obouvalo na malý vůz extrémní rozměr pneumatik 225/45 R18, připadalo mi odpružení na většině nerovností pohodlné. Zvlášť záplatované okresky, ale i propadlé kanály nebo díry v pražských ulicích tlumiče filtrovaly nečekaně dobře. Na terénních vlnkách se Juke pohupoval důstojně jako velké auto.

S čím si zkoušená verze netykala, to byly příčné nerovnosti. Přejezd spár nebo železničních přejezdů byl hodně slyšet a někdy i trochu cítit.

Přesto komfort hodnotím vzhledem k obutí jako lepší než dříve, což se ale nedá napsat o jízdních vlastnostech v prudších zatáčkách.

Od začátku jsme měl pocit, že je modernizovaný Juke nějaký neohrabanější. A jakmile jsem v zatáčce tvaru T nebo U trochu šlápl na plyn, zasáhl bez milosti stabilizační systém. Dělal to často a podle mne zbytečně brzy a horlivě. Dost mě to svižnější jízdu otrávilo.

Naštěstí se dá stabilizace deaktivovat. Pak se auto v zatáčkách naklání, kola ztrácejí trakci a prokluzují, auto se hrne v nedotáčivém smyku vpřed, ale přesto mi jeho chování připadá čitelnější a zábavnější. Doporučuji tedy trochu zkušenějším řidičům elektroniku vypínat.

V méně prudkých zatáčkách a na kvalitním povrchu byla s testovaným Jukem docela zábava a objevil jsem i určité známky hbitosti. Upřímně řečeno si ale neumím představit, jak se bude chovat se základními šestnáctipalcovými koly na užších a balónovějších pneumatikách rozměru 205/60.

Na dálnici se testovaný Juke ukázal na malé auto docela dospěle. Větší hluk se začíná v kabině projevovat až přibližně od 150 km/h.

Ani polní cesty ho nerozházely, limitem je ale samozřejmě nižší světlá výška a v našem případě i pohon pouze přední nápravy. Verzi 4x4 jsem zatím netestoval.

Nejde o terénní auto, ale o pouze vůz s lepší ochranou proti odletujícím kamínkům.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus