ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Nissanu Juke
22. října 2014

Křížence malého pětidveřového hatchbacku a terénního auta si kvůli ulítlému vzhledu karoserie a interiéru těžko koupí někdo, v kom nedřímá alespoň kus exhibicionisty.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Křížence malého pětidveřového hatchbacku a terénního auta si kvůli ulítlému vzhledu karoserie a interiéru těžko koupí někdo, v kom nedřímá alespoň kus exhibicionisty.

Design dostal přednost před praktičností, ale při modernizaci auta v roce 2014 se začalo myslet i na přízemnější potřeby. Na zadních sedadlech sice dostává Juke od ostatních malých SUV pořád na frak, základní objem kufru se však u verze s pohonem přední nápravy po úpravách zvětšil o čtyřicet procent na pěkných 354 l. Stále jde sice hlavně o auto pro jednotlivce a páry, nechá se v něm ale převézt celkem bez problémů i horské kolo.

Konzervativci, prostorově náročnější rodiny a klidné povahy preferující slabší motory - tihle všichni by se měli Nissanu Juke vyhnout. Jeho motory jsou totiž mezi malými auty nadprůměrně výkonné.

Nissan Juke se vyrábí v britském Sunderlandu a v Česku nabízí od léta 2010. V roce 2014 prodělal modernizaci, která se kromě faceliftu karoserie zaměřila i na zvětšení zavazadlového prostoru a jízdní komfort.

Kromě verze s pohonem předních kol existuje také provedení 4x4, které se liší výrazně menším objemem kufru (210 l).

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Arnold Schwarzenegger v nejlepší formě asi sloužil designerům Nissanu Juke jako předloha při kreslení karoserie. Svalnatější auto na českém trhu neexistuje. Blatníky jsou až absurdně klenuté, z některých pozic vypadá Juke trochu jako kapsující se křeček.

Ale ať to nevypadá, že mu ty svaly závidím (no trochu jo :-), mě se jeho vizáž líbí. Fakt, vždyť jsem mu dal jako jednomu z mála maximální sexy faktor. Budiž vítáno každé auto, které rozbije uniformitu hlavního proudu. Juka si rozhodně s žádným konkurentem nespletete.

Design patří k základním stavebním kamenům úspěchu malého SUV od Nissanu, takže facelift v roce 2014 proběhl jen ve znamení drobných retuší. Vlevo vidíte původní verzi, vpravo novinku. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Novinku představuje možnost připlatit si za kontrastní díly jak na karoserii tak v interiéru. Zvenčí se to týká například lišt na předním a zadním nárazníku, obrouček mlhových světel a krytů zrcátek.

Za další extra příplatek můžete mít barevné prvky i na litých kolech.

Uvnitř si můžete do kontrastní barvy nechat nalakovat například středový panel připomínající píšťalku se spoustou praktických odkládacích míst. V našem případě bílá byla i místa ve výplních dveří, obroučky výdechů ventilace nebo vrchní část řadicí páky. Mě osobně se tenhle dvoubarevný koncept líbí, už tak extravagantní auto to ještě více oživuje a každý si může sestavit Juka podle svého gusta.

Nejen středový panel, ale i další díly vymyslel Nissan originálně. Nezaměnitelný je například design vnitřních klik.

Uvnitř malého nissanu jsem stejně jako před modernizací objevil výhradně tvrdé plasty, kaplička nad přístroji ale byla potažena kůží. Z auta se při jízdách po nerovnostech neozývaly žádné pazvuky. Na malé auto mi kvalita materiálů u testované verze připadala velmi dobrá stejně jako celková úroveň zpracování.

reklama
Řidičova zóna
Sice hodně extravagantní, ale dá se na ni rychle zvyknout. Cítil jsem se tu až na pár detailů dobře. Ženám se určitě bude líbit vyšší poloha sedadla než u běžných malých hatchbacků. I se svou výšk…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus