ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Juke
24. března 2011

Křížence malého pětidveřového hatchbacku a terénního auta si kvůli ulítlému vzhledu karoserie a interiéru těžko koupí někdo, v kom nedřímá alespoň kus exhibicionisty.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Křížence malého pětidveřového hatchbacku a terénního auta si kvůli ulítlému vzhledu karoserie a interiéru těžko koupí někdo, v kom nedřímá alespoň kus exhibicionisty.

Design dostal jednoznačně přednost před praktičností. Hlavně na zadních sedadlech dostává Juke od konkurentů typu Suzuki SX4 na frak, chlubit se nemůže ani kufrem. Jde zkrátka o auto pro jednotlivce a páry.

Konzervativci, rodiny a klidné povahy preferující slabší motory - tak tihle všichni by se měli Nissanu Juke vyhnout. Jeho motory jsou totiž mezi malými auty nadprůměrně výkonné. Zvláště to platí o benzinové šestnáctistovce s turbem, i když její projev nebyl v reálu tak explozivní, jak slibují čísla.

Finanční situace potenciálních zákazníků by měla být o něco lepší než u běžných kupců malých aut, ale po několikerém snižování už se ceny přiblížily levnější konkurenci.

Nissan Juke se vyrábí v britském Sunderlandu a v Česku nabízí od léta 2010. Kromě verze s pohonem předních kol existuje také provedení 4x4, které se liší výrazně menším objemem kufru.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Arnold Schwarzenegger v nejlepší formě asi sloužil designerům Nissanu Juke jako předloha při kreslení karoserie. Svalnatější auto na českém trhu neexistuje. Blatníky jsou až absurdně klenuté, z některých pozic vypadá Juke trochu jako kapsující se křeček.

Ale ať to nevypadá, že mu ty svaly závidím (no trochu jo :-), mě se jeho vizáž líbí. Fakt, vždyť jsem mu dal jako jednomu z mála maximální sexy faktor. Budiž vítáno každé auto, které rozbije uniformitu hlavního proudu. Jukea si rozhodně s žádným konkurentem nespletete.

To platí i o interiéru, jemuž vévodí středový panel připomínající píšťalku pasáka, který rozhodně nepase ovce...

Nezaměnitelný je i design vnitřních klik.

Uvnitř malého nissanu jsem objevil výhradně tvrdé plasty, které ale ani při jízdách po nerovnostech nevydávaly stejně jako žádné jiné části auta pazvuky. Nelíbilo se mi však, že se mohutný středový panel dost hýbal, když jsem o něj opřel koleno. Naopak ve prospěch Jukea ale při rozjímání nad kvalitou hovoří kultivovaný zvuk při zavírání všech dveří.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sice hodně extravagantní, ale dá se na ni rychle zvyknout. Cítil jsem se tu až na pár detailů dobře. Ženám se určitě bude líbit vyšší poloha sedadla než u běžných malých hatchbacků, mužům naopak n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus