ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Qashqai
22. července 2010

Nejoblíbenější z automobilových "voříšků" neboli kříženců dvou kategorií. Vypadá jako auto do lehčího terénu kategorie SUV, ale většina verzí se nabízí pouze s pohonem přední nápravy (znak 4x4 mohou nést jen dvoulitrové motory). Tím pádem se Qashqai příliš neliší od běžných kompaktních hatchbacků typu VW Golf, proti nimž ale nabízí o něco vyšší polohu za volantem a pocit bezpečí uvnitř oplastované karoserie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nejoblíbenější z automobilových "voříšků" neboli kříženců dvou kategorií. Vypadá jako auto do lehčího terénu kategorie SUV, ale většina verzí se nabízí pouze s pohonem přední nápravy (znak 4x4 mohou nést jen dvoulitrové motory). Tím pádem se Qashqai příliš neliší od běžných kompaktních hatchbacků typu VW Golf, proti nimž ale nabízí o něco vyšší polohu za volantem a pocit bezpečí uvnitř oplastované karoserie.

Úspěch křížence (honosně anglicky crossoveru) dvou populárních automobilových tříd má na svědomí cenová politika příznivější než u většiny SUV a vzhled robustnější než u běžných hatchbacků. Není divu, že se po modernizaci v roce 2010 změnil kabátek Nissanu Qashqai jen decentně.

Další velkou výhodou Qashqaie je podvozek. Ten se po faceliftu zaměřil ještě více na pohodlí, přičemž se ale nemusí stydět ani za schopnosti v zatáčkách. Verze 4x4 se neztratí ani v terénu. Skutečnou perlou se od modelového roku 2010 stalo na většině silnic odhlučnění kabiny.

Největší nevýhodu spatřuji v podprůměrné využitelnosti vnitřního prostoru. Kromě sklopení opěradel zadních sedadel nenabízí interiér Qashqaie žádná variabilní řešení. Pocit komfortu je mnohem silnější na předních sedadlech než vzadu, kde jsou přejezdy nerovností mnohem více slyšet i cítit, vadí i tvrdší opěrky hlavy. Myslel jsem si, že auto nemůže uspět kvůli nevyslovitelnému jménu po nomádském kmenu odněkud z Íránu, ale ukázal se opak.

Qashqai oslovuje zejména dobře zabezpečené ženy, které letí na pocit bezpečí a jistoty sálající z auta. Vůz by se měl nacházet i v hledáčku sportovněji založených párů nebo rodin s menšími nároky na množství přepravovaných věcí. Těm větším je určena prodloužená sedmimístná verze nazvaná příznačně Qashqai+2. Verze s pohonem všech kol se hodí lidem, kteří bydlí v o něco hůře přístupné lokalitě, nebo tam mají rekreační objekt. Charakteristika podvozku a robustní karoserie ale bodují i v městském provozu.

Nissan Qashqai se vyrábí v britském Sunderlandu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Sympatická uhlazená karoserie působí i po modernizaci v roce 2010 uklidňujícím a bezpečným dojmem. Dobrácká tvář ale dostala protažením světlometů o něco výraznější a agresivnější výraz. Výrobce označuje restyling přídě za příchod sofistikovanosti, já bych řekl, že Qashqai prostě vypadá drobátko moderněji.

Uvnitř působí tmavé plasty úhledně, i když trochu stroze. Některé jsou měkčené, jiné na poklep tvrdé a křaplavé, což budí dojem láce. Nejvyšší výbava Tekna zaslouží pochvalu za měkký plast nejen na viditelných místech přístrojové desky, ale i níž, kde se o něj opírají kolena. To je v nižší střední třídě chvályhodná výjimka.

Absence pazvuků při jízdě po nerovnostech a výborné odhlučnění kabiny signalizují dobrou kvalitu zpracování.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Qashqai se mi z pohledu řidiče zalíbil od prvního okamžiku. Malý volant od druhé výbavy Acenta potažený kůží (viz obrázek) akorát padne do ruky. Jeho stavitelnost ve dvou osách a výškově seřidite…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus