ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Renaultu Captur
26. května 2017

Kříženec hatchbacku, víceúčelového vozu MPV a auta do terénu se dostal do poloviny svého životního cyklu. To znamená facelift. Ten přinesl hlavně hodně nové výbavy, luxusní verzi Initiale Paris a také lehkou úpravu vzhledu, která ho víc posunula k většímu SUV Kadjar.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Útulná a pocitově mnohem méně stísněná než u Clia nebo Clia Grandtour, i když na první pohled vypadá přístrojová deska úplně stejně. Jenže čísla hovoří jasně. Sedí se tu o 10 cm výš a v loktech jsem naměřil 2 cm v dobru. V porovnání s ostatními SUV je na tom ale Captur šířkou kabiny nejhůře.

Připadalo mi, že se můžu k volantu přiblížit mnohem více než u ostatních sourozenců řady Clio, aniž by na moje kolena útočily výplně dveří nebo středový sloupek. Vyšší sezení přispívá k výbornému výhledu z auta. O ten se stará i šikovné provedení předního sloupku a umístění zpětného zrcátka. Tady hraje Captur první ligu. Také směrem dozadu je to o něco lepší než u Clia, protože masivní sloupky nerozšiřují kliky umístěné v horní části dveří. Zadní dveře Capturu se na rozdíl od Clia otvírají klasicky.

Sedadla potěší pohodlím a solidním držením v zatáčkách, o něco delší by mohl být sedák, který mi podepřel stehna tak do půlky. Štval mě zatuhlý mechanismus vytahování opěrek hlavy, což ale bývá problém řady nových aut, které k aretaci používají tlačítkové čelisti. Podobný problém mělo auto i před faceliftem.

Čudlík příplatkového vyhřívání sedadel jsem našel náhodou. Nachází se zcela mimo zorné pole řidiče. Pokud auto nevlastníte a vezmete si ho třeba jen z půjčovny, těžko ovladač objevíte. To se po faceliftu také nezměnilo.

Už u verze před faceliftem jsem chválil Captur za to, že nahradil schránku před spolujezdcem za praktický šuplík. To se povedlo.

Parádní nový volant se v koženém provedení (standard nejvyšší výbavy Dynamique/Intens) drží skvěle - a to i díky zesílení v místech úchopu. Pokud ale stejně jako já třeba při delší jízdě na dálnici volant jen přidržujete v jeho spodní části, můžete se poškrábat o ostrý ozdobný plast, který tady ale nebyl tak vyčnívající jako u Clia Grandtour.

Pochvalu si zaslouží, že Captur nabízí tempomat i omezovač ve standardu. První z nich se stará o udržování rychlosti nastavené řidičem a potěší hlavně při dlouhých cestách na dálnici. Omezovač se naopak využije třeba ve městě a jde o dobrou prevenci proti pokutám. Nedovolí totiž řidiči překročit limit, který si sám nastaví. Vlastně dovolí, ale pouze při úplném sešlápnutí plynu až na podlahu - třeba při potřebě řešit zrychlením nějakou krizovou situaci.

Za řadicí pákou se nachází i tlačítko ECO, které údajně snižuje spotřebu až o deset procent. Výrazně ale zhorší akceleraci motoru, auto radí mnohem dříve přeřazovat na vyšší stupeň a upraví se také účinnost klimatizace.

Součástí ECO módu je i proužek na přístrojích, který jako lakmusový papírek mění barvu od zelené až po tmavě oranžovou podle toho, jak vysokými otáčkami motor zatěžujete. Informační hodnota této vychytávky je sice nulová, protože otáčkoměr informuje o tomtéž a přesněji, ale vypadá to efektně.

Moc se mi líbí řešení přístrojů. Vkusně kombinuje analogové a digitální zobrazení. Vypadají velmi moderně, nestěžoval jsem si ani na čitelnost. V menu palubního počítače (standard každého Capturu) se dá i nadále listovat a resetovat pomocí dvou tlačítek na konci páčky stěračů. Jde o dobré řešení - ruka nemusí z volantu.

Multimediální systém s navigací patří ke standardu nejvyšší výbavy Intens. Velký displej se ovládá dotykově podobně jako třeba tablety. V testovaném autě byla jeho lepší příplatková verze R-link. Nabízí proti běžnému mutimediálnímu systému Media Nav například různé on-line aplikace.

Ovládání navigace se mi moc líbilo, díky velkým písmenům se dají opravdu bleskově zadávat jména cílových měst a ulic. Horší to bylo s její aktualizací, nevěděla třeba o víc jak půl roku zprovozněném obchvatu Kolína. Vadilo mi také, že se na slunci leskly částečky prachu usazující se na displeji, což zhoršovalo jeho čitelnost. Navigace nabízí spoustu jazyků včetně češtiny, a dokonce výběr mezi mužským a ženským hlasem.

Pokud na multimediálním systému marně hledáte CD, pak vězte, že chyba není ve vašem zraku. Ano, odvozeniny od nového Clia podobně jako třeba Peugeot 208 už poslaly cédéčka do důchodu a věří, že jeho majitelé už mají veškerou hudbu na USB nebo na telefonu, který se dá po spárování díky bluetooth handsfree používat i při jízdě.

Výplně dveří stejně jako u Clia moc prostoru nenabízejí. Zato potěší schránka na přístrojové desce, kterou Clio nedisponuje.

Klíčky ke Capturu nedostanete. Auto se startuje pomocí karty. Takzvaná hands free karta je u vyšších výbav. Stačí ji mít v kapse. Auto se samo zamyká, odemknete ho pomocí tlačítek u klik a nastartujete tlačítkem. U jednodušší verze karty se musí auto odemykat a zamykat přímo tlačítky na kartě a k nastartování vozu je třeba kartu vložit do slotu ve středovém sloupku.

Captur je poprvé vybaven systémem sledování mrtvého úhlu (Blind Spot Warning), který je dostupný od třetí úrovně výbavy. Čtyři snímače detekují vozidla při průjezdu v oblasti mrtvého úhlu v bočních zrcátkách včetně motocyklů a jízdních kol. Jakmile detekují vozidlo v mrtvém úhlu řidiče déle než jednu sekundu, ihned se rozsvítí kontrolka na bočním zrcátku. Systém funguje při rychlosti od 30 km/h až do 140 km/h a zvyšuje bezpečnost silničního provozu.

Kromě zadních parkovacích senzorů nabízí auto v závisloti na verzi i přední parkovací senzory a couvací kameru, usnadňuje tak manévry a pomáhá předcházet drobným kolizím a škrábancům, které představují každodenní riziko při řízení ve městě.

Další novinkou je systém automatického parkování (Easy Park Assist), který je k dispziici u vyšších verzí výbavy a který značně zjednodušuje parkování. Řidič zadá, jaký typ parkovacího místa hledá: podélné, příčné či šikmé. Když se vůz pohybuje rychlostí nižší než 30 km/h, systém detekuje všechna vhodná místa. Jakmile je nalezeno vhodné místo, systém propočítá a určí trajektorii vozu: řidič se nemusí volantu ani dotknout. Může se soustředit na ovládání plynu a brzdy.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Renault Captur vychází z hatchbacku Clio. Na délku se proti němu protáhl o 6 cm, směrem do výšky povyrostl o 12 cm. Také jsme tu naměřili o 11 cm více místa na nohy, díky čemuž se Captur řadí na špičku malých SUV z hlediska podélné prostornosti.

Tím pádem dávají smysl posuvná zadní sedadla v rozsahu 16 cm, jimiž se dá hýbat nejen ze zadních sedadel, ale i z kufru. Jeho kapacita se tak zvětšuje. Touto funkcí navazuje Captur na malé MPV Modus, které Renault přestal vyrábět. Většina konkurentů z řad SUV takovou variabilitu interiéru nenabízí.

Zato nás zklamal prostor na hlavu na krajních zadních sedadlech, kde se i cestující s výškou 174 cm při vzpřímeném sezení s hlavou položenou v opěrce dotýká stropu. Stačí ale hlavu posunout trochu dopředu a dostaví se centimetry k dobru.

Ani šířkou interiéru Captur nezáří, takže se tři místa vzadu příliš využívat nebudou. Na to prostřední si může bezpečně sednout jen hodně malý dospělák nebo spíš děti. Vyšší cestující budou dřít hlavou o strop a opěrku ucítí na krku. Jinak se tady ale sedí příjemně, místo není o moc tvrdší než ta pohodlná na kraji.

Renault udává základní objem zavazadlového prostoru Capturu 377 l, což by byla nejlepší hodnota mezi malými SUV, ale naše měření tuto dominanci nepotvrdila. Délku kufru jsme naopak zjistili nejhorší ze všech a ani šířkou captur nezáří.

Kraluje pouze hloubkou, kterou ale snižuje standardně dodávaná mezipodlaha až o 22 cm, pokud se nachází ve vrchní poloze. Vyrovnává ale schod, který se jinak nachází mezi klasickou podlahou a sklopenými zadními sedadly.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nabídka pohonných jednotek Capturu se po faceliftu zjednodušila. Pod jeho kapotou najdeme pouze turbomotory. Základ tvoří benzinový tříválec 0.9 TCe, vrchol čtyřválcová dvanáctistovka, která se pojí…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus