ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 2008
7. května 2019

Modernizace v roce 2016 posunula Peugeot 2008 od křížence kombíku a terénního auta mnohem blíže ke kategorii SUV, tedy mezi auta, co se tváří, jako že by mohla okamžitě sjet ze silnice do lesa.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Až na malé výjimky ji Peugeot 2008 převzal z hatchbacku 208 a při porovnání s ostatními vozy nejen kategorie SUV jde o velmi netypické řešení označované Peugeotem jako i-Cockpit.

Zásadní odlišnost proti konkurenci spočívá v tom, že přístroje se srozumitelnou a moderně působící grafikou nenajdete za volantem, ale nad ním.

Jejich provedení se liší výbavu od výbavy. Na předchozím obrázku byly přístroje ve výbavě Active bez barevného displeje (ten je až od stupně Allure), ale s čistším a přehlednějším cejchováním. Zde vidíte zdobnější verzi výbavy GT Line s červeným diodovým rámováním. Před modernizací v roce 2016 byly pro změnu modré diody u výbavy Allure.

Aby přístroje nepřekrýval věnec kormidla, musí se sedět hodně vysoko, což ale 2008 na rozdíl od 208 splňuje už v nejnižší poloze sedadla. Alespoň u mě, tedy řidiče s výškou 174 cm. Na rozdíl od 208 jsem u 2008 ani nemusel volant posouvat do výrazně nižší polohy. Takže jsem se vyvaroval divného pocitu, že držím volant někde pod sebou, na který jsem si musel zvykat u 208.

Vyšší řidiči ale s tímto problémem bojovat budou. Kolega Honza (vlevo), se kterým jsem testoval auto před modernizací, měřil skoro 190 cm a měl hodně starostí s tím, aby se cítil komfortně. Naopak Michal (vpravo) s výškou lehce přes 180 cm u auta po faceliftu stejně jako já žádné problémy neměl.

Vyšší řidiči by si ale neměli pořizovat efektní panoramatickou střechu, jejíž vestavba výrazně snižuje prostor pro hlavu.

Vysoké sezení spolu s umístěním zpětného zrcátka daleko od předního sloupku napomáhá výbornému výhledu z auta do předoboku. Prosklení směrem dozadu není bůhvíjaké, ale měl jsem jasno v tom, kde se nachází záď Peugetou 2008.

Zkoušel jsem ještě před modernizací i příplatkový parkovací systém, jemuž stačí i velmi malé parkovací místo, kde na každé straně přebývá 30 cm. Sám ho při rychlosti do 20 km/h najde a točí automaticky volantem. Řidič jen šlape na plyn a řadí. Dojem trochu zkazil fakt, že vyjet z místa už elektronika při našich testech nedokázala, i když by to také měla umět.

Zatímco před modernizací nedisponovala 2008 ani u verzí s velkým displejem parkovací kamerou, po ní se tento prvek v příplatkové výbavě objevil. Parkovací senzory patří ke standardu od třetí výbavy Allure.

Přední místa mi připadala vzdušnější než u Peugeotu 208, ale z hlediska šířky šlo pouze o dojem, který vytváří vyšší poloha sezení. Jinak je tady v loktech stejně místa jako v 208, což znamená špičkovou hodnotu mezi malými hatchbacky, ale podprůměrnou v rámci SUV.

Nadšený jsem byl ze sportovních sedadel nejvyšší verze GT Line čalouněných koženkou a speciální tkaninou (stejně tvarovaná, ale trochu jinak čalouněná patří i ke standardu verze Allure). Až extrémně bohaté tvarování parádně drží tělo ve většině zatáček a křesla působí velmi anatomicky.

Před modernizací jsem zkoušel i luxusní celokožené provedení, které se nabízí za příplatek ve výbavě Allure. I v něm jsem si parádně hověl.

Nejlevnější látkové provedení sedadel můžete vidět na začátku příští kapitoly v základní sadě fotografií. Ta tělo v zatáčkách zdaleka nedrží tak dobře jako sportovní varianta. Délka sedáku a podpora stehen mi ale na malé auto vůbec nepřipadala špatná. 

Volant převzatý z modelu 208, to je kapitola sama pro sebe. Menší jsem asi v běžném nikoli závodním autě nikdy neviděl. Působilo to na mne velmi sympaticky a sportovně. Na snímku vidíte verzi z druhé výbavy Active. Už od ní je volant potažený kůží.

Nejlépe se mi drželo kormidélko s perforováním kolem úchopu, které je k dispozi ve sportovní verzi volantu nabízené od výbavy Allure. Verze GT Line (na snímku) se liší červenými stehy. Tlustý věnec potažený hebkou kůží vklouzl do rukou stejně přitažlivě jako bych se dotýkal nejlákavějších partií krásného ženského těla (ženy ať si doplní své představy, které domýšlet nechci :-).

U Peugeotu 208 před modernizací jsem zkoušel i plastové provedení z nejnižší výbavy Access. Díky tvarování se nedrželo špatně, ale věnec trochu klouzal v rukách.

Některé funkce lze ovládat přímo z volantu – jde o rádio a mobilní telefon prostřednictvím bluetooth handsfree. Ostatní se obsluhují stejně jako dříve u 207 okolo volantu. Například palubní počítač tlačítkem na konci stěračů.

Tempomat, který udržuje řidičem nastavené tempo, se spolu s omezovačem rychlosti obsluhuje uchem, na které řidič skrz malý volant nemá šanci se dívat, ale rychle se ho naučí obsluhovat i poslepu.

Dalším klíčovým místem Peugeotu 2008 je multimediální rozhraní nacházející se v autě od druhé výbavy Active ústící do velké dotekové obrazovky na středovém sloupku. Její chytrost spočívá v minimálním množství ovládacích tlačítek a snadném intuitivním dotekovém ovládání.

Skrz obrazovku jsme ovládali hlavně navigaci (a fungovala bezvadně), ale slouží také k obsluze audiosoustavy nebo parkovacího asistenta. Peugeot připravil pro systém i řadu chytrých aplikací, jako je třeba hledání čerpacích stanic podle nejnižší ceny, které ale zatím bohužel nefungují v Česku. Novinku od roku 2016 představuje aplikace Mirror Screen, prostřednictvím níž se na obrazovce objeví prostředí z vašeho mobilního telefonu, pokud tuto aplikaci podporuje a spárujete ho se systémem Peugeotu.

Marně jsme už v roce 2013 na středovém sloupku hledali štěrbinu na cédéčka. Našli jsme jen dva USB porty. CD mechanika je pouze za příplatek. V roce 2013 šlo o malou revoluci zahájenou modelem 208, která se ale rychle rozšířila do spousty aut. Cédéčka stejně jako kdysi kazety vyšla z módy.

Takhle vypadá luxusní automatická klimatizace s možností nastavení jiné teploty pro řidiče a spolujezdce.

Základní manuální ai můžete prohlédnout v testu Peugeotu 208.

Žíznivci se nemusejí bát, že na dlouhých cestách vyschnou. Velkoryse objemná schránka ve výplních dveří spolkla půllitrovou PETku tak, že ta ani nebyla vidět.

A tady je největší viditelný rozdíl proti místu řidiče u Peugeotu 208 – speciálně tvarovaná hlavice ruční brzdy. Vypadá sice zajímavě, ale když jsem si s ní chtěl na šotolinové cestě auto natočit, nevěděl jsem, jak za ní chytit.   

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Lepší délka a výška proti 208 se příznivě projevuje hlavně na zadních sedadlech a v kufru.

Špičkovou podélnou prostorností se chlubí už 208 a 2008 samozřejmě nezůstává pozadu. Deklasuje ostatní malá SUV. Díky za to patří šikovně vykousnuté přístrojové desce na místě spolujezdce. Za řidičem bude méně místa, protože zvlášť větší šoféři se musejí dost odsunovat dozadu, aby našli ideální pozici za volantem.

Pod strop se na krajní zadní sedadla vejdou i vzpřímeně sedící cestující s výškou kolem 185 cm, což je mezi malými SUV také špičková hodnota a výrazně lepší situace než u Peugeotu 208, kde jsem si dřel hlavu i se svými 174 cm výšky.

Peugeot 2008 odveze na zadních sedadlech bezpečně tři dospělé, což nedokáží ani některá auta o dvě třídy větší. Opěrka hlavy na prostředním místě totiž vyhoví i lidem s výškou kolem 175 cm. Sezení tady není ani z hlediska tvrdosti žádnou torturou. Pozor ale, pokud si pořizujete panoramatickou střechu. Ta totiž místo na hlavu zmenšuje o více než pět centimetrů. Šířka v loktech patří mezi malými SUV k průměru, takže tři dobře rostlí cestující vzadu se budou hodně dotýkat.

Zvlášť na krajích se mi ve druhé řadě sedělo docela komfortně, ale při přejíždění nerovností se od zadní nápravy ozývaly větší rány a byly znát rázy víc než na místech předních.

Opěradla asymetricky dělených zadních sedadel se sice sklápějí na pevné sedáky, ty ale na rozdíl od 208 stejně jako u některých vozů MPV zajíždějí do podlahy. Vzniká tak téměř rovná plocha a dostatek prostoru mezi podlahou a střechou i na převážení objemných zavazadel – třeba jízdních kol. Sklopená sedadla beze schodu navazují na podlahu zavazadelníku.

Jeho základní objem 350 l překonává soupeře ze segmentu malých SUV – a to včetně dílčích parametrů. Na kombíky ztrácí délkou. Líbily se mi jeho geometrické tvary.

Potěší praktické vychytávky typu gumových popruhů nebo sítí a ok na upevnění menších i větších nákladů stejně jako nízko položená nákladová hrana. 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Peugeot 2008 prošel první výraznou obměnou motorů před modernizací v roce 2015 v souvislosti s přechodem na emisní normu Euro 6. V roce 2016 se žádná revoluce nekonala, ale další vlna změn přišla v …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus