ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Fordu Ka+
30. října 2018

Ford použil jméno bývalého třídveřového minivozu pro pětidveřové auto o třídu větší. Na evropské trhy včetně českého uvedl Ka+ v roce 2016. V roce 2018 přijela modernizovaná verze Fordu Ka+ obohacená o terénně vyhlížející verzi Active a s tříválcovým benzinovým motorem pod kapotou místo dosavadního čtyřválce o shodném objemu 1,2 l.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ford použil jméno bývalého třídveřového minivozu pro pětidveřové auto o třídu větší. Na evropské trhy včetně českého uvedl Ka+ v roce 2016. V roce 2018 přijela modernizovaná verze Fordu Ka+ obohacená o terénně vyhlížející verzi Active a s tříválcovým benzinovým motorem pod kapotou místo dosavadního čtyřválce o shodném objemu 1,2 l.

Právě oplastovanou verzi Active s podvozkem zvýšeným o 23 mm, která chce konkurovat malým SUV, jsme po modernizaci otestovali. Většina snímků v tomto testu se tak vztahuje k ní.

Ani po modernizaci nepatří poměr ceny a výbavy k největším zbraním Fordu Ka+ mezi malými pětidveřovými hatchbacky. Změna by nastala, pokud bychom verzi Active řadili mezi malá SUV. Nových aut této kategorie s cenou pod 300 tisíc korun (na podzim 2018) totiž příliš na trhu nenajdeme.

Na Fordu Ka+ se nám líbil jeho komfortní podvozek, který by mohl přilákat ke koupi zejména jednotlivce a páry staršího ročníku narození. Naopak design testovaného auta osloví spíše mladší motoristy. To platí dvojnásob o pseudoSUV verzi Active.

Nelíbila se nám lacinost auta, projevující se například hlasitým a kovově znějícím zabouchnutím pátých dveří. Nepříjemný je i špatný výhled z vozu. Nový tříválcový motor má na rozdíl od předchozího čtyřválce hrubý zvuk, který proniká do kabiny.

Ford Ka+ se dováží z Indie. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift v roce 2018 přinesl za prvé drobné změny na karoserii u základní verze Fordu Ka+ a za druhé příjezd provedení Active, které se stylizovalo do křížence hatchbacku a SUV. A právě to jsme testovali, takže ho vidíte na většině fotek.

Nejprve se tedy podívejme na rozdíly mezi klasickým Fordem Ka+ po modernizaci (na snímku) a pseudoterénní verzí Active (v základní sadě fotek). Na první pohled je znatelný rozdíl v masce chladiče. U provedení Active vestavěl Ford logo automobilky přímo do středu masky. Základní verze jej nese na kapotě vozu.

Specialitami Fordu Ka+ Active jsou rovněž střešní lyžiny, specifická patnáctipalcová litá kola (klasická verze má ocelová), a především oplastování vozu, které dodává kapku toho offroad vzhledu. 

Toto je Ford Ka+ před modernizací. Facelift základní verze přinesl nejvíce změn na spodní části přídě v okolí mlhových světlometů. Maska chladiče dostala členitější výplň místo klasického mřížkování.

Auto testované před modernizací se líbilo převážně mladším ročníkům, což verze Active ještě umocňuje. Jestliže jsem Fordu Ka+ před faceliftem vyčítal bachratost, tak k autu typu SUV takový styl docela ladí. Varianta Active je mi rozhodně sympatičtější než obyčejné provedení.

Do interiéru modernizace přivála dotekový displej multimediálního systému, ale pouze za příplatek. Přístrojová deska je takovým mixem ze současné a starší Fiesty.

Na první pohled to nevypadá úplně špatně, ale téměř ze všeho čiší lacinost. Dveře se plechově zavírají, schránka před spolujezdcem při stejném úkonu křápne, zámek při otevření před dálkové ovládání hlasitě cvakne, plasty jsou výhradně tvrdé, popraskávají a dělí je příliš široké spáry, páčky působí lacině a jejich chod je hlučný, zvuk motoru hlasitě proniká do kabiny.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na sezení za volantem Fordu Ka+ jsem si musel dost zvykat. Prostor na nohy je totiž hodně úzký. Když jsem se chtěl přisunout blíže k volantu, překážel mě středový sloupek. To by se dalo u většiny …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus