ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Fiatu 500X po faceliftu
8. března 2019

Crossover italské automobilky prošel faceliftem. Hlavní změnou ale není posunutí povedeného designu, jako spíš nástup nových motorů. Ty nabízí zajímavé parametry, se kterými se auto neztratí nejen ve městě, ale i v přírodě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Crossover italské automobilky prošel faceliftem. Hlavní změnou ale není posunutí povedeného designu, jako spíš nástup nových motorů. Ty nabízí zajímavé parametry, se kterými se auto neztratí nejen ve městě, ale i v přírodě.

Je patrné, že faceliftovaný Fiat 500X míří na mladší řidiče. To naznačuje možnost vybrat si auto ve dvou základních designových směrech Urban Look a Cross Look. Dál se pak musíte ponořit do široké nabídky výbavy i motorů. Tohle auto se bude líbit na styl zaměřeným jedincům, ženám a mladým rodinám třeba i s jedním dítětem, i když má slabiny v prostornosti.

Ač to na první pohled nevypadá, je Fiat 500X technicky spřízněn s Jeepem Renegade. Částečně jde o nástupce modelu Sedici. Na českém trhu se prodává od března 2015. Facelift přišel na konci roku 2018.

Novinkou jsou benzinové motory FireFly, my jsme auto v březnu 2019 jako první testovali s nejsilnější jednotkou kombinovanou s velmi povedenou automatickou dvouspojkovou převodovkou DDCT.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Retro minivůz Fiat 500 se stal nejúspěšnějším počinem italské automobilky v posledních letech, a tak není divu, že z něj chce vytěžit co nejvíce. Proto dostávají označení a vizáž pětistovky i auta, jejichž filozofie s ní vůbec nesouvisí. A to je přesně i případ 500X.

Myslím ale, že šlo o dobrý tah. I nafouknutá a terénně upravená pětistovka totiž vypadá úchvatně. A s možností volit ze dvou designových směrů to platí dvojnásob.

Jak bývá u faceliftů zvykem, auto dostalo novou grafiku světlometů. Ta mu náramně sluší, LED vlnka přímko uvnitř světla je efektní. Full-LED světlomety jsou součástí dvou výbav nebo k dispozici za příplatek.
Brzdová světla mají také novou grafiku.
Blinkry a mlhovky najdete v rohu nárazníku.
Změnila se i maska vozu, ale jen decentně. Tady je verze Cross s ochranou do terénu. Také se vám zdá, že auto vlastně dostalo novou tvář?
Testovaný kousek seděl na 17“ kolech s pneumatikami Pirelli. Sedmnáctky jsou základ pro top verzi a také pro stylové varianty. Zákadní verze má ještě ocelové 16".
Líbily se mi i další detaily, jako třeba nápis 500 na nárazníku. Je patrné, že 500X sází hodně na svůj styl.

Musím ale podotknout, že auto na přiložených fotografiích je top verze Cross. Základní provedení by nejspíš až takovou parádu neudělalo, tady zase myslím na ta ocelová kola.

Interiér se na rozdíl od Fiatu 500L vymanil z vlivu Pandy a to je moc dobře. Už tam není tak přeplastováno, klavírní lak nebo měkčené materiály vypadají mnohem lépe a působí kvalitněji. Facelift kabině vdechl ještě více života. Opět ale upozorňuji na to, že na obrázku vidíte top verzi navíc ještě ověnčenou příplatky.

I proto přístrojová deska nyní působila i luxusněji než u sourozence Jeep Renegade.

Vadilo mi něco? Ale ano, třeba hlasité blikání, což je bolest všech fiatů. A to pocítíte i díky tomu, že Fiaty neblikají jen třikrát, ale čtyřikrát, pokud jen brnknete o páčku. A taky fakt, že Fiat už zapomněl na dávné doby, kdy šlo napořád vypnout systém start-stop.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako třeba u Mazdy CX-3 řidič pocítí, že se auto nachází na pomezí malých vozů a nižší střední třídy, která již bývá považována za rodinnou. Je to tady takové stísněnější, i když naměřené mís…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus