ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mitsubishi Space Star
20. srpna 2020

Jeden z nejdostupnějších vozů na českém trhu Mitsubishi Space Star prošlo omlazující kůrou. Nový je nejen design exteriéru, ale též interiéru. Přibyly kvalitnější materiály a parkovací kamera. Pod kapotou zůstalo vše při starém.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Množství inovací se událo i uvnitř. Nově jsou k dostání čtyři výbavové stupně namísto tří - Inform, Inform+, Invite a Intense. Ve vyšších výbavách potěší především kvalitnější materiály a také větší a intuitivnější multimediální systém se 7palcovou obrazovkou, podporující i mobilní rozhraní Apple Car Play a Android Auto. Nechybí digitální tuner DAB a také vyšší bezpečnost díky zadní parkovací kameře.

Mitsubishi Space Star je sice malé auto, ale za jeho volantem jsme se cítili trochu jako v SUV. Velmi vzdušně. A to i přesto, že šířka v loktech je na poměry malého hatchbacku podprůměrná.

Pocitu vzdušnosti pomáhá za prvé velká vzdálenost mezi hlavou a stropem a za druhé tvarování přístrojové desky a středového sloupku, které řidiči umožní přiblížit se až těsně k volantu, aniž by jeho roztaženým kolenům něco vadilo. 

Nepříliš dobrý je však výhled z vozu, komplikuje ho totiž masív velkého zpětného zrcátka s jeho držákem a A sloupkem. V serpentině tak snadno přehlédnete i auto.

Staromódní látková sedadla disponují menšími rozměry, ale mé postavě s výškou 174 cm dostačovaly. Nekomfortní byla hlavová opěrka vytrčená hodně dopředu. Nevýrazné bočnice u opěradla téměř nepodrží tělo v zatáčkách. Od třetí výbavy Invite jsou vyhřívaná.

Volant lze nastavovat pouze výškově, nikoli v podélném směru. Testovali jsme jeho koženou verzi, která patří ke standardu až od vyšší výbavy Invite. Kormidlo nám připadalo na tak malé auto příliš velké, připadali jsme si trochu jako řidiči dospělého SUV Outlander.

Z volantu jsme u testované verze Mitsubishi Space Star obsluhovali rádio nebo tempomat. I to lze pouze od varianty Invite.

Přístrojům modelu Space Star dominuje klasický velký rychloměr s malým černobílým displejem na údaje palubního počítače. S tím bychom se docela smířili, ale vadilo nám jeho staromódní přepínání kolíčkem přímo u přístrojů, při kterém ruka musí opouštět volant. Jako by nebylo na volantu místo ještě na jedno tlačítko. 

Námi zkoušené provedení Invite bylo osazeno jen obyčejným rádiem. Hold cena odpovídá kvalitě. Nejluxusnější verze Intense už nabízí sedmipalcovou dotykovou obrazovku. Naopak v základu nenajdete ani to rádio.

Podobně je tomu i u klimatizace. V nejlacinější variantě Inform ji nenaleznete vůbec, od druhé výbavy Inform+ je manuální a v nejvyšším provedení pak automatická.

Co se týká odkládacích prostor v dosahu řidiče, tak mě potěšily zejména otvory na kelímky s pitím před "řadící pákou", do kterých jsem mohl lehce uložit mobilní telefon a sledovat jeho navigaci - třeba přes google mapy.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Jak už bylo napsáno v úvodu, Mitsubishi Space Star považujeme za jeden z nejkratších malých pětidveřových hatchbacků na českém trhu. Přesto bychom jej nesrovnávali s miniauty - už proto, že podle našich měření není v žádné z dílčích disciplín mezi auty velikosti Škody Fabia nejhorší.

Z hlediska podélné prostornosti měřené na straně spolujezdce patří mezi solidní průměr. Když jsem se posadil "za sebe" na straně řidiče (měřím 174 cm), měl jsem před koleny ještě dostatečnou rezervu. Tu jsem zčásti využil k tomu, abych se v sedadle trochu sesunul, protože jsem ve vzpřímené poloze už trochu šmrdlal hlavou o strop.

I z hlediska výšky na zadních sedadlech ale existují podstatně horší malé hatchbacky. Tipujeme, že si za sebe bez problémů sednou dva lidé s výškou přibližně 180 centimetrů,. Sezení je na krajních sedadlech druhé řady hodně "lidové", tak jako na předních místech, ale opět nejde o nic vyloženě nepohodlného.

Ani prostřední sedadlo ve druhé řadě nepřipomíná trestnou lavici, ale opěrka nám podpírala krk, nikoli hlavu. Space Star tedy nelze označit za plnohodnotně pětimístný automobil. A to je škoda, protože šířkou na zadních sedadlech patří k překvapivě prostorným malým vozům.

Zavazadlový prostor disponuje základním objemem 235 litrů, což je velmi podprůměrná hodnota. Další parametry jsou naopak překvapivě příznivé a neodpovídají udávanému objemu. Ve skutečnosti je hloubka kufru špičková, šířka solidní a délka jen lehce podprůměrná. Zřejmě tedy Mitsubishi na rozdíl od konkurence udává skutečný objem kufru mezi podlahou a roletkou a ne nějaká vybájená data.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Z hlediska nabídky motorizací zůstává vše při starém a Space Star je tedy poháněn benzinovými atmosférickým tříválci - buďto litrovým (52 kW), nebo dvanáctistovkou (59 kW), přičemž k silnějšímu mot…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus