ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mitsubishi Space Star
4. prosince 2018

Jeden z nejdostupnějších nových vozů na českém trhu - to je Mitsubishi Space Star.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Benzinový tříválec bez turba, nebo benzinový tříválec bez turba - to jsou možnosti volby pod kapotou Mitsubishi Space Star.

Slabší má litrový objem a výkon 52 kW, silnější dvanáctistovka vyvine maximum 59 kW. Slabší motor je opravdový lenoch, jemuž to z místa na stovku trvá téměř sedmnáct vteřin. Silnější je na tom o něco lépe, ale v porovnání s konkurenty je stále podprůměrný.

Slabší motor patří dělá ze Space Staru nadprůměrně úsporný malý hatchback, ten silnější patří k průměru.

reklama

1.0 MIVEC

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 MIVEC AS&G

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 MIVEC AS&G

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 MIVEC AS&G CVT

Motor upoutá okamžitě po otočení klíčku v zapalování - a to zejména při ranních studených startech. Kabinou se rozléhá rachot, za který by se nemusely stydět ani staré dieselové agregáty. Tříválcová benzinová dvanáctistovka bez turba je z hlediska zvukového projevu jením z nejméně kultivovaných motorů. Lépe tlumené jsou vibrace, i když i ty jsem zaznamenal, například u zpětného zrcátka na straně spolujezdce.

Škoda, že ryk při vytáčení motoru do otáček nedoprovází odpovídající akcelerace. Motor 1.2 MIVEC v kombinaci s automatickou převodovkou typu CVT dělá z Mitsubishi Space Star relativně líný malý pětidveřový hatchback. Schválně píši "relativně", protože na trhu existují ještě mnohem větší loudové. Třeba Space Star s litrovým motorem.

Na dálnici do kopců by motor v jednočlenném obsazení udržel rychlost 130 km/h, ale dost často jsem ta stoupání raději vyjel pomaleji, abych nemusel pohonnou jednotku vytáčet do otáček. Zvuk tříválce už nad 3000/min. se mi prostě nelíbil.

Spotřeba v kombinovaném provozu se mi nakonec vždy dříve nebo později ustálila na 6,3 l na 100 km. To je dost daleko od výrobcem udávané laboratorní pětilitrové konzumace. Ve městě zvláště na kratších trasách jsem měl co dělat, abych žízeň stlačil pod deset litrů.

Řazení

Testovaný vůz byl vybaven bezestupňovou automatickou převodovkou CVT. Jde o blbuvzdorný typ automatu, který nejlépe souzní s technickou jednoduchostí celého auta. Prostě jak moc šlápnete na plyn, tak moc motor auta řve :)

Na poměry CVT mi převodovka v Mitsubishi Space Star nepřipadala špatná. Motor nevytáčela zbytečně vysoko, při citlivé práci s plynem si vystačila i s otáčkami kolem 1500/minutu. Zato při sešlápnutí akcelerátoru až na podlahu motor zaryčel a rozběhl se až k pěti tisícům otáček.

Kulisa řazení vypadá jak z minulého století a pohyb voliče v ní rozhodně není samozřejmý.

Většina variant Mitsubishi Space Star disponuje řazením manuálním a pětistupňovým, ale zatím jsme ho nezkoušeli.

Řízení

Lehké, nepříliš plynulé, s velkou vůlí kolem středové polohy a gumovým odporem při větším otočení volantu. Při rychlejší jízdě jsem musel pozici volantu korigovat téměř v každé zatáčce. Zní to trochu hrůzostrašně, ale ve skutečnosti se na něj dá zvyknout, i když nejde o nic, čím by se mělo Mitsubishi před konkurencí chlubit.

Podvozek

Jízda s Mitsubishi Space Star mě nejdříve nadchla. A to, když jsem jel po rozbité okresce a spáry a díry vnímal, jako když vás operují při lokální anestezii. Tedy velmi vzdáleně a jenom jako lehké tlaky. Tlumení podvozku mrňouse z Thajska je obdivuhodné na všech typech nerovností. Zřejmě ho testovali na tamních silnicích, které se občas kvalitou povrchu podobají těm českým.

Zato mírné zděšení ve mně vyvolal první rychlý průjezd zatáčkou. Už dlouho jsem nezažil auto, které se tak naklánělo. Pochopil jsem při pohledu na rozměr pneumatik na příplatkových patnáctipalcových kolech - 175/55 R15. A to je základní obutí ještě užší a balónovější - 165/60 R14. Auto se na úzkých pneumatikách kymácí jak bárka thajských rybářů v Andamanském moři. Působí to hrůzostrašně a od sportovního stylu jízdy náklony spolehlivě odradí, ale zároveň jde o podvozek docela předvídavý.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus