
Test Mitsubishi Space Star
20. srpna 2020

Jeden z nejdostupnějších vozů na českém trhu Mitsubishi Space Star prošlo omlazující kůrou. Nový je nejen design exteriéru, ale též interiéru. Přibyly kvalitnější materiály a parkovací kamera. Pod kapotou zůstalo vše při starém.
Levný pětidveřový malý hatchback však s délkou 3,845 metrů patří mezi nejkratší auta v segmentu. Přesto ho neřadíme o kategorii níž, protože je výrazně delší než všechny minivozy. Měřeno škodovkami, jde o vůz s rozměry mezi Citigo a Fabií.
Mezi konkurenční výhody Mitsubishi Space Star v porovnání s ostatními vozy velikosti Škody Fabia patří kromě nízké ceny i pohodlný podvozek, který si poradí s většinou nerovností. Potěší i příplatkový dotykový displej multimediálního systému.
Největší slabinou vozu je bezpochyby lenost základního litrového motoru, nekultivovanost a hlučnost o něco silnější testované dvanáctistovky nebo velké náklony karoserie v zatáčkách.
Zákazníky si podle nás Space Star najde hlavně mezi staršími motoristy, nejčastěji páry. Jde totiž o vůz s velmi nekomplikovanou obsluhou.
Mitsubishi Space Star se v Česku prodává od druhé poloviny roku 2018, ale nejde o novinku. Auto se na různých trzích vyrábí od roku 2012, v roce 2016 pak absolvovalo první modernizaci a nyní v roce 2020 druhou.
Krátce po posledním faceliftu se nám do redakce dostalo Mitsubishi Space Star ve stále ještě dostupné výbavě Invite, jenž startuje od 289 850 Kč s litrovým motůrkem a manuální převodovkou. Námi zkoušený exemplář byl osazen silnějším benzinovým agregátem o objemu 1,2 litru.
Nutno ještě dodat, že koncem léta roku 2020 není k dispozici základní provedení Inform. Důvodem je dočasné vyprodaní. Na český trh by se nejlacinější verze měla vrátit koncem tohoto roku.
Design
Modernizace v roce 2020 přinesla poměrně zásadní změny na designu karoserie. Mitsubishi Space Star se konečně zbavilo nepohledných zaoblených tvarů, které nejsou už dlouhá léta v módě. Nahradily je ostře řezané rysy, jenž působí sportovně a novodoběji. Designeři si s exteriérem opravdu vyhráli a výsledkem je na první pohled velmi atraktivní malý hatchback.
Nejvíce přepracovaná je příď auta, která lépe zapadá do současného modelového portfolia Mitsubishi. Pozměněná je například vizáž masky chladiče a předních nárazníků.
Světlomety vpředu i vzadu mohou být nově diodová. Kromě toho představují Japonci také zcela nová patnáctipalcová kola a dvě barvy: bílou a žlutou.
Námi testovaný kousek byl oblečen do dynamicky laděného příplatkového paketu Sport. Ten obsahuje například rozšířené přední i zadní nárazníky či "karbonový" splitter.
Boční část vozu potom paket Sport obohatil o sportovní lemy prahů.
Na zádi najdeme černou ochranou fólii nárazníku nebo třeba chromovanou koncovku výfukového systému. Zadní "křídlo" však patří ke standardu.
V kabině omlazeného Mitsubishi Space Star je velmi výrazně slyšet rachot motoru. Na místě řidiče patří mezi jedny z nejhlučnějších aut, která jsme v posledních letech testovali. Hodně jsme slyšeli nejen pohonnou jednotku, ale také vzduch obtékající auto. Aerodynamika není prostě nic moc.
