ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mitsubishi Eclipse Cross
5. února 2020

Mitsubishi už dávno není značkou sportovních aut, ale zejména výrobcem vozů kategorie SUV. Eclipse Cross alespoň svým jménem a vzhledem tyto dva zcela odlišné typy automobilů spojuje.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem Mitsubishi Eclipse Cross se sedí i nejnižší poloze sedadla řidiče vysoko - jako v pravém SUV.

U spojení SUV a kupé bychom čekali spíše horší výhled, ale opak je pravdou.

V tomto směru Eclipse Cross většinu konkurentů překonává. Potěší nejen opravdu rozměrná zpětná zrcátka, ale i jejich šikovné umístění, které nerozšiřuje neprůhlednou plochu u ukotvení předního sloupku.

Ani směrem dozadu to není tak zlé. Na zadním okně sice trochu překáží sériově montovaný spojler, i tak jsem ale při parkování věděl, kde se nachází záď.

Už od druhé výbavy Invite navíc patří ke standardu parkovací kamera, od třetího stupně Intense lze mít ve standardu (u verze s pohonem 4x4) i pohled na auto z ptačí perspektivy a parkovací senzory.

Vyspělá je i standardní bezpečnostní výbava. Z prvků, které nejsou v této kategorii běžné jmenujme například trochu zbytečné a často otravně pípající monitorování udržování jízdního pruhu a varování před jeho opuštěním nebo systém předcházení čelního nárazu, který v testu fungoval velmi dobře. Neotravoval výstrahami zbytečně, ale pouze při opravdovém nebezpečí. Automatického brzdění jsem se dočkal pouze jednou, zato v pravý čas.

Od třetí výbavy Intense patří ke standardu verze s pohonem všech kol navíc systém sledování mrtvého úhlu s klasickým varováním v podobě nepříliš viditelné rozsvícené oranžové diody v zrcátku nebo sledování situace za autem při couvání s výstrahami před auty, která se blíží.

Mezi standard každého Mitsubishi Eclipse Cross patří i automatické ovládání dálkových světel.

Když už jsme u svícení, tak světla tvořená výhradně diodami dostanete od třetí výbavy Intense (u verze s pohonem všech kol). Zato základnímu provedení chybí mlhovky, má však LED denní svícení a zadní LED světla.

Testované auto disponovalo i adaptivním tempomatem ACC, tedy zařízením, které udržuje nejen nastavenou rychlost jízdy, ale i vzdálenost od nejbližšího vozidla. Jeho fungování se mi moc nelíbilo, protože i při maximálním přiblížení byl stále odstup od auta vpředu příliš velký. Zpomalování mělo daleko k plynulosti.

Seděl jsem v černých kožených sedadlech, která patří ke standardu výbavy Instyle. V tropickém létě po mě na nich zůstávaly loužičky potu, takže bych býval spíše než jejich standardní vyhřívání (i u látkových sedadel už od druhé výbavy Invite) přivítal chybějící ventilaci. V zimě jsem naopak vyhřívání ocenil. Fungovalo velmi rychle a pořádně spálilo mou zadnici.

Volantu nebylo v testované verzi co vytknout, ale nejlevnější Eclipse Cross disponuje pouze plastovým, bez potažení kůže.

Přestože je na volantu spousta tlačítek, palubní počítač se ovládá pod přístroji, což se mi vůbec nelíbí. Ruka musí z kormidla pryč a to není bezpečné.

Přístroje jsou hezky barevné, ale v dnešní době displejové už spíše klasické než moderní.

Zato head-up displej, na který se promítají nejdůležitější údaje přímo do řidičova zorného pole (standard od třetí výbavy Intense u verze s pohonem všech kol) ještě v této kategorii aut k moderně patří.

Když se někomu nelíbí, dá se tlačítky sklopit, což je chvályhodné. Tlačítka se však v zorném poli rozhodně nenacházejí.

Od třetí výbavy Intense (pouze pro verze 4x4) je standardem osmipalcový dotekový displej multimediální soustavy s mnoha funkcemi, mezi nimiž však chybí navigace. Sice také patřím mezi ty, co používají výhradně navigaci na mobilu, ale myslím, že ještě nedozrála dobu k tomu nenabízet vestavěnou navigaci ani za příplatek.

Komu se nechce na displej natahovat ruku, tomu poslouží k ovládání nejvyšší verze multimediálního systému touchpad na středovém panelu. Sice postrádá jakoukoli haptickou vazbu (neťuká do prstů), ale fungoval překvapivě dobře i při jízdě.

V nižších výbavách je menší displej (6,1 palců) a méně funkcí. Základní provedení Inform má ve standardu pouze klasické rádio bez bluetooth handsfree.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Mitsubishi Eclipse Cross se svou délkou 4405 mm a rozvorem 2670 mm řadí do velikostního nadprůměru SUV nižší střední třídy. Nadprůměrná je i výška 1685 mm, naopak šířkou 1805 mm vůz nijak nevyčnívá.

Totéž platí z hlediska prostornosti kabiny a to nejen do šířky, tedy v loktech, ale i na nohy, tedy z hlediska podélné prostornosti. Eclipse Cross patří do průměru kategorie. Horší je to s výškou nad hlavou, která trochu doplatila na svažující se siluetu střechy ve stylu kupé. Problémy ale mohou na zadních krajních sedadlech mít až cestující s výškou nad 180 cm.

Mitsubishi Eclipse Cross potěší variabilitou vnitřního prostoru. Zadní sedadla lze ve značném rozsahu posouvat.

Sklon jejich opěradel je nastavitelný. Nejležatější poloha je ideální pro spaní na dlouhých cestách a potěší i rodiče malých dětí. Mrňousům určitě nebude padat hlavička při brzdění. Pro běžnou jízdu se ale dá použít i nejvíce strmá konfigurace, která zvětšuje místo v malém zavazadlovém prostoru.

V autě mohou pohodlně cestovat čtyři dospělí, prostřední místo ve druhé řadě je spíše nouzové. Opěrka hlavy mě i při maximálním vytažení dloubala do ramen a to měřím jen 174 cm.

Zklame zavazadlový prostor o základním objemu slaboučkých 341 litrů, což je hodnota, kterou by Eclipse Cross neprorazil ani mezi malými SUV. Tuto slabinu potvrzují v každém směru i naše měření dílčích parametrů.

Jak už ale zaznělo, kufr lze zvětšovat posouváním zadních sedadel.

A speciálně pro český trh vymyslel importér ještě takzvanou sadu na zvětšení zavazadlového prostoru. Za příplatek se z auta vykuchá falešná podlaha i přihrádky pod ní, dno se přečalouní a tím pádem vznikne výrazně hlubší prostor pro zavazadla. Měřeno čísly dostane majitel k dobru 83 litrů.

Auto vybavené touto sadou jsme testovali. Nevýhodou je schod vznikající mezi novou podlahou a sklopenými opěradly zadních sedadel. V našem případě kufr zmenšoval velký reproduktor prémiové audiosoustavy Rockford Fosgate.

Zde se můžete podívat na standardní uspořádání. U něj sklopená zadní sedadla navazují na podlahu zavazadelníku bez schodu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motorová paleta obsahuje zatím pouze jednu jednotku. Jedná se o přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1.5 litru s výkonem 120 kW. Pohon předních kol se pojí se šestistupňovou manuální převodovk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus