
Test Mitsubishi Eclipse Cross
5. února 2020

Mitsubishi už dávno není značkou sportovních aut, ale zejména výrobcem vozů kategorie SUV. Eclipse Cross alespoň svým jménem a vzhledem tyto dva zcela odlišné typy automobilů spojuje.
Právě design je nejsilnější stránkou dalšího (vedle modelu ASX už druhého) přírůstku mezi kompaktní rodinná SUV. Atraktivní vzhled karoserie a špičková bezpečnost vyjádřená vynikajícím výsledkem v nárazových testech Euro NCAP jsou výhodami při porovnání s konkurencí.
Naopak nevýhody představuje zejména malý zavazadlový prostor v základním uspořádání a vysoká spotřeba benzinového turbomotoru v kombinaci s automatickou převodovkou typu CVT a pohonem všech kol.
Mitsubishi Eclipse Cross se nabízí buď s pohonem předních, nebo všech kol. K dispozici je výhradně s benzinovou 1.5 Turbo. Žádný jiný agregát se prozatím v tomto voze neprodává.
Kupovat si jej podle mne budou zejména páry a menší rodiny, která nenajezdí velké porce kilometrů. Na rozdíl od praktičtějšího a cenově dostupnějšího modelu ASX si Eclipse Cross pořídí lidé, kterým jde více o styl.
Mitsubishi Eclipse Cross se na českém trhu prodává od konce roku 2017.
Design
Spojení SUV a kupé patří budoucnost, jak naznačují studie budoucích elektromobilů s pohonem všech kol.
Mitsubishi se podle mě podařilo postavit velmi pohledné, výrazné a originální auto, jehož karoserie v sobě zdařile spojuje robustnost, sportovnost a styl.
Také design přístrojové desky a interiéru auta je asi to nejlepší, co zatím značka Mitsubishi představila, i když v porovnání s konkurenty o nic speciálního nejde. Přístrojová deska už působí spíše klasicky než moderně, některé ovladače patří svým vzhledem ještě do minulého století.
Testovali jsme vůz v nejvyšší výbavě Instyle. Základní verze Inform s plastovým volantem, vnitřními klikami bez chromování a klasickým rádiem místo obrazovky multimediálního systému ovládaného přes touchpad bude určitě působit chudším dojmem.
Přístrojovku standardně tvoří z velké části měkčené plasty, ale když na ní testmen poklepe, tak to nezní moc tlumeně. Při přejíždění nerovností se občas v interiéru ozývaly pazvuky a byly cítit vibrace.
Odhlučnění patří k podprůměru, zejména od předních kol.
