ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mitsubishi ASX
13. července 2010

Japonský samuraj schopný bojovat s nástrahami běžného provozu i lehčího terénu patří k módní kategorii kompaktních vozů SUV s pohonem pouze přední nápravy i všech kol. ASX v rámci této škatulky patří mezi spíše kratší auta, menší jsou pouze Fiat 500X, Mazda CX-5, Opel Mokka a Škoda Yeti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Japonský samuraj schopný bojovat s nástrahami běžného provozu i lehčího terénu patří k módní kategorii kompaktních vozů SUV s pohonem pouze přední nápravy i všech kol. ASX v rámci této škatulky patří mezi spíše kratší auta, menší jsou pouze Fiat 500X, Mazda CX-5, Opel Mokka a Škoda Yeti.

Snad ještě důležitějším darem od "sudiček" se stal zajímavý poměr ceny a výbavy. Líbí se mi i design, potěší parametry motorů nebo třeba šířka ve druhé řadě sedadel. Podvozek preferuje komfort a jistotu.

Mezi nevýhody bych v porovnání s konkurenty zařadil menší kufr, který ale může být za příplatek zvětšen o prostor pro rezervu, slabší podélnou prostornost a lehké, trochu necitlivé řízení.

Mitsubishi ASX může stejně jako většina ostatních kompaktních SUV plnit roli bezpečného a relativně multifunkčního rodinného vozu. Ještě frekventovanější volbou podle mne bude pro páry a jedince s aktivním způsobem života.

ASX se dá považovat za menší klon modelu Outlander, s nímž sdílí přibližně 70 procent všech dílů. Na rozdíl od něj se však nevyrábí v Evropě, ale v Japonsku.

Mitsubishi ASX se na českém trhu prodává od 29. června 2010. V roce 2013 prošlo lehkým faceliftem. Na konci roku 2016 se začalo prodávat lehce upravené ASX, které dostalo jinou masku, lesklý dekor na volantu a přístrojové desce a jinak tvarovaná zadní sedadla.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Mitsubishi namíchalo pro ASX přitažlivý gulášek z několika ingrediencí, mezi nimž nechyběla agresivita, robustnost, líbivost a špetka originality. Po modernizaci v roce 2013 ale auto vypadalo hodnější a méně výraznější, ubylo ostrých rysů.

Tady se můžete podívat na verzi před modernizací (vlevo) a po ní. Třetí fotografie však patří vozu po modernizací v roce 2016. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Design pracoviště řidiče není žádný velký odvaz až na přístroje za volantem s atraktivním tvarem tubusů a hezkou grafikou.

Potěšily mne měkčené plasty na vrchní části přístrojové desky. Další důkaz, že Japonci už odstupují od designersky nepříliš atraktivní strategie navrch fuj, vespod huj... Zvlášť my Evropané si zkrátka na první dojem kvality potrpíme a ASX ho na rozdíl od starších vozů Mitsubishi nabízí, i když někteří konkurenti jsou na tom ještě lépe.

Po modernizaci v roce 2016 ASX dostalo nový volant s lesklým plastovým dekorem, který se opakuje také na přístrojové desce. Dojem z interiéru to hodně pozvedlo.

Odhlučnění kabiny mi připadalo o něco lepší než před modernizací, i když stále zdaleka ne perfektní. Hluk benzinové šestnáctistovky při vytáčení do otáček nebo jízdě po dálnici dovnitř dost proniká a platí to i o nejsilnějším dieselu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Tady se dá plynule navázat na předposlední odstavec předchozí kapitoly. Japonci už se naučili vycházet řidičům vstříc a ASX budiž důkazem. Výrobce tvrdí, že poloha za volantem odpovídá té u Outlan…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus