ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace Mini Countryman
1. července 2017

Už o minulém Countrymanovi jsem psal, že jde o největší vůz Mini všech dob. Druhá generace ho na délku přerostla o více než dvacet centimetrů téměř na 4,3 m, čímž se posunula z kategorie malých aut mezi SUV nižší střední třídy, tedy plnohodnotná rodinná auta. A o dvě kategorie nad miniauta, na nichž značka Mini vyrostla.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Stejně jako u předchozí generace má řidič spoustu prostoru v loktech a subjektivně mi připadalo, že se zvýšil posez. Už v nejnižší poloze sedadla jsme viděl na kapotu, takže na rozdíl od prvního Countrymana nemám pocit, že se tu sedí níž než v jiných SUV.

I přes relativně tlustý přední sloupek je výhled do předoboku díky šikovnějšímu umístění zrcátka mezigeneračně lepší. Měl jsem také pocit, že se zvětšila plocha předního skla.

Stejně jako u předchůdce řidiči nic nepřekáží v kolenou a může se klidně posunout hodně blízko k volantu a přístrojové desce. 

Když jsem se na něj vyloženě nalepil, s potěšením jsem konstatoval, že plast, kde se koleno dotýká středového sloupku je měkčený, což je zatím u většiny ostatních aut rarita. Většinou se plýtvá měkkými plasty na přístrojové desce, ale tak, kde to není tak vidět a je to mnohem důležitější, se s nimi šetří. To ale není případ druhé generace Mini Countryman. Bravo!

Takhle bez problémů se za volant srovnal kolega Ondřej vysoký 188 cm.

V testovaném autě jsme měli podle mne sportovně tvarovaná sedadla, která patří ke standardu verzí Cooper S/SD/JCW. Za příplatek byla koženě čalouněná, elektricky ovládaná a vyhřívaná. V základním provedení jsou látková a řekl bych, že o něco méně tvarovaná. Každopádně ta testovaná potěšila skvělým držením těla v zatáčkách, ani na delších trasách v nich nebolela záda a spokojen jsem byl i s jejich rozměry. Sezení však bylo na můj vkus na kožené čalounění docela tvrdé a to jak v oblasti sedáku tak hlavových opěrek.

Nová generace Mini Countryman už nemá na rozdíl od předchůdce ve standardní výbavě ošklivý plastový dvouramenný volant. I majitel nejlevnějšího Venkovana dostane podobný volant jako na obrázku, to znamená kůží potažený a s tlačítky na ovládání funkcí multimediální soustavy a tempomatu (ten je standardem pouze u JCW, jinak za příplatek). Tlačítka na volantu se mezigeneračně zvětšila, takže je snadnější s nimi pracovat.

Přístroje za volantem pořád připomínají ty motocyklové a drží retro styl s malým podílem digitálních displejů, ale na rozdíl od minulé generace už hraje větší prim rychloměr než otáčkoměr. Ten u testovaného auta zcela chyběl a jak už to u aut plně nebo částečně poháněných elektřinou bývá, jeho místo zaujal takzvaný powermeter. Ostatní verze samozřejmě mají trochu odlišné přístroje.

V testovaném autě jsem měl nejdůležitější informace na očích díky příplatkovému head-up displeji. Promítaly se na destičku vysunující se z útrob přístrojové desky.

Středovému sloupku tradičně dominuje displej audiosoustavy ukrytý ve velkém kruhu, jehož okraje standardně lemuje LED prstenec.

Pokud je vůz vybaven přepínačem jízdních režimů (Sport, Mid, Green), značí barva prstence, který mód právě používáte. Standardní audiosoustava disponuje displejem o úhlopříčce 6,5 palců a zahrnuje i bluetooth handsfree. Na snímku vidíte příplatkovou verzi s navigací s úhlopříčkou 8,8 palců.

Výrazně se mezigeneračně zlepšily ovládací prvky této soustavy, Nyní mají stejnou podobu jako u vozů mateřské  značky BMW - tedy kulatého posuvného ovladače s tlačítky okolo.

I ovladače klimatizace (dvouzónová automatická z obrázku patří ke standardu verzi Cooper S/SD/JCW, ostatní mají manuální) a dalších funkcí souvisejících s jízou působí mnohem hodnotněji než u minulé generace. Některé z nich byste v jiných verzích než u hybridního Countrymana SE nenašli.

U většiny nových aut bývá dost velká část testu věnovaná nejrůznějším asistenčním systémům zvyšujícím řidičovu bezpečnost, ale zároveň dost často narušujícím zážitek z jízdy. U testovaného auta žádné takové systémy ve výbavě nebyly.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Nové Mini Countryman jsme zatím neměřili v interiéru, protože jsme zkoušeli pouze trochu specifickou hybridní verzi SE, která má mimo jiné zadní sedadla o 13 mm posazená výš, chybí ji možnost posuvu zadních sedadel a její kufr má kvůli bateriím o 45 litrů menší základní objem (405 litrů místo běžných 450 l). Zůstaneme tedy zatím u zběžnějších subjektivních dojmů.

Když jsme si sedalo řidiče upravil na své rozměry (měřím 174 cm) a sedl si "za sebe", měl jsem před sebou spoustu místa na nohy. Už první Countryman nebyl v této disciplíně vůbec špatný a u novinky se musí prodloužení karoserie o více než 20 cm i zde projevit.

Trochu horší to bylo s místem nad hlavou, kde už mi zbývala jen malá rezerva, ale lidé s výškou do 180 cm by ani tady větší problémy mít neměli. Navíc jsem testoval verzi se střešním oknem, které většinou místo na hlavu snižuje, a jak už jsem psal, variantu SE s výše umístěnými sedačkami.

Na krajních sedadlech ve druhé řadě se mi sedělo královsky, ale špatné to nebylo ani na prostředním místě. Opěrka tam osobě mého vzrůstu podpírala hlavu dostatečně a ani komfort sezení nebyl úplně marný. Mini Countryman druhé generace lze označit za plnohodnotně pětimístné auto a to i díky subjektivně více než dostatečné šířce v loktech.

Opěradla zadních sedadel jsou za příplatek polohovatelná, ale mě osobně vyhovovaly jen ty ležatější polohy. Ty stojaté jsou spíše k tomu, aby se dalo v kufru převážet víc věcí.

V příplatkové výbavě běžného Countrymana zůstala stejně jako v minulé generaci možnost zadní sedadla podélně posouvat v rozsahu 13 cm, hybridní verze SE ale tuto možnost nemá.

Stejně jako ostatní verze ale disponuje příplatkovou možností dělení zadního sedadla na tři díly v praktickém poměru 40:20:40 místo standardního dvoudílného uspořádání 60:40. Třídílné uspořádání ocení zejména rodiny, které chtějí uvnitř auta převážet lyžarské vybavení a potřebují zachovat čtyři plnohodnotná místa k sezení.

Podlaha zavazadlového prostoru hybridní verze Countryman SE se nachází výš než u běžného provedení a pod ní je prostor pouze v části kufru. Nechybí v něm ale spousta praktických doplňků na upevnění menších nákladů jako jsou poutka nebo háčky.

Mezi velmi netradiční prvky příplatkové výbavy Mini Countryman, a to i v hybridní verzi SE, patří měkké piknikové sedátko.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motorový program čítá dva zážehové a jeden vznětový přeplňovaný motor. Nechybí ani hybridní kombinace benzinového motoru a elektromotoru, jehož baterie se dají dobíjet i ze sítě (koncepce plug-in hy…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus