ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Mini Countryman
3. ledna 2015

Jmenuje se Mini, ale už od pohledu je Countryman maxi. Když stojí třeba vedle Fordu Focus, tak vypadá mohutnější, i když patří o kategorii níž. Nepřekvapí, že jde o největšího zástupce své značky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jmenuje se Mini, ale už od pohledu je Countryman maxi. Když stojí třeba vedle Fordu Focus, tak vypadá mohutnější, i když patří o kategorii níž. Nepřekvapí, že jde o největšího zástupce své značky.

Délkou sice Countryman řadím mezi nejmenší SUV (tedy auta do lehčího terénu) typu Nissanu Juke nebo Suzuki SX4, ale prostorností karoserie drtí v mnoha parametrech auta o třídu větší včetně sourozence BMW X1 nebo Škody Yeti.

Motory se mezi konkurenty prosazují dynamikou i úsporností, i když testovaná naftová verze s automatem to v praxi úplně nepotvrzovala, a navíc byla docela hlučná.

Podvozek Venkovana potěší zábavnými jízdními vlastnostmi - zkoušená varianta to však ukazovala spíše na polních cestách než na asfaltu. Výborně k jeho charakteristice ladí precizní a sportovně nastavené řízení. Milovníkům komfortu a pohodičky však bude připadat trochu tuhý a nepohodlný.

Když k dosavadním pozitivům připočtu tuny sex-appealu a spoustu radosti z designerských specialit, tak to částečně ospravedlní vyšší cenovou hladinu Countrymana proti konkurentům. Potěší rozumné ceny příplatkových prvků.

Mini Countryman bych doporučil mladším jednotlivcům a párům, pro které značka, kvalita a vytříbený design u auta znamenají víc než prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B s co nejmenšími náklady. V pohodě vyhoví i menším rodinám, umím si ho představit i jako firemní auto u dynamicky laděných společností, které chtějí na první pohled zaujmout. Vzhledem k tomu, že se Countryman zvlášť s pohonem všech kol (základní verze je předokolka) nezalekne ani lehčího terénu, tak může dobře fungovat i jako outdoorový služební vůz.

Mini Countryman se na českém trhu začal prodávat v září 2010. O čtyři roky později prodělal lehkou modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Neokoukal se ani čtyři roky od začátku výroby, a tak se nedivím, že modernizace v roce 2014 měnila pouze drobnosti. Novou stylizaci dostala například maska chladiče.

Vlevo vidíte příď Venkovana před faceliftem a vpravo po něm. Obě verze jsou ve sportovním provedení Cooper S, tedy srovnatelné.

Na karoserii i uvnitř auta tryská ohňostroj netradičních a v drtivé míře velmi sympatických a sexy řešení, i když je fér zmínit, že jsem testoval jednu z nejvyšperkovanějších specifikací se spoustou příplatkových prvků a cenou přesahující milion korun. Ze základní verze bych už podle obrázků v brožuře asi tak nadšený nebyl.

Řada ovladačů vypadá a funguje úplně jinak, než jste z jiných aut zvyklí.

Platí to například o ruční brzdě ve tvaru kniplu letadla nebo standardně montované středové kolejnici Mini Center Rail, na kterou se dají přicvakávat doplňky typu pouzdra na brýle.

Pozornost si zaslouží i klíček od auta. Tvarem ladí se středovým panelem ve tvaru hlavy Mickey Mouse. Před startem se klíček zasune do šachtičky, spuštění motoru probíhá možná už trochu zbytečně malým tlačítkem vedle ní.

Ocelové pedály jsou standardem testované verze Cooper S a i ony vypadají jinak než u ostatních aut.

"Autogram" ostré varianty Cooper S jsem objevil na mnoha místech karoserie.

Celkově na mne působí design Mini Countryman jako podařená směsice dynamiky, retra, robustnosti, dobrácké baculatosti a nápaditosti.

Plasty v interiéru vypadají velmi kvalitně, některé jsou takové i na dotek, jiné ale na poklep tvrdé, hlučné a dost křaplavé.

Podle výrobce došlo u modernizovaného Countrymana ke zlepšení akustického komfortu, hladina hluku v kabině mi ale stále připadala dost vysoká.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Chvíli jsem se v ní musel rozkoukávat, protože spousta věcí nejen vypadá, ale i funguje jinak, než jsem zvyklý z jiných aut. Šířkou v loktech Countryman vítězí mezi malými SUV a poráží i většinu t…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus