ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mini Cabrio
19. listopadu 2020

Mini je jedno z těch mála aut na českém trhu, která jsou primárně zaměřena na radost. Pokud vám nejde jen o ježdění z bodu A do bodu B a zároveň si chcete ještě užít vítr ve vlasech, může být zajímavou volbou. A i za překvapivě rozumné peníze.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Mini je jedno z těch mála aut na českém trhu, která jsou primárně zaměřena na radost. Pokud vám nejde jen o ježdění z bodu A do bodu B a zároveň si chcete ještě užít vítr ve vlasech, může být zajímavou volbou. A i za překvapivě rozumné peníze.

Mini samozřejmě těží ze své kultovní historie, ale už dávno není tak miniaturní, jak bývávalo. Novodobé modely se nyní prodávají v pětidveřovém provedení,ale stále zůstaly i klasické třídveřové stylovky. Je dobře, že se prodává i jako kabriolet. U něj je patrné, že jde opravdu hlavně o auto na víkendy.

Od Mini Cabria nemůžete čekat praktičnost, prostorný interiér a nebo komfortní cestování za chladnějšího počasí. Co ale naopak dostanete jsou zábavné jízdní vlastnosti, neotřelý design a zřejmě jediný kabriolet na českém trhu, který je zároveň vybaven velkým střešním oknem. Nebojte se, za moment vysvětlíme.

Mini Cabrio bychom doporučili jako druhé až třetí auto do rodiny. Třeba pro dceru nebo syna, nebo i starší manželé, kteří si chtějí užít trochu toho mladistvého elánu a na chvíli vyměnit vysokou pozici za volantem svého BMW X5 za něco svěžejšího.

Mini Cabrio jsme testovali během listopadu 2020 za nepříliš kabrioletového počasí. Vůz byl dozdoben stylovou výbavou Sidewalk Chili. Šlo o variantu Cooper S.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Mini prošlo před nedávnem faceliftem, ale musí si stále udržovat svůj retro look. Proto jsou změny minimální. U testovaného exempláře navíc design akcentoval paket Sidewalk Chili, což je jedna z verzí, kterou si můžete své auto dozdobit. Vyjde ale na nemalý příplatek.
U Mini okamžitě víte, na jakou variantu se díváte. Testovaný model byl tedy v provedení Cooper S.
Postranní plaketka dává na srozuměnou, že je auto obdařeno také výbavou Sidewalk. Ta zahrnuje různé dekorační detaily. Lak je vždy modrá Laguna.
Navíc je součástí výbavy i funkční prvek – full-LED světlomety a přidávají se k nim i LED mlhovky.
Také tato 17palcová kola jsou součástí balení.
Moc hezkým detailem jsou zadní brzdová světla. Když sešlápnete pedál, rozsvítí se část britské vlajky, aby bylo jasné, jak moc je Mini na svůj původ hrdé.
Variantu Cooper S zdobí dvě koncovky výfuku umístěné uprostřed, což vozu dodává sportovní charakter.
Speciální látku má v paketu také skládací střecha. Najdete na ní jakousi šachovnici s šedivými šipkami. Vypadá dobře.
Ostatně Mini má jednu speciální funkci – střechu lze stáhnout jen do půlky a zůstanou po její bočnice. Díky tomu dostanete jakési střešní okno. Je to příjemné, pokud se chcete ofouknout, ale ne moc.
Střecha se ovládá elektricky a to pomocí přepínače umístěného nahoře. Z bezpečnostních důvodů je ale nutné tlačítko držet po celou dobu pohybu. Na to je dobré myslet v případě stahování za jízdy, což vám Mini umožní až do rychlosti 30 km/h.
Pojďme ale už do kabiny, kde na vás nečeká žádné velké překvapení, pokud jste už s nějakým Mini měli tu čest. Kdo ale usedne poprvé, pro toho to bude zcela ojedinělý zážitek. Mini patří mezi ta auta, která jsou poměrně neokoukaná a nabízí řadu vtipných detailů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem si budete muset první dny zvykat na jedno – čelní sklo je výrazně posunuto dopředu a navíc má poměrně malý sklon. Chvíli si možná budete připadat nepatřičně, ale i to k retro jízdě s tím…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus