ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz S Long
12. září 2016

Prodlouženou verzi Long vyvinuli vývojáří Mercedesu třídy S jako první. Teprve od ní pak začali konstruovat kratší "základní" provedení.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Prodlouženou verzi Long vyvinuli vývojáří Mercedesu třídy S jako první. Teprve od ní pak začali konstruovat kratší "základní" provedení.

Třída S je nejluxusnějším modelem Mercedesu. Pořizují si ji prezidenti, ředitelé velkých firem a nejbohatší lidé, kteří chtějí svůj status dávat najevo.

Verze Long je proti běžnému "esku" prodloužená v prostoru mezi nápravami a měří na délku 5,25 m. Třináct centimetrů k dobru se plně projevuje u místa na nohy. To patří mezi nejlepší v konkurenci všech vozů napříč segmenty.

Dalšími silnými stránkami současné generace Mercedesu třídy S jsou už tradičně kvalita materiálů a zpracování a pohodlí. Velkou chloubou nejnovější třídy S jsou pokrokové technologie. Mezi nimi vyniká například dvojice obřích displejů nahrazující přístroje nebo osvětlení výhradně z LED diod, bez jediné žárovky. Právě úroveň high-tech se stala velkým trumfem auta, které po uvedení na trh v roce 2013 zválcovalo na českém trhu konkurenty Audi A8 a BMW řady 7. Poměr sil se obrátil až koncem roku 2015, když přijela nová generace bavoráku.

Silnou stránkou Mercedesu třídy S je i šířka nabídky verzí. Na své si přijdou nejen příznivci benzinu a nafty, ale také ekologických řešení typu hybrid a plug-in hybrid. Kromě základního pohonu zadní nápravy nechybí ani provedení s pohonem všech kol. Parametry motorů jsou špičkové, což ale platí i o největších soupeřích.

Za největší slabinu "eska" samozřejmě musím označit jeho cenovou hladinu, která z něj dělá zboží jen pro bohaté. V jejich očích to ale bude spíše silná stránka vozu. I když standardní výbava vůbec není chudá, za opravdu luxusní a high-tech prvky se musí připlácet. Hodně připlácet. Testované auto mělo příplatkovou výbavu v ceně téměř sedmi set tisíc, tedy dobře vybaveného superba. Jako slabinu vidím také některé velmi specifické ovládací prvky mercedesu a velmi úzké využití "eska" ve smyslu reprezentativnosti a maximálního komfortu s malou mírou praktičnosti.

Krátkou verzi Mercedesu třídy S vedeme jako samostatný model stejně jako nejluxusnější a ještě delší variantu Maybach.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Trochu netradičně začnu výběrem barvy. Mercedesu třídy S podle mě rozhodně více sluší tmavá než stříbrná.

Krátké "esko" vypadalo z mého pohledu reprezentativněji než stříbrný Long, který vidíte na hlavní sadě fotek. Důstojnosti nepřidal ani nápis informující o tom, že testujeme verzi "plug-in hybrid". Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Když si odmyslím barvu, působí Mercedes třídy S i v provedení Long velmi proporčně, důstojně, monumentálně, elegantně, tradičně a nadčasově.

V autě už nenajdeme klasické žárovky, ale výhradně diody. LED světlomety verze plug-in hybrid poznáte podle modrých prvků. Takhle vypadá světelný podpis Mercedesu třídy S ve tmě.

LEDky se starají i o osvětlení interiéru.

A to i ambientní, které si zvolíte. Tahle vychytávka patří ke standardu prodloužené verze třídy S.

Uvnitř testovaných verzí se spoustou příplatkových prvků převládal luxus. Prvotřídní kůže, dřevěné obložení a další špičkové materiály jsou příjemné na dotek a krásně voní. High-tech reprezentují na první pohled obří displeje na palubní desce nahrazující přístroje.

Odhlučnění kabiny je jedno z nejlepších mezi všemi auty na trhu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řídit mercedes stále ještě znamená zvyknout si na některá netradiční řešení.  Jedno z nejméně šťastných? Podle mě malá a nepříliš hezká páčka řazení automatické převodovky na pravé straně z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus