ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz GLC kupé
24. prosince 2019

Mercedes-Benz GLC kupé prošel faceliftem. Ten přinesl nejen pár změn do interiéru, ale hlavně nové motory pod kapotu. Drtivá většina z nich funguje jako mild-hybridy. Je to zajímavé auto pro individualisty i menší rodiny.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Mercedes-Benz GLC kupé prošel faceliftem. Ten přinesl nejen pár změn do interiéru, ale hlavně nové motory pod kapotu. Drtivá většina z nich funguje jako mild-hybridy. Je to zajímavé auto pro individualisty i menší rodiny.

Facelift znamená hlavně větší změny pod kapotou. Jinak zůstává prakticky vše při starém. Díváme se tedy na SUV-kupé střední velikosti, jehož úhlavním konkurentem je BMW X4. Audi své Q5 v podobném provedení neprodává a tak se zatím do křížku pouští jen dva vozy z jižních oblastí Německa. Je zřejmé, že GLC kupé vychází z GLC a tak s ním má většinu věcí společných.

Auto je ideálem pro individualisty, kteří hledají dostatečně reprezentativní auto s postavou SUV, ale zároveň by nevyužili tak velký kufr. Právě proto jim padne do oka silueta kupé. Díky prostornosti v kabině ale GLC kupé nemá problém svézt menší rodinu.

Model po faceliftu jsme testovali v prosinci 2019 s benzinovým motorem 300 spojeným s pohonem všech kol 4Matic a automatickou devítistupňovou převodovkou.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

GLC kupé má sice stejný rozvor jako GLC, ale je o pár milimetrů delší a nižší. Šířka je stejná. I tak má ale auto sportovnější charakter, jenž je patrný na první pohled. Facelift design vozu na začátku roku 2019 posunul jen mírně a tak jednotlivé modelové ročníky od sebe rozeznají asi jen znalci.
Auto dostalo inovovanou masku chladiče a jinak pojatý nárazník, který byl v testovaném kousku zvýrazněn chromovou lištou.
Nová je i grafika světel. LED světlomety jsou za příplatek nebo jako součást příplatkové sady Premium.
Lehce se proměnila také grafika brzdových světel, což je taková klasika.
Na testovaném autě mě docela štvaly příplatkové nástupní prahy s protiskluzovou ochranou. Za ně se také platí víc, ale vůbec je nepotřebujete. Auto je dostatečně nízké k nastupování bez nich a tak poslouží akorát k tomu, aby vám při vystupování z vozu ušpinily nohavice.
Vůz stál na příplatkových 19“ kolech. Díky pneumatikám Pirelli Scorpion o velikosti 235/55 jsem si na nepohodlí vůbec nemohl stěžovat.
Pojďme se ale společně podívat do kabiny, tam se toho změnilo mnohem víc než zvenčí.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Výhled šikmo vpřed je i přes tlustší A sloupky poměrně v pořádku, horší je to logicky vzad. Na rozdíl od GLC je u kupé výhled takový, jako byste se ven dívali z poštovní schránky. To je daň za vhled…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus