ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz GLB
1. září 2020

Mercedesu se povedlo kouzlo, kterým vytvořil na malé platformě velmi prostorné SUV, které je navíc i vzhledově zajímavé. Model GLB se navíc prodává i v sedmimístném provedení a tak se zdá jako ideální startovací vůz pro rodiny, které se chtějí seznámit se stuttgartskou automobilkou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem si budete připadat jako v menším SUV, výhled šikmo vpřed je poměrně dobrý nejen díky bohatému prosklení ale sloupku A s realitvně rozumnou tloušťkou. Dozadu to také není špatné. Kabina vozu je vzdušná.
Pohledný volant potažený kůží se velmi dobře drží, má ideální tloušťku. Samozřejmostí jsou ovladače multimédií.
Opět není žádným překvapením, že jde o kombinaci tlačítek, rolletů a dotykových ploch. Na levém rameni se ovládá zobrazení na displeji před řidičem a tempomat.
Vpravo se dostanete do multimediálního systému a můžete přijímat a pokládat hovory.
Kdo si sedne poprvé do Mercedesu, bude trochu zmaten. Automobilka jede plolitiku jednoho ovladače, kde jsou všechny funkce od blinkru po stěrače.
Ovladač světel je totožný s třídou A. Pokud si ho správně nastavíte, není potřeba se o něj více zajímat.
Displej před řidiče o úhlopříčce 10,25 palce je u GLB za příplatek, jinak dostanete klasické ručičkové budíky.
Výhodou virtuálního kokpitu je možnost různých zobrazení budíků a lepší přehled nad funkcemi vozu. K ruce máte i více informací z palubního počítače.
V menu se listuje pomocí dotykové plochy. Zdálo by se to jako varchlaté, ale funguje výborně.
Tady ještě jedna ukázka zobrazení na displeji.
Vedle najdete obrazovku systému MBUX s dotykovým ovládáním. Ten je v ceně, platí se jenom za některého jeho přídavné funkce, jako je navigace s rozšířenou realitou.
Menu je velmi přehledné a naučí se v něm orientovat každý během chvíle. Vlemi hezky zpracované jsou i ikony. Třeba u navigace pak zjistíte, že se v menu mapa přímo hýbe.
Shodným designovým prvkem malých Mercedesů jsou tyto tři jakoby letadlové výdechy klimatizace. Najdete je ve třídě A, B i dalších.
Specialitou pro GLB je naopak tato vykousnutější část palubní desky. Možná by sem šlo i něco odložit, ale odletí to při prudší akceleraci.
Velmi praktické jsou i odkládací chrány ve dveřích. Pohodlně pojmou i ty největší PET láhve a další náklad.
Pojďme ale ještě na spodní část středové konzole. Tu kryje leklá roletka.
Pod ní najdete odkládací schránku na chytré telefony a dva nastavitelné držáky na nápoje.
Mimochodem, MBUX můžete ovládat i dalšími způsoby než jen dotykem. Možností je i méně přesný ovladač ve stylu touchpadu na noteboocích. Možností je také hlasové ovládání, které má sice omezenou možnost funkcí, ale je pěkné ho ukazovat třeba cestujícím.
Ruku si můžete pohodlně odložit na tuto opěrku. To je dobrý nápad.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Ačkoliv stojí Mercedes GLB na malé platformě pro kompaktní modely, přímo překypuje vnitřním prostorem. Auto jsme samozřejmě podrobili našemu měření a výsledky jsou velmi dobré. Třeba z hlediska podélné prostornosti, kde jsme změřili vynikajících 155 cm. Horší je to se šířkou v loktech a to vpředu i vzadu, kdy jsme naměřili v obou případech po 145 cm.
Kufr má vynikající základní objem 570 litrů a po sklopení zadních sedadel 1805 litrů. Sedadla se zajistí a dostanete témě rovnou plochu. Tohle je vyložený kompaktní stěhovák.
Zavazadlový prostor si lze vybavit třeba přídavnou podlahou, což pomůže proti znečištění.
Gumové popruhy pomohou s transportem menších předmětů. Hodí se třeba na flašky od vína.
Jsou tu i plastové háčky.
A na druhé straně také síťka.
Moc se nám ale nelíbí celkové zpracování kufru. Ten je krytý tvrdými plasty a to znamená jedno – velmi rychle si je poškrábete a za pár měsíců manipulace s kočárkem budete mít značně ošuntělé auto.
Ještě se podívejte na sedadla ve druhé řadě. Ta jsou podélně posuvná, což je díky vynikající podélné prostornosti využitelné. Můžete tak do druhé řady posadit někoho menšího vzrůstu a pak preferovat více místa pro zavazadla.
Jen je pak potřeba počítat s touto mezerou. Sklopitelná opěrka se pak bude hodit i v sedmimístném provedení GLB.
A co se skrývá pod podlahou kufru? Místo na pár drobností a opravnou sadu.
Elektrické zavírání pátých dveří je v ceně!

Pokračovat na další kapitolu
Motory
GLB na na danou třídu nebývale velkou nabídku motorů, jde vždy o přeplňované čtyřválce. V případě benzinu mají výkon od 100 kW (GLB 180) po neuvěřitelných 225 kW (35 AMG). U dieselů to je od 85 do 1…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus