ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz GLB
1. září 2020

Mercedesu se povedlo kouzlo, kterým vytvořil na malé platformě velmi prostorné SUV, které je navíc i vzhledově zajímavé. Model GLB se navíc prodává i v sedmimístném provedení a tak se zdá jako ideální startovací vůz pro rodiny, které se chtějí seznámit se stuttgartskou automobilkou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

GLB na na danou třídu nebývale velkou nabídku motorů, jde vždy o přeplňované čtyřválce. V případě benzinu mají výkon od 100 kW (GLB 180) po neuvěřitelných 225 kW (35 AMG). U dieselů to je od 85 do 140 kW.

Vždy je k dispozici jedna ze tří typů automatických převodovek a k mání jsou i varianty s pohonem všech kol 4Matic.

reklama

180

Tento motor nebyl dosud testován.

200

Tento motor nebyl dosud testován.

250

Tento motor nebyl dosud testován.

250 4MATIC

Tento motor nebyl dosud testován.

AMG 35 4MATIC

Tento motor nebyl dosud testován.

180 d

Tento motor nebyl dosud testován.

200 d

Tento motor nebyl dosud testován.

200 d 4MATIC

V hierarchii motorů jde o vyšší střední volbu. Klasický naftový čtyřválec je naladěný na rozumnou kombinaci výkonu a spotřeby. Cestování s ním je bezproblémové, i když z hlediska dynamického jde o průměr. To ale povětšinou stačí. Výkon 110 kW, který se přeloží jako 150 koní a 320 Nm znamená rozumné možnosti z hlediska zatížení nebo tahání přívěsu.

Motor by také mohl být tišší při startech nebo celkově při poslechu zvenčí, kabina je ale velmi dobře izolovaná. Navíc nás těší jeho vynikající spolupráce s dobrou automatickou převodovkou. Je vidět, že při jejím programování se uvažovalo nejen o spotřebě, ale i o dynamice jako takové.

Týdenní test jsme končili se spotřebou 6,7 litru nafty na 100 km. Je nutné ale podotknout, že jsme auto příliš nešetřili na zhruba 400 kilometrovém výletě po dálnicích. Pokud bychom trávili více času na okreskách, ukázalo by auto nižší hodnotu. Podařilo se nám v jednu chvíli klesnout i pod šest litrů, což je na kompaktní SUV přijatelná hodnota. Ve městě počítejte se sedmi litry.

220 d

Tento motor nebyl dosud testován.

220 d 4MATIC

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zatím jsme zkoušeli automatickou osmistupňovou převodovku se dvěma spojkami v kombinaci s naftovým motorem. Ovládá se pomocí páčky vpravo pod volantem, což bohatě stačí. Funguje výborně, necuká a nejjednodušší je nechat vše na ní. I reakce na přehození mezi D a R jsou velmi rychlé a tak se s vozem dobře manévruje.

Řízení

Typicky mercedesovské. Co tím myslíme? Je přesné, ale posilovač je aktivnější. Má také táhlejší převod než třeba u BMW. Je celkově lehčí a naladěné na nenáročné klidné cestování. Zákazníkům se bude líbit.

Podvozek

Naladění podvozku nás velmi potěšilo. Inženýři se totiž nesnažili za každou cenu udělat sportovně střižený vůz (asi to nebude pravda u verze AMG), ale naladili ho víc na komfortní notu. Řidič při pohledu na své auto bude očekávat typické SUV a pohodlné cestování, které GLB posílá i o třídu výš.

Není potřeba dodávat, že GLB je ideální hlavně pro klidnější řidiče. I když je tu možnost nastavení nejrůznějších jízdních režimů, doporučujeme nahodit Comfort a užívat si výlet s rodinou. Od toho ostatně tento model je. Kdo by chtěl zrychlit, nebude se do jisté míry s náklony karoserie trápit. Až když přijde ostřejší pasáž pochopí, že toto není ideální místo pro GLB.

Systém pohonu všech kol 4Matic, který jsme zkoušeli u modelu 200 d funguje spíš jako záruka toho, že se za každých okolností dostanete do cíle a vyhrabete se z nesnází na zasněženém parkovišti. V normálním režimu posílá na zadní kola 20 procent výkonu, ve sportovní je to pak 30 až 50 procent. V menu je k dispozici i off-road.

To, co se nám ale na GLB nejvíc líbí je fakt, že Mercedes nabízí za velmi lákavou cenu pořádný kus auta, kterému vlastně ani není co vytýkat. Tohle je velmi zajímavý hráč v kategorii luxusních kompaktů.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus