ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu GLA
31. října 2017

Kříženec poloterénního auta kategorie SUV a kompaktního hatchbacku, to je Mercedes GLA. Jde o dost unikátní vůz, který neměl po příjezdu na trh v březnu 2014 žádného přímého konkurenta. To platí i po drobné modernizaci v roce 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženec poloterénního auta kategorie SUV a kompaktního hatchbacku, to je Mercedes GLA. Jde o dost unikátní vůz, který neměl po příjezdu na trh v březnu 2014 žádného přímého konkurenta. To platí i po drobné modernizaci v roce 2017.

Asi nejvíc se mu filozofií blíží Volvo V40 Cross Country. Jenže Mercedes GLA není jen oplastovanou kopií "áčka" tak jako Cross Country od V40. Nabízí větší karoserii, delší kufr, ale také různé typy podvozku od vyloženě silničního AMG a AMG paketu až po offroadovou verzi dostupnou od podzimu 2014, jejíž podvozek bude téměř o pět centimetrů výš než u AMG paketu a mohl by se v kombinaci s pohonem všech kol měřit v terénu s nejschopnějšími SUV.

Zvláště verze s AMG paketem by se spíš než GLA měla jmenovat A GL, protože vliv áčka u ní byl silnější než duch terénní řady G.

Mercedes GLA technicky vychází z hatchbacku třídy A, základní verzi tak pohání přední kola. K dispozici je ale i pohon všech kol 4Motion, kterým disponovaly obě testované varianty.

Mezi silné stránky Mercedesu GLA v porovnání s ostatními SUV i hatchbacky bezpochyby patří design a kvalita interiéru nebo široká nabídka nejrůznějších provedení. Zkoušené automobily vynikaly také jízdními vlastnostmi v zatáčkách na kvalitním povrchu.

Naopak slabinu vidím ve vysokých cenách, některých prostorových parametrech interiéru a minimálně u první testované verze před faceliftem mi vadilo výrazné drncání při přejíždění většiny nerovností. Ta druhá po modernizaci mi připadala pohodlnější a lépe odhlučněná. Možná to bylo i tím, že neměla panoramatickou střechu.

Mercedes GLA bych doporučil mladým a bohatším jednotlivců i párům, kterým záleží hlavně na stylu a značce, a hledají relativně univerzální auto.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Při prvním testu v roce 2014 jsem psal, že jsem už dlouho netestoval vůz, který by přitahoval pohledy tolika lidí. Designeři Mercedesu se u nových menších aut pořádně odvázali a GLA není výjimkou. Navazuje na design nové třídy A a rozvíjí ho směrem k SUV.

Modernizace v roce 2017 změnila podle mě přední část auta směrem k ještě větší líbivosti.

%img1% Tady můžete porovnat přídě varianty před faceliftem (šedé auto) a po něm (zelené auto). Liší se ale i tím, že šedé auto disponovala AMG paketem s výrazně odlišným nárazníkem a novější zelené bylo vyvedené v městské linii Urban.

Podobně jako ostatní mercedesytotiž  nabízí i řada GLA několik různých výbavových linií, které se mírně odlišují vizáží zejména na přídi.

Uvnitř Mercedesu GLA se mísí sportovnost a modernost s některými konzervativními prvky značky, výsledný dojem mi připadá vkusný a atraktivní. Nutno ale dodat, že první zkoušená verze obsahovala příplatkovou výbavu za více než 400 tisíc a auto stálo přes 1,3 milionu korun. Druhá varianta už měla příplatků "jen" za dvě stě tisíc, ale její cena se také k 1,3 milionu blížila. Materiály by se ale neztratily ani v manažerských autech. 

Přesto se stejně jako u třídy A našly věci, které celkový dojem trochu srážely. Tady to bylo hlavně popraskávání v přístrojové desce v místě uchycení obrazovky navigace při jízdě po nerovnostech. Tento nešvar modernizace nevyřešila.

Odhlučnění kabiny zejména při přejíždění nerovností mělo u prvního zkoušeného auta s extrémními devatenáctipalcovými koly (základ tvoří ocelové sedmnáctky, ale lze mít až lité dvacítky) hodně daleko k ideálu a bylo podprůměrné i v rámci SUV nižší střední třídy. Auto po modernizaci jezdilo na osmnáctkách, nemělo panoramatickou střechu a připadalo mi odhlučněné mnohem lépe.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prakticky se neliší od tříd A (hatchback) a CLA (čtyřdveřové kupé), ale sedí se tu přece jen o něco výš. I z nejnižší polohy sedadla jsem se svými 174 cm viděl na kapotu. Přesto řidič zůstává vý…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus