ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu GLA
22. května 2014

Kříženec poloterénního auta kategorie SUV a kompaktního hatchbacku, to je Mercedes GLA. Jde o dost unikátní vůz, který neměl po příjezdu na trh v březnu 2014 žádného přímého konkurenta.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženec poloterénního auta kategorie SUV a kompaktního hatchbacku, to je Mercedes GLA. Jde o dost unikátní vůz, který neměl po příjezdu na trh v březnu 2014 žádného přímého konkurenta.

Asi nejvíc se mu filozofií blíží Volvo V40 Cross Country. Jenže Mercedes GLA není jen oplastovanou kopií "áčka" tak jako Cross Country od V40. Nabízí větší karoserii, delší kufr, ale také různé typy podvozku od vyloženě silničního AMG a AMG paketu až po offroadovou verzi dostupnou od podzimu 2014, jejíž podvozek bude o pět centimetrů výš než u mnou testovaného AMG paketu a mohl by se v kombinaci s pohonem všech kol měřit v terénu s nejschopnějšími SUV.

Zkoušená verze by se však spíš než GLA měla jmenovat A GL, protože vliv áčka u ní byl silnější než duch terénní řady G.

Mercedes GLA technicky vychází z hatchbacku třídy A, základní verzi tak pohání přední kola. K dispozici je ale i pohon všech kol 4Motion, kterým testovaný kus disponoval.

Mezi silné stránky Mercedesu GLA v porovnání s ostatními SUV i hatchbacky bezpochyby patří design a kvalita interiéru nebo široká nabídka nejrůznějších provedení. Zkoušený automobil vynikal také jízdními vlastnostmi v zatáčkách na kvalitním povrchu.

Naopak slabinu vidím ve vysokých cenách, některých prostorových parametrech interiéru a minimálně u testované verze mi vadilo výrazné drncání při přejíždění většiny nerovností.

Mercedes GLA bych doporučil mladým a bohatším jednotlivců i párům, kterým záleží hlavně na stylu a značce, a hledají relativně univerzální auto.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už dlouho jsem netestoval vůz, který by přitahoval pohledy tolika lidí. Designeři Mercedesu se u nových menších aut pořádně odvázali a GLA není výjimkou. Navazuje na design nové třídy A a rozvíjí ho směrem k SUV.

Tady můžete porovnat přídě třídy A (vlevo) a GLA. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Podobně jako ostatní mercedesy nabízí i řada GLA několik různých výbavových linií, které se liší vizáží. Šedivé auto, které jsem testoval a vidíte ho na hlavní sadě obrázků na začátku tohoto odstavce, disponovalo sportovním AMG paketem s výrazně odlišným předním nárazníkem. Zde na obrázku vidíte městskou linii Urban.

Uvnitř se mísí sportovnost a modernost s některými konzervativními prvky značky, výsledný dojem mi připadá vkusný a atraktivní. Nutno ale dodat, že zkoušená verze obsahovala příplatkovou výbavu za více než 400 tisíc a auto stálo přes 1,3 milionu korun... Materiály by se ale neztratily ani v manažerských autech.

Přesto se stejně jako u třídy A našly věci, které celkový dojem trochu srážely. Tady to bylo hlavně popraskávání v přístrojové desce v místě uchycení obrazovky navigace při poskakování v pravém pruhu dálnice D1. Odhlučnění kabiny zejména při přejíždění nerovností mělo u zkoušeného auta s extrémními devatenáctipalcovými koly (základ tvoří ocelové sedmnáctky, ale lze mít až lité dvacítky) hodně daleko k ideálu a bylo podprůměrné i v rámci SUV nižší střední třídy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prakticky se neliší od tříd A (hatchback) a CLA (čtyřdveřové kupé), ale sedí se tu přece jen o něco výš. I z nejnižší polohy sedadla jsem se svými 174 cm viděl na kapotu. Přesto řidič zůstává vý…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus