ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu Benz GL
15. ledna 2010

Největší mastodont mezi auty, která si umějí poradit s terénními nástrahami. Přišel na trh v roce 2006 jako odpověď na Audi Q7 zde. Díky rozměrům nepřekvapí, že se vyrábí v USA. Novináři se přou o to, zda Mercedes GL zařadit do kategorie SUV, nebo mezi čistokrevné off-roady. Volím druhou možnost – nejen díky prvnímu písmenu v označení odkazujícímu na třídu G zde, ale také kvůli rozsáhlé výbavě umožňující jízdu těžkým terénem. Každopádně jde ale o luxusní auto, které nemá nic společného se spartánskými teréňáky, v nichž cítíte každý přejetý kořen. Pětimístné obsazení lze za příplatek rozšířit o dvě místa ve třetí řadě. Modernizace, která proběhla v roce 2009 se zaměřila hlavně na snížení spotřeby motorů. Na karoserii a v interiéru auta se měnily jen maličkosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Podvozek

Mercedes GL je takový vláčný obr. Podvozek konstruktéři ladili na vlnu maximálního komfortu, což se jim bezpochyby podařilo. Málokteré auto je tak odizolované od nerovností jako tenhle gigant. Podle mě to ale trochu přehnali. Z věčného pohupování se mi zvedal žaludek.

Nutit tohle auto rychle projet zatáčku je asi stejné jako přesvědčovat manželku, aby se mnou večer sledovala sestřih z Ligy mistrů. I díky pohonu čtyř kol na to sice schopnosti má, ale doprovází to nepříjemnými náklony a neustálými korekcemi ze strany ESP. To podle mne funguje až moc preventivně, ale divte se mu, když má na silnici udržet takového macka. Celkově auto působí hodně těžkopádně, což lze alespoň trochu eliminovat přepnutím na sportovní režim tlumičů.

Na začátku jsem Mercedes GL označil za off-road, což znamená, že bych od něj očekával skvělé terénní výkony. Upřímně řečeno jsem zatím neměl čas ho v tomto směru pořádně prověřit. Jízdu na rozbahněné louce limitovaly letní pneumatiky. Když se ale podívám na jeho terénní výbavu, není důvod nevěřit, že toho mimo asfalt zvládne opravdu hodně. Stálý pohon všech kol je samozřejmostí. Převodovka umožňuje zvolit režim buď na silnici, nebo do terénu - pak má kratší převodové poměry. Vzduchové odpružení nabízí tři různé výšky podvozku volitelné tlačítkem na přístrojové desce. K dispozici jsou uzávěrky mezinápravového i zadního diferenciálu.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus