
Test Mercedesu Benz GL
15. ledna 2010

Největší mastodont mezi auty, která si umějí poradit s terénními nástrahami. Přišel na trh v roce 2006 jako odpověď na Audi Q7 zde. Díky rozměrům nepřekvapí, že se vyrábí v USA. Novináři se přou o to, zda Mercedes GL zařadit do kategorie SUV, nebo mezi čistokrevné off-roady. Volím druhou možnost – nejen díky prvnímu písmenu v označení odkazujícímu na třídu G zde, ale také kvůli rozsáhlé výbavě umožňující jízdu těžkým terénem. Každopádně jde ale o luxusní auto, které nemá nic společného se spartánskými teréňáky, v nichž cítíte každý přejetý kořen. Pětimístné obsazení lze za příplatek rozšířit o dvě místa ve třetí řadě. Modernizace, která proběhla v roce 2009 se zaměřila hlavně na snížení spotřeby motorů. Na karoserii a v interiéru auta se měnily jen maličkosti.
Design
Gigant v sobě zajímavě snoubí odkaz hranaté třídy G s moderními trendy. Uvnitř jde o typický mercedes s prémiovou kvalitou materiálů i zpracování, pohled na přístrojovou desku navíc nenudí.