ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz G 500
6. prosince 2018

Je to cihla na čtyřech kolech a má přesně stejnou aerodynamiku. Kdo by čekal, že se tento fakt s příchodem nové generace Mercedesu-Benz třídy G změní, byl by bláhový. Jenže tahle cihla má také své nezaměnitelné kouzlo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se sedí velmi vysoko a s naprostým přehledem nad silničním provozem. To díky relativně tenkým A-sloupkům. Jediný problém budou mít delší postavy, které si posunou sedadla až do vzdálené polohy a najednou se jejich hlava ocitne na úrovni B-sloupků. To se pak špatně rozhlíží šikmo vzad. Úplně dozadu pak tolik vidět není i kvůli rezervě na pátých dveřích. S parkováním ale pomůže kamerový systém.
Pokud znáte Mercedesy, není volant se třemi rameny, kůží a kovovými plochami žádnou novinkou. Ostatně, měli jsme ho už na palubě třeba modelu S kupé. Je ideálně velký a tak se drží dobře.
Na levém ramenu ovládáte adaptivní tempomat a menu palubního počítače.
Na pravém rameni najdete hlasové ovládání a rychlé přeskakování v menu zábavního systému Comand.
Z místa řidiče si užijete velmi kvalitní příplatkový audiosystém, který je vybaven takto pěknými reproduktory u A-sloupků.
Další jsou třeba ve dveřích a najdete je na spoustě míst po celém autě.
Překvapující je, že zatímco třeba u třídy S dostanete displej nahrazující budíky automaticky, tady jde až o příplatek.
Vřele ho ale doporučujeme, obrazovka toho ukáže víc. Třeba navigaci.
Nebo vaše ekologické chování, což s tímto vozem moc dohromady nejde.
Samozřejmostí je dojezd nebo aktuální spotřeba.
A u off-roadu trochu překvapivě i ukazatel gravitační síly G na pěkném terčíku. Můžete tedy uvádět do rozpaků své spolujezdce.
Další displej patří zábavnímu systému Comand, který má přehledné menu.
Ovládá se klasicky, tedy nikoliv dotykově, ale tímto otočným voličem a dotykovým touchpadem.
Zobrazí pěkně navigaci, má slušné rozlišení.
Ale nastavujete přes něj také celou řadu parametrů. Třeba masáže na příplatkových sedadlech.
U nich se zastavme už teď, protože jsou neskutečná. Kromě vyhřívání a chlazení mají také zmíněnou masáž a dynamickou funkci. To znamená, že stejně jako na palubě třídy S se přifukují do zatáčky, aby vaše tělo dobře podržely. Jde vlastně i o zástupnou funkci masáže.
Asi nejvíce dotazů ale padne od vašich cestujících směrem ke trojici tlačítek, která sídlí uprostřed palubní desky. Jde o uzávěry diferenciálů. Uprostřed je prostřední, vpravo zadní a vlevo přední diferenciál. To je dne u i mezi off-roady výjimka. A tak i když možná uzávěry v životě ani nepoužijete, jde o něco, čím se určitě můžete chlubit.

Navíc si zaplatíte třeba ještě za kamerový systém, který doporučujeme, protože je s ním dobře vidět kolem dokola celého vozu. Peníze lze utratit ještě za ozdobné lišty nebo střešní okno.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Mercedes G je od pohledu velké auto, ale v porovnání s dnešnímu SUV rozhodně ne tolik. A to i když mezigeneračně povyrostlo. Géčko se prodloužilo na 4606 mm délky, čímž je ale stále menší než středně velký Mercedes GLC se 4656 mm. Jde ale o prostorově nejbližší vůz, proto si zaslouží alespoň částečné porovnání.

Géčko není právě prostorné v kabině. Na předních sedadlech se budete cítit dobře, to je pravda.

Spolujezdec se dokonce v terénu nebo při divoké jízdě může chytnout madla kůží a dřevem zdobeného.

Na zadních sedadlech to ale s prostorností žádná sláva není a když před vámi sedí člověk nadprůměrné výšky, pak si rozhodně moc prostoru před koleny neužijete. Naopak nad hlavou je ho dostatek. Géčku jsme naměřili podélnou prostornost 148 cm, pro porovnání GLC nabízí 151 cm.

Zadní sedadla jsou ale vyhřívaná a tak si cestující užijí alespoň trochu komfortu.

Kufr by se mohl zdát být velký. Objem 621 litrů v základu je dost. GLC má 505 litrů. Je fakt, že díky hranatosti Géčka sem naložíte pohodlně třeba i pračku.

Pokud ovšem chcete převážet větší věci, pak musíte sklopit zadní sedadla. Aby se vyklopila do nejlepší polohy, je potřeba ještě vysunout jejich podsedáky a to není ideální řešení.

Vzadu pak navíc vznikne obří schod, což také není příliš praktické.

Upřímně řečeno ale z pojetí auta se zdá, že budoucího majitele takové věci zajímat nebudou. Ani fakt, že do strany výklopné dveře jsou v městském provozu velmi nepraktické a často se do nic ani nedostanete.

Géčko jsme také zapřáhli do práce. Vozík naložený dřevem jsme za volantem ani nepocítili. Navíc jsme ho ani neviděli ve zpětném zrcátku.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Aktuálně (prosinec 2018) koupíte Géčko jen se dvěma motory. V obou případech jde o dvojitě přeplňovaný benzinový osmiválec. V základním G 500 dosahuje tento čtyřlitr výkonu 310 kW, v silnějším provede…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus