ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz G 500
6. prosince 2018

Je to cihla na čtyřech kolech a má přesně stejnou aerodynamiku. Kdo by čekal, že se tento fakt s příchodem nové generace Mercedesu-Benz třídy G změní, byl by bláhový. Jenže tahle cihla má také své nezaměnitelné kouzlo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Je to cihla na čtyřech kolech a má přesně stejnou aerodynamiku. Kdo by čekal, že se tento fakt s příchodem nové generace Mercedesu-Benz třídy G změní, byl by bláhový. Jenže tahle cihla má také své nezaměnitelné kouzlo.

Na Mercedes G nelze pohlížet měřítky běžných vozů. Určitě ne z praktického hlediska, ani z ekonomického. Tohle je jednoduše vůz pro radost. Koho nebaví sportovní auta, může se tak vyžít za volantem nezničitelného off-roadu, jenž okamžitě dominuje silničnímu provozu a uvnitř cestujícím poskytne obrovskou porci luxusu.

Pro koho takové auto je? Inu, nebudeme si nalhávat, že za jeho volantem často nepotkáme příslušníky jiných národností, zejména těch z východu. A pak také velmi bohatých individuí, kteří se už nechtějí soukat do sportovního vozu, ale rádi si ještě užijí burácivý zvuk osmiválce pod kapotou. Ti by se za naftou ani neohlídli a tak zatím v prosinci 2018 v nabídce chybí. Stejně tak se ještě čeká na bláznivou verzi s dvanáctiválcem.

Ještě těžší než popsat typického klienta, je najít tu správnou konkurenci pro G. Podle nás neexistuje. Může to být třeba Toyota Land Cruiser, ale ta není dostatečně luxusní. Pak se nabízí Suzuki Jimny, které je pravověrným off-roadem, ale stojí méně než pár příplatků z příslušenství ke Géčku. O Land Roveru Defender, který se ještě neprodává, se ani nemá cenu zmiňovat. Paradoxně tak může jít třeba o Range Rover Sport SVR, BMW X6 M nebo třeba Alfu Romeo Stelvio QV, jakkoliv by tato auta v terénu na Géčko neměla. Ono zase ale na ně nemá v zatáčkách ani v akceleraci. Cenově jsou to ale vozy podobné.

K prvnímu testu jsme přizvali Mercede-Benz G 500, tedy základní model a podle nás aktuálně jedinou jakž takž rozumem obhajitelnou volba. I když...

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Géčko má dlouhou tradici, vyrábí se už od roku 1979. Samozřejmě se za tu dobu hodně změnilo a v devadesátých letech se rozdělilo na dvě větvě – vojenskou a osobní. A později ještě na pracovní a osobní. Hranaté je ale pořád.

Nová generace tedy není jiná, ale stejná také ne. Přece jen si dnešní automobilový svět vyžaduje, aby auto bylo co největší a tak se zvětšovalo i u G, které to na první pohled snad ani nepotřebovalo. Auto je nyní delší a širší.
Masivní maska chladiče zůstala.
Stejně tak kulaté světlomety, které ale nově rámuje pásek z LED. To aby bylo jasné, že jde o nový moderní vůz.
Poznávacím znamením Géčka jsou vystouplé blikače směrovek na vrchní části přídě. Vidí je všichni, ale i vy zpoza volantu. Je to zajímavý pocit.
Pokud si chce auto zkrášlit, připlaťte si za paket Exteriér, který přináší tento nerezový kryt zadního rezervního kola a další zajímavé kovové lišty.
Součástí jsou ještě masivní prahy, které se k off-roadu vyloženě hodí.
Tyhle masivní balony 265/55 jsou nasazeny na disky velikosti 19 palců. Někdo je před námi pěkně poškrábal.
Brzdová světla jsou také nově LED a mají úzký rámeček. Další poznávací znamení novinky.
Mercedes za mnoho milionů korun zůstal věrný plastovým klikám a tlačítkům, které dveře odjišťují. Má také vůbec nejhlučnější centrální zamykání na světě. Stiskněte tlačítko na klíčku a ozve se rána, jako by někdo přebíjel brokovnici.
Interiér vozu, to je ale naprosto jiný svět. Najednou se přesunete do luxusního vozu, který si v ničem nezadá třeba s limuzínou třídy S. Podobnost rozhodně není čistě náhodná, jak se dozvíte v následující kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí velmi vysoko a s naprostým přehledem nad silničním provozem. To díky relativně tenkým A-sloupkům. Jediný problém budou mít delší postavy, které si posunou sedadla až do vzdálené …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus